Publicat de: bibliotecaexersare Marazan Stefan | August 24, 2008

NewDesign, asteptari

     Unele persoane probabil deja au observat schimbarea de design, altele poate acum afla de schimbarea facuta. Am facut schimbarea din dorinta de a ridica nivelul de calitate a blogului. Personal, pun mare accent si pe “pagini”. Trebuie sa recunosc, am considerat ca necesar sa vad si prin ochii celorlalti cum arata bloguletul meu asa ca… am vizitat blogul. Un element pe care am reusit sa il vad a fost acela ca, dorinta mea de a pune accent si pe paginile blogului intra in conflict cu faptul ca designul vechi ingreuna “deschiderea” unei anumite pagini (riscand sa deschid o pagina diferita de cea pe care intentionam sa o deschid). Un alt element care mi-a fost sugerat (intai de catre Otilia) a fost si cel al culorii.

     Fiind de sex masculin, nu pot sa nu imi aduc aminte de proverbiala idee din popor referitoare la viitoarele sotii: “frumoasa, desteapta si devreme acasa”.  Cand incepi sa prinzi gustul universului online si al uneltelor disponibile, ai (eu cel putin asa patesc) tendinta de a reveni la ideea amintita. Concret, in cazul blogurilor (mai ales cand esti incepator):

·        iti doresti sa arate cat mai bine (posibil pe placul vizitatorilor),

·        sa aibe si “oaresce” culoare,

·        sa aibe si spatii albe pentru a fi mai usor de citit textul postat,

·        sa aibe widget-uri bune, multe dar…

·        partea de widget sa nu incarce prea mult blogul,

·        “butoanele” cu pagini sa fie usor de accesat (cele care vrei sa fie accesate),

·        sa poti stoca multe imagini,

·        sa poti posta sunete, clipuri video,

·        sa ai protectie fata de spam,

·        sa poti pune tag-uri,

·        sa poti posta si “din exterior”, de pe Flickr, prin e-mail,

·        sa poti urmari traficul (cat mai detaliat …),

·        sa poti mentine o legatura intre blog si microblog (pentru cei care detin din ambele),

 

Acestea fiind doar cateva din exemplele “asteptarilor” pe care le avem si, cu care ne putem intalni si la blog si la multe alte exemple.

 

Inainte de a continua, imi permit sa folosesc aceasta ocazie pentru a ura “LA MULTI ANI” colegei mele de service Dana. Ii doresc toate cele bune cu ocazia zilei de nastere.

 

SFATUL MEU: inainte de a face o alegere incercati sa va informati cat mai bine referitor la oferta existenta. Este bine sa stiti cam ce va doriti si sa faceti o lista cu prioritatile dumneavoastra. Desi poate parea deplasat exemplul, este ca si in cazul Yin-Yang, nu exista Yin fara Yang si Yang fara Yin. Desi sunt cunoscute ca energie pozitiva si energie negativa, nu inseamna ca trebuie sa ne limitam: pentru o persoana anume, energia negativa poate fi pozitiva (energia negativa ii poate fi necesara pentru a stabili echilibru si a instaura armonia). In functie de nevoile dumneavoastra, varianta care ofera ceea ce cautati este cea buna… independent de parerile celor care sunt adepti ai “celeilalte” variante.

 

Pentru cei interesati am sa va dau cateva surse de informatii care va pot ghida pentru alegerea “modelului de blog” adecvat nevoilor dumneavoastra:

http://pulsed.blogspot.com/2007/07/blogger-wordpress-chart.html

http://profilvirtual.wordpress.com/2008/03/23/blogger-sau-wordpress/

http://techathand.net/2007/12/blogspotcom-or-wordpresscom-which-is-which/

 

Cu siguranta mai sunt si alte surse, eu amintind de cele discutate cu  http://www.cirip.ro/u/Petrvs

Responses

  1. Mulţumesc pentru menţionare.

    Toate cele bune!

  2. Imi place noul look. Daca scoti parantezele nu iti incap toate titlurile paginilor pe un rand? Cred ca ar scoate mai bine in evidenta headerul.Spor!

  3. Doamna Claudia,ma bucur ca va place noul look. Este foarte adevarat ce spuneti legat de paranteze si header. Dar… eu fiind buclucas uneori,vreau sa mai introduc „pagina” ceea ce va influenta aspectul. Poate, in timp, voi gasi o solutie si mai buna. Multumesc pentru sfat.

  4. Daca imi mai spui doamna nu mai dau pe aici! Sansele sunt ca sa fiu mai tanara ca tine. Daca tu vrei sa iti spun „domnule Stefan” pot sa o fac insa tot nu mi-ar place sa imi spui doamna…

  5. Faptul ca persoana de la care a inceput totul imi viziteaza blogul-este o onoare si o placere pentru mine.Asa ca…am sa renunt la „doamna”.Nu doresc sa imi spui „domnule”,modalitatea de adresare [in cazul tau 😉 ]este la libera alegere. Iti doresc o zi superba in continuare.

  6. Hm! Abia astept sa vizionez totul…..culori, idei, sfaturi, aranjare in pagina….vorbim…si mai ales, abia astept sa-l revad pe detinator…

  7. Draga EU, legat de revedere, sentimentul este reciproc. Legat de vizionarea blogului, placerea este a mea daca o vei face amanuntit

  8. Amanuntit?…..litera cu litera, spatiu cu spatiu, nuanta cu nuanta…..voi fi cel mai fidel cititor, s-ar putea chiar sa te enervez la un moment dat…..ei, sper ca nu, evident….


Lasă un răspuns

Categorii

