Postat de: bibliotecaexersare Marazan Stefan | Noiembrie 27, 2008

THANKSGIVING

O invitatie primita, nu demult, m-a facut sa imi amintesc de Thanksgiving. Aceasta “sarbatoare” are o gramada de elemente legate de origine, trecut si prezent. Daca e sa ma iau dupa “domnisoara Wikipedia”, in acest an Thaksgiving “cade” in joia numarul 4 din noiembrie, in data de 27 (ptr SUA). Aminteam (aici) parerea nu tocmai grozava, fata de sarbatorile “importate”, a celor apropiati mie…lucru confirmat intr-un comentariu postat de o persoana draga mie. Personal, cu riscul de a repeta, consider ca orice ocazie care poate aduce bucurie sau ceva frumos – este ok.

Se stie ca „Thanksgiving” este la origini o sarbatoare in care se multumeste lui Dumnezeu pentru bogatia recoltei din acel an. Nu o sa va fac toata teoria cu originile ei din vremurile in care a fost preluata de catre colonisti deoarece puteti gasi multe surse de informatii pe acest aspect. Ceea ce cu timpul a fost asociat acestei sarbatori este aspectul care ma intereseaza pe mine. Mai trebuie subliniat faptul ca aceasta este o sarbatoare de familie. Cu timpul, s-a extins caracterul de recunostinta ca sentiment profund si…a fost legat si de cei dragi noua.

Thanksgiving este legat de “what we’re thankful for” asa ca… in primul rand, pentru cei ce sunt total straini de subiect (desi nu prea cred ca sunt multi😉 ) am sa incerc sa explic folosindu-ma de termenul thankful – in traducere libera – recunoscator. Este recunoscator acela care recunoaste un bine ce i s-a facut, aceasta fiind una din explicatiile termenului. Pentru ca nu incerc sa va fac fani ai acestei sarbatori, nu am sa dau multe detalii. Scopul acestui articol este dublu:

1. acela de a va sugera sa va ganditi la eventualele persoane fata de care sunteti recunoscatori,

2. sa profit pentru a spune MULTUMESC

E drept ca nu pot sa ignor nici friptura de curcan😀 , utilizata cu aceasta ocazie dar…asta este o alta poveste. Acum, ca stau sa ma gandesc cat de important este sa spui MULTUMESC, imi dau seama ca riscam sa uitam sa o facem sau…uitam de unele persoane. Daca aveti de ce sa o faceti, nu evitati sa spuneti multumesc. Imi permit sa fiu rau si…sa adaug necesitatea “exteriorizarii expresive” . Eu sunt de parere ca toti cei care „profita” de aceasta sarbatoare pentru a fi recunoscatori nu doar pentru bogatia recolei (cea din camp, a plantelor) ci si pentru bogatia recoltei unor sentimente, trairi, clipe…. orice pozitiv – procedeaza bine. Am sa va sugerez faptul ca: poate fi interesant sa va ganditi la elementele pentru care puteti fi recunoscatori. Am sa fac o paranteza pe care, pana zilele acestea, nu credeam ca o voi face: mentionarea faptului ca a multumi, poate speria. Dar despre acest aspect, cu alta ocazie. Daca ar fi sa concep o lista cu personele care merita un multumesc, din partea mea, cu siguranta uit pe cineva si…lista risca sa fie lunguiata.

PUNCT.😉 din acest punct, mesajul devine personal😀

Nu am sa fac lista , in schimb, am sa procedez usor diferit – am sa fac o “filtrare”  si…am sa amintesc doar persoanele trecute de acel filtru.

EVIDENT, parintii sunt in varful listei – ceea ce au facut ei…nu se poate masura (cu oricare din unitatile de masura am incerca). Personal am sa dau urmatoarele exemple :

1. verisorul meu: OVI – pot spune doar: ITI MULTUMESC CA EXISTI!!!

2. prietena (nu este asta termenul dar…) mea: CLAUDIA – tu stiiii asta ITI MULTUMESC CA EXISTI!

Cam scurta lista… Nu fac des aceasta afirmatie.


Responses

  1. As dori tuturor sa se simta asa cum m-am simtit eu!!!! Stii, faptul ca ma aflu aici, in lista ta, m-a emotionat teribil, chiar daca nu treceam de „filtru” , si tot as fi simtit ceea ce am simtit atunci cand am citit aceasta redactare….si , ca ma aflu si alaturi de Ovi, deja e prea mult…eu stiu cat de mult tii la el si ai si motive s-o faci….cu respect deosebit, pot sa spun acelasi lucru: Multumesc ca existi, ca existati!!!!!

  2. Draga mea EU, ma bucur daca te-ai simtit bine trecand de „filtru”. Sunt bucuros ca va am, pe amandoi, alaturi de mine


Lasă un răspuns

Categorii

