Postat de: bibliotecaexersare Marazan Stefan | Noiembrie 25, 2008

INCEPUT DE IARNA

 

         Din pacate (pentru mine), pot spune ca A INCEPUT IARNA. Personal, tind sa fiu adeptul variantei “mai bine trei veri si o vara”. In alte locuri a inceput mai repede, acum putem spune ca a inceput si in Timisoara. Au mai fost cateva incercari dar…ieri a fost reusita incercarea. Am sa va prezint cateva imagini care “certifica” inceputul iernii:

·        Am vazut un “turture” de toata frumusetea:

turture

 

 

·        Acoperisurile erau “presarate” cu zapada:

casa

 

 

·        A inceput decorarea cu beculete, a orasului. Am sa va prezint o cladire decorata si…un pod. Din pacate, unele imagini fiind la distanta prea mare, au pierdut din farmecul real dar…:

pod1

si…o imagine ceva mai clara🙂

prefectura

 

 

 

        Din pacate, a inceput si sezonul racelilor, virozelor si a altor “bunataturi”. Am citit ieri despre imopratnta pe care o are CEAPA in prevenirea gripei. O cercetare facuta in centrele universitare din America a demonstrat ca, cei care consuma ceapa, dezvolta o mai buna aparare impotriva gripei datorita substantei QUERCETIN. Aceasta substanta intareste sistemul imunitar si ajuta la prevenirea efectelor stresului.

        Probabil ca este real, cu atat mai mult cu cat …cu o zi inainte, un prieten spunea despre efectul USTUROIULUI. Pe el usturoiul il ajuta mult la rezistenta in fata “persoanelor specifice sezonului” de genul viroza, gripa, raceala…

Sunt sigur ca multi dintre dumneavoastra cunoasteti mai bine ca mine problema dar… pentru omuleti si cei care nu stiu, am sa va amintesc cateva elemente ce va pot fi utile in  acest sezon agresiv:

·        ECHINACEA (o planta) ajuta la intarirea sistemului imunitar. Exista picaturi, tablete… care ajuta la lupta impotriva bacteriilor

·        Se spune ca ZINCUL dezvolta sistemul imunitar

·        Evident, clasicele FRUCTE si LEGUME au un rol mai mare decat credem (la prima vedere). Acestea ne ajuta sa facem fata stimulilor extreni “agresivi”

·        AERUL CURAT are dublu rol: 1.aerul curat ajuta “mucoasa”(imi scapa alt termen dar…in sensul “membrana care captuseste organele cavitare”). Spuneam asta pentru omuletii, cum sunt eu😉 ,  care ar fi putu “interpreta” termenul ca fiind vorba de mucoasa = surioara mea la care ii curge nasul. Efectul aerului curat este ceva de genul “hidrateaza”.                              2.mergand la aer curat, evitam locurile aglomerate si cu sursa virala.

Ar mai fi si altele dar acestea sunt o prima mostra. Fiind dimineata (devreme) va doresc o zi plina cu soare si…fara gripa, viroza sau persoane ce pot fi mai RELE decat pacatoasele amintite. Despre genul de persoane la care…prefer sa am de furca cu raceala decat cu ele (raceala, gripa – toate au „intelepciunea” necesara si, in urma tratamentului dupa trecerea unei perioade, renunta la agresiune), am sa scriu cu alta ocazie.


Responses

  1. offtopic – ce-i aia FRB?:)))

  2. Ceva de genul Romanian Fashion Bloggers. Am vazut ca au facut o asociatie a blogurilor de moda, recent ajunsesera la 20 membrii. Au facut un „poll” si 67 % au „votat” pentru denumirea de care spuneam. Pentru ca, la tine am vazut moda – eram curios😉 Daca nu stiai si…crezi ca esti si tu (ca mine) curioasa, poti arunca o privire pe blogul R.R la roxanaradu.com Eu incercam sa aflu „secrete” de la tine😀 Sincer: am aflat din greseala si eram curios. NU CUNOSC DETALII


Lasă un răspuns

Categorii

