Postat de: bibliotecaexersare Marazan Stefan | Noiembrie 19, 2008

ISTORIA ORASULUI (volumul II) IN SCOALA

         Incep prin a ma critica pentru intarzierea scrisului. SCUZE! Am reusit “performanta” de a intarzia cateva zile cu articolele, am sa incerc sa recuperez zilele acestea.
 

 

        Revenind la subiectul de astazi…si aici sunt in intarziere, noroc in Claudia (nu S. cealalta). De ce spun noroc in Claudia? Simplu, discutand ieri cu ea…ma intreaba de manualele cu Timisoara…moment in care constientizez ca am promis ca voi scrie despre ele. Am promis, in primul rand la Claudia (de aceasta data este vorba de Claudia S.) si…vizitatorilor acestui blog. Asa ca…am sa scriu cateva cuvinte.

        Este vorba despre volul II al manualului de ISTORIA TIMISOAREI, destinat elevilor de gimnaziu (V – VIII). Cu ceva timp in urma am fost sa aducem partea a doua la interesantul manual.

tm-2

         Nu am sa fac transfer de responsabilitate spunand ca: “este vina lu` sefa de catedra de la istorie, nu a venit (cand trebuia) pentru a furniza detalii referitoare la manuale” deoarece puteam sa scriu acest articol cu catva zile in urma. Cu toate acestea… am sa ma folosesc de domnisoara cu pricina spunand ca voi reveni cu detalii cand aflu de la ea informatiile.

        Ce pot, eu, sa va spun? Personal, prefer coperta 1 de la volumul II. Este o imagine luata “din aer” ce cuprinde turnul de la Catedrala plus o superba imagine a cladirilor inspre opera. Privind sub prisma omuletilor, imi place ca acest manual are mult mai multe imagini color ceea ce il face mai atractiv. Acest volum completeaza informatiile din primul volum. Avem imagini color: ale cavalerilor in zale, Statuia Sf. Ioan Nepomuk,  personalitati din secolul XVIII- Printesa Anastasia Miloradovici… Spre bucuria mea, sunt imagini cu diferitele parcuri din orasul nostrum. Imi mentin parerea ca: acest manual este unul interesant si util elevilor. Cand spun aceasta ma refer atat la elevii din Timisoara, cat si la cei care studiaza in aceasta localitate. Spuneam la volumul intai despre trenul vechi…acum, m-a surpins o imagine cu Monumentul Eroilor romani cazuti pentru eliberarea patriei. De ce m-a surprins? M-a bucurat faptul ca am avut ocazia sa vad (in poza) functionand “tasnitorile” din fata monumentului. Desi sunt ded o caruta de ani in oras, nu am reusit sa vad “pe viu” tasnitorile in actiune. Se pot spune multe despre manual dar… v alas pe dumneavoastra sa descoperiti detaliile.  

 

P.S. Scuze! era sa uit: am sa multumesc eu (si de aceasta data), in numele dirigintilor si membrilor comisiilor de manuale, persoanei care a ajutat la transportul acestor manuale. Ii multumesc colegei noastre Dica Roxana pentru ca a “pus la bataie” masina personala. MULTUMESC!!!

 

 

 

 

 

 

 


Responses

  1. Ce interesant! Nici n-am stiut ca elevii or sa studieze istoria Timisoarei in scoala si cu atat mai putin ca exista chiar un manual. E un lucru bun. Eu de exemplu, desi m-am nascut si am crescut in Timisoara nu stiu mare lucru despre istoria ei. Fiecare oras are cate un manual al lui din care sa invete copiii?

  2. da, multi apreciaza acest manual, speram si copiii din timisoara…sper ca aceasta idee sa ajunga mai prin toate orasele, merita sa-ti cunosti din plin orasul…..inchipuieste-ti ca noi avem o mare dilema: carui oras trebuie sa-i cunosc istoria, mai bine?…..bucuresti, ca stam de ceva timp aici si vom ramane sau pitesti, orasul de suflet unde ne-am nascut toti, pardon, aproape toti, mai putin strumfii ?…..avantaj noi, ca avem doua orase…insa, care sa fie primul, care al doilea, intr-o eventuala lecturare?…

  3. @EU: Draga mea, noroc ca am fost tras de maneca😉 Sunt persoane care apreciaza potentialul manualului. Stiu cum e sa ai mai multe orase, vorba ta: „avantaj noi”😉
    Hahaha! Dilema prioritatilor? Eu am primit, in acest sens, un sfat de la Alina (pentru unii Andreea)😀

  4. @Tomata Ma bucur (in primul rand) ca ai revenit si…ca ai aflat ceva interesant. Am intarziat cu raspunsul la comentariul tau vrand sa aflu cum e, in alte locuri, cu manualul. Nu am aflat de alta localitate DAR…poate nu am aflat in timp util. Ce pot sa iti spun este faptul ca: la noi manualul este rezultatul colaborarii Inspectoratului Scolar Judetean Timis cu Primaria Timisoara si Consiliul Local Timisoara. Am inteles ca la baza este ideea stabilita de cei doi autori (prof.dr.IOAN HATEGAN si prof.dr.CORNEL PETROMAN) si viceprimarul orasului (ADRIAN ORZA). La realizare au mai contribuit arhitectul Mihai Opris si artistul plastic Radu Olteanu (conf.autorilor-cuv.inainte)

  5. Multumesc de informatii. Uite un lucru bun facut de oficiali pentru invatamant. Daca se mobilizeaza mai mult, poate se schimba lucrurile cat de cat.🙂

  6. @Tomata Placerea a fost a mea. Ai dreptate, a fost un lucru bun.


Lasă un răspuns

Categorii

