Postat de: bibliotecaexersare Marazan Stefan | Decembrie 18, 2008

SIGURANTA ELEVILOR…INUTILA?

        Mi-am propus, sa incerc, sa nu folosesc acest blog (prea mult 😉 ) pentru “atacuri” asa ca… majoritatea postarilor au fost informative. De aceasta data am avut nevoie de mult efort pentru a pastra o nota pasnica. Am sa va explic despre ce este vorba, imediat dupa prezentarea unei imagini.

 

CE “PACAT MAJOR” CONTINE URMATOAREA IMAGINE???

trambulina-2

 

 

        Nu stiu in ce masura vedeti lucrurile la fel ca mine dar… imaginea de sus continea 2 greseli fizice (in imaginea de jos – incercuite cu rosu) si unul de “pricncipiu”. 

 

ppacat-mare

 

Am scris nu demult un articol (probabil cu prea mult entuziasm) despre marirea sigurantei la trecerea de pietoni. Bucuria a “supravietuit” 2 luni si…a disparut. Este vorba despre “trambuline” chestiile acelea bicolore fixate, pe sosea, inaintea zebrei – pentru reducerea vitezei masinilor. Primul efort depus a fost atunci cand au fost instalate semnele de “trecere pietoni” cu ochi de pisica palpaitor…din pacate prea putin respectat. Al doilea efort a fost la pictarea unor  semene MARI pe sosea, cu rosu si alb…de aceasta data, poate, o usoara crestere a eficientei. Al treilea efort a fost cel al montari acelor “trambuline” (borduri) care te determina sa incetinesti… cel mai eficient.

        Aici fac o paranteza spunand ca, nu am reusit sa nu imi amintesc de … o angajata a noastra care ma intreba ce este mai important pentru mine: “linistea ta sau elevii?” Subiectul de astazi nu are nimic comun cu “norma” mea profesionala…doar cu ceea ce gandesc eu despre binele elevilor dar… nu cred ca EA are cum sa inteleaga asa ca revin la subiect.

        Stiu din experienta ca acele trambuline pot fi incomode, iti ofera posibilitatea sa vezi cum e sa fi tractorist 😉 in sensul ca iti scutura rinichii. DARRR…asta este si ideea: daca nu te poate convinge ( sa reduci viteza)  semnul care palpaie, daca nu te poate convinge pictura pe asfalt… E CLAR ca doar fizic te poate convinge.

Inainte de a continua, trebuie sa va amintesc ca:

·        Zebra este la 3-4 metri de poarta scolii

·        Avem elevi de la varsta de 6 anisori

·        Pe acea zebra trec si buncii cu omuletii de mana

·        Exact intre scoala si sosea sunt parcate masini care blocheaza vizibilitatea soferilor

Mai sunt si alte detalii dar…cred ca ajung acestea.

        A! Ar mai fi ceva: EVIDENT exista si scenarii fataliste! Ma gandeam si eu, ce se poate intampla daca un vitezoman nu reduce viteza. Pimul gand a fost acela ca va zbura direct pe pietoni (de SUS in JOS) lucru care nu te poate face sa zambesti DAR…

        Nu stiu motivul demontarii acelor trambuline dar nu cred ca, pentru siguranta pietonilor in general, este cel mai bun lucru. Inca un detaliu: cu ceva timp in urma, stateam cu cativa elevi in statia de RATT (si ea, la vreo 3 metri de zebra) asteptand autobuzul. Vine autobuzul si…pleaca asa cum a venit. Nu a redus din viteza. Noi faceam cu mana sa opreasca dar… Sincer vorbind, am patit acest lucru doar de 2-3 ori dar, este inca un argument pro.

ACUM, am sa va propun o intrebare – la care va rog sa selectati raspunsul dumneavoastra si sa apasati VOTE:

 

 

 

Legat de forma intrebarii…cu alta ocazie

 

Daca cunoasteti motivul demontarii acelor elemente, va rog sa imi spuneti si mie. Va multumesc.


Responses

  1. Ciudata decizie…nu poti sa faci o scrisore catre cei de la siguranta circulatiei?

  2. Claudia: Ma bucur ca ai revenit pe blogul meu. Doar ieri seara am observat „disparitia” asa ca nu am avut timp sa ma interesez ce si cum. Sunt curios care este motivul, mie gestul imi pare absurd dar…


Lasă un răspuns

Categorii

