Postat de: bibliotecaexersare Marazan Stefan | Septembrie 18, 2008

G. READER usor. Explicat

 

         Pentru inceput trebuie sa va spun ca eu sunt adeptul intrebatului pana la banal, este singura cale prin care nu risc sa par destept si sa nu inteleg NIMIC. Cami Holotescu stie despre ce vorbesc, chiar si TBD – ei au fost cei mai exploatati de mine (amandoi avand un bagaj de informatii tehnice colosal). Ca tot am amintit de Cami, sper ca imi va ierta modul de realizare a explicatiilor urmatoare. Intrebatul, este cheia catre cunoastere.

        Acest articol se adreseaza acelora dintre dumneavoastra care nu au mai lucrat cu READER si…ar dori o cale cat mai simpla si mai clara. Recunosc, calea aleasa de mine o consider eu cea mai simpla deoarece am reusit sa o aplic si functioneaza de minune (daca am reusit eu, poate oricine J ). Pentru aceia dintre dumneavoastra care au auzit de RSS legat de READER, am sa pun un filmulet care mi-a fost indicat si mie de catre Stephens.

 

START la READER:

In primul rand aveti nevoie de o adresa de mail la GMAIL. Cei care aveti deja aceasta casuta de mail, aveti deja avantaj mare. Cei care nu aveti, am sa va rog sa mergeti la adresa (aici GMAIL) unde aveti in dreapta „create an account now” . Sau, puteti alege orice cale de a realiza adresa de mail-GMAIL necesara.

 

Dupa ce aveti „casuta”, mergeti la adresa (aici READER)

 

Introduceti user si password, sign in si … veti ajunge unde trebuie. In imaginea urmatoare (nr1) putem vedea fereastra de inceput (dupa accesarea „casutei”  de reader).

Locul incercuit cu marker portocaliu, unde este o banda verde pe care scrie ADD SUBSCRIPTIONS, este locul cu pricina. Ca sa intelegem si mai bine, ne alegem spre exemplu o adresa a unui blog.

Aici este necesara o paranteza {ca si in alte dati, in care colega mea metaphor a fost cea care m-a determinat sa incerc ceva nou; o discutie cu ea m-a determinat sa scriu acest articol} pentru a justifica de ce am ales urmatoarea adresa. Mergem la adresa blogului care ne intereseaza, spre exemplu : (aici adresa metaphor)

Vedem in partea de sus  la „Address” partea cu http://metaphor… Ca in imaginea urmatoare (2)

Mergem cu, cursorul de la mouse (de acum ii voi spune soricel) pe acea zona si dam click stanga. Adresa devine marcata cu albastru, este momentul sa dam click dreapta la soricel. Acum se deschiode o mica fereastra de dialog unde avem „cut”, „copy”, „delete”… mergem pe COPY  si dam click stanga.

Revenim la pagina de Reader mentionata mai sus, mergem cu soricelul pe ADD SUBSCRIPTION, dam click stanga. In acest moment banda verde se extinde in fereastra mai mare . In campul alb din fereastra verde, ca in imaginea (3) de mai jos, ducem soricelul si dam click stanga apoi click dreapta.

Se deschide fereastra de dialog unde alegem „PASTE” si dam clik stanga, adresa va aparea pe banda alba.

Mergem cu soricelul in dreapta benzii la butonul ADD si dam click stanga. In acest moment banda verde revine la forma initiala DAR….putin mai jos vom vedea ca a aparut metaphor.

Readerul ne ofera si posibilitatea gestionarii adreselor. Imediat va face oferta aparand ceva de genul pozei nr 4 partea galben-portocalie ( in imaginea mea, selectarea cu marker unde scrie add to a folder).

Aici se pot crea „directoare in care sa grupati adresele dupa propriul plac.

Daca dam click in stanga pe metaphor, in partea dreapta va aparea postarea recenta si urmata de cele mai vechi. Puteti vedea un numar in dreptul lui metaphor. Numarul reprezinta postarile pe care nu le aveti citite. In dreapta cand cititi postarea recenta si mergeti la urmatoarea, observati in stanga ca numarul scade.

SFAT: al inceput este bine sa incercati de cateva ori sa dati click pe titlul aparut in articolul din dreapta. Spun asta deoarece este posibil sa apara textul partial, cu apasare veti deschide textul integral. Daca vedeti ca nu sunt diferente puteti citi direct.

Avantajul utilizarii de READER si altele in filmuletul de mai jos:

 


Responses

  1. Foarte utila prezentarea ta Stefan! Multumim.

    Avand in vedere ca iti place organizarea online ma intrebad daca ai idee cine are parola la contul bibliotecilor scolare de pe delicious http://delicious.com/biblioteciscolare. Contul nu a mai fost actualizat de ceva timp desi chiar si eu le-am mai recomandat niste linkuri care ar putea fi utile bibliotecarilor din scoli. Nu ai fi interesant sa ai tu grija de contul acela si sa adaugi linkuri cu explicatii pentru colegii tai? Cred ca ai face o treaba foarte buna.

  2. In primul rand imi cer scuze pt intarziere(aveam impresia😦 ca am raspuns). Am intrebat-o pe Cami cum pot incerca sa aflu „posesorul” contului. Din raspunsul primit a rezultat clar ca inca nu sunt apt sa gestionez contul. DACA nu il preia cineva curand, si am timp sa ma familiarizez cu delicious…de ce nu. Nu am ajuns,inca, sa fiu prieten cu delicious. Dar recuperez eu si acest teritoriu🙂 .Oricum, MULTUMESC pentru increderea acordata.

  3. […] A TREBUI SA VIZITEZE ei blogul de fiecare data – articolele venind direct in casuta lor. Cititi (aici) indicatiile pasilor de […]

  4. […] v    Am incercat explicarea utilizarii G.READER pentru “abonarea” la bloguri (aici) […]

  5. […] Este vorba despre un articol pe care l-am citit recent pe unul din blogurile la care sunt abonat in Reader, articol care m-a pus pe ganduri. Articolul il puteti gasi (aici) si eu va recomand sa il cititi […]

  6. […] *** Pentru ca tot am intrat in Universul blogurilor era evident sa am si eu blogurile mele preferate pe care le citesc. Asa ca am scris despre o alta jucarie pe principiul “Daca Mahomed vrea sa vada muntele – muntele vine la Mahomed” (click aici) […]


Lasă un răspuns

Categorii

