Publicat de: bibliotecaexersare Marazan Stefan | Septembrie 27, 2008

VANATOAREA DE CARTE = FITNESS

 

         Astazi a fost una din acele zile in care observ (si mai mult) ca, cartea te poate antrena fizic. Am sa va explic situatia zilei de astazi: am plecat la vanatoare de carti, in ideea de a combina frumosul cu utilul. Mai exact, am plecat spre librarie pentru a verifica situatia stocului existent si a posibilelor modificari de pret (de ultima ora) in vederea achizitiei de carte pentru biblioteca. Evident ca acest lucru este comparabil cu “scaparea” copiilor in raionul de dulciuri sau in magazinul cu jucarii, eu fiind corupt de ceea ce am gasit.

        Spuneam VANATOARE deoarece activitatea depusa de mine(si de colegi) este foarte asemanatoare cu cea depusa cand pleci la vanatoare: cauti ceva anume fiind foarte atent de unde “sare” respectiva “tinta”, cand ai observat-o o “ataci”, alegi exemplarul cel mai frumos, faci in asa fel incat “cartusele” sa iti aduca cat mai mult “vanat” si multe alte asemanari. Evident ca pot exista persoane care sa se supere pe comparatia “deplasata”, pot exista persoane care fiind vanatori(in adevaratul sens al cuvantului) sa gaseasca diferentele majore… fiecare are dreptul la propria parere. Evident, un mic detaliu este faptul ca, acesta este blogul meu si aceasta este parerea mea deci…

        Spuneam FITNESS deoarece dupa ~ 4 ore de “exercitii” de genul:

·        facut genufexiune pentru a ajunge la raftul de jos (repetat de X ori),

·        ridicat in picioare pentru a intreba vanzatorul informatia dorita (repetat de X ori),

·        intins cu bratul in sus pentru a ajunge la carte,

·        luat cartea de sus si adusa la nivelul corpului,

·        pus cartea inapoi pe raftul de sus,

·        deplasat, in   stil pasul piticului, la stanga sau dreapta,

·        luat gramada de carti si mutat dintr-un loc in altul….

iti simti muschii de parca ai venit de la antrenament.

        Din fericire, Ministerul s-a tinut de promisiune alocand, si in acest an, niste banuti pentru achizitia de carte destinata bibliotecii scolare.

        Deoarece astazi este sambata si este weekend, nu am sa va vorbesc despre partea intunecata a piedicilor puse in calea achizitiei. Am sa aman  aceasta poveste, pe mai tarziu.

        Ii spuneam colegului meu ca, daca ar fi dupa mine, achizitia ar fi foarte simpla: ma duc la vanzator, il rog politicos sa scoata pe toata lumea afara, punem lacatul la usa, dam de o parte  putinele carti care sa le lasam si altora (extrem de putine la numar) iar restul cumparam si ducem la biblioteca. Din pacate  inca nu mi-a fost acordata aceasta libertate si un cec IN ALB asa ca… am fost nevoit sa vanez si sa fac fitness.

        Am gasit elemente pozitive si elemente negative, in cadrul incursiunii. Am sa profit, din nou, de faptul ca este weekend si am sa pun accent pe pozitiv.

NEGATIV: dau doar un exemplu – prea putini bani in buzunar (cont) fata de ce ai dori sa cumperi.

POZITIV:

1.     exista foarte multe carti interesante, pe toate gusturile,

2.     exista, inclusiv, carti in limbi straine, si… nu in ultimul rand

3.     exista si carti accesibile ca pret. Aici imi permit sa dau si exemplu deoarece nu am reusit sa rezist tentatiei:

mai puteti gasi, la pret mic, si carti care la un moment erau in voga fiind scrise de un autor mediatizat (TV), carti apreciate de unii cititori:

 

Exista promotii de genul “cartile cu portocala” unde se face 50% reducere, exista carti cu diferite oferte, se fac reduceri la achizitii mai mari (cu cat creste suma se poate discuta mai bine o reducere de pret)…

 

 

4.     exista si carti legate calitativ,

5.     pentru copii exista carti SUPER tentante si interesante: cu multe imagini, care reproduc diferite sunete, care au animalute de plastic in coperta, care trateaza accesibil si atractiv diferite teme…

 

pentru restul de informatii, cred ca am dat destule detalii atractive, va invit sa mergeti si sa va convingeti singuri.

       A!!! Trebuie sa recunosc faptul ca eu mai am de rezistat si la periodice. Am doua locuri preferate unde aleg bunataturi. De privit privesc si in alte locuri. La periodice este…nebunie(in sensul bun al cuvantului). Poti sa gasesti de la ziarele cu 0,50 de lei pana la revistele straine ce pot sa sara de 40-50 de lei. Aici gasiti de la reviste pentru omuletii de 5 ani pana la revistele de design sau alte minunatii.

      Cum era sa plec fara ceva de la periodice? Am plecat cu mai multe dar…am sa dau un exemplu „atipic” aparent:

Ca sa glumesc, voi spune ca am dat acest exemplu pentru a avea unii ce sa critice. Adevarul este ca acest gen de „aparitie” l-am pandit mult timp. Nu  pot spune ca este o compensare a frustrarii ca nu am avut cand eram mic. Fiind in BANAT, am procurat la acea vreme din Germania si din Jugoslavia… Adevarul este ca acest gen, te poate relaxa intr-o zi mohorata. Daca mai ai si omuleti care sa iti treaca pragul atunci…mai ai si o scuza in plus. Personal, il am pe Donald in varf de lista, ca personaj de desene animate. Tot aici o gasiti si pe domnisoara Daisy, pe nepotii lui Donald, pe marele bancher dar…si pe fratii „buldog” cei cu 176.671, 176.761, 176.167 (numere de „inventar” 😉 ). Asa ca, cei care aveti copiluti sau omuleti in jur, va recomand acest tip de „desen animat”. Il mai puteti gasi si in Mickey Parade sau unele aparitii cu Donald, locale.

Lasă un răspuns

Categorii

