Publicat de: bibliotecaexersare Marazan Stefan | Ianuarie 3, 2009

EXPOZITIE DULCE

 

        Pentru ca mi-am facut un fel de obicei, in weekend, sa prezint elemente pozitive – am sa incerc sa pastrez aceasta nota si in articolul de astazi. Exista unele traditii “oficiale”, locale sau “de clan” care se aplica cu ocazia diverselor momente insemnate, pe parcursul unui an. Pe moment, am sa fac referire doar la un aspect mai dulce (pentru restul poate am sa revin ) si anume consumarea produselor “dulci” la inceput de an nou – ca sa fie tot anul dulce.

        In Timisoara a avut loc, in data de 30 si 31 decembrie, o expozitie de torturi pentru Revelion. Din fericire…am ajuns si eu acolo, putand sa admir minunatiile de care au fost instare maestrii cofetari. E drept ca la inceput am crezut ca nu voi ajunge nici macar sa fac poze la cum dispareau de repede toate exponatele. Din fericire a existat un echilbru: pe cat de repede dispareau exponatele …pe atat de repede erau aduse altele in loc. Aici consider ca este necesar sa fac o mica paranteza:

        Trebuie sa mentionez ca este vorba de cofetaria “TRANDAFIRUL” la care (desi nu am inteles sau…mai corect spus nu am putut accepta restrangerea de spatiu si mutarea locatiei pe straduta) maestri cofetari s-au intrecut pe sine. Simt nevoia sa spun: JOS PALARIA pentru ceea ce au facut. FELICITARI!!! Desi spatiul era unul destul de mic, au reusit sa organizeze o expozitie frumoasa cu o gramada de exponate. Expozitia a fost o incantare pentru ochii vizitatorilor. E drept ca oamenii aveau o mare dilema: “din care tip sa cumperi” unii chinuindu-se atat de mult incat au aplicat o solutie practica 😉 au cumparat mai multe feluri. Sincer vorbind, riscai sa o iei pe urmele catelului lui Pavlov si … cum spunea cineva “sa iti ploua in gura, privindu-le”. Puteai gasi: de la doamna frisca, ciocolata pana la diverse fructe sau alte componente minunate.

        Am sa incerc sa va prezint si voua cateva exemple pentru a va putea da seama cam ce a fost acolo. Evident…nu am putut pleca cu mana goala de acolo (la fel ca si ceilalti vizitatori). FELICITARI CELOR DE LA TRANDAFIRUL!!! Ideea si executia au fost fantastice.

Am sa incep cu un exemplu pe baza de ciocolata:

 

 

1-s8301646

 

 

 

In continuare puteti vedea inclusiv culori “interesante” (rosu):

 

 

2-s8301639

 

 

Se puteau admira si decoratiunile “de suprafata”:

 

 

3-s8301638

 

4-s8301641

 

5-s8301644

 

 

        Singurul meu regret a fost acela ca nu am avut ocazia sa REvad decoratiuni “artistico-ciudatele”. Privind decoratiunile existente, mi-am amintit de o expozitie vazuta cu ani in urma, expozitie la care am vazut (cei drept si spatiul de prezentare si exponatele fiind mult mai mari) adevarate opera de arta. Era o expozitie in Ramnicul Valcea unde decoratiunile erau inclusiv de genul: cladiri, mini peisaje si alte nebunii. Dar… si acestea de la noi au fost frumoase

In urmatoarea imagine puteti observa si diverse prajituri aranjate pe platou:

 

6-s8301643

 

 

Un alt exemplu rosu, cu alt gen de decoratiuni:

 

7-s8301642

 

Pentru ca urmeaza sa va arat exemplare cu fructe, am sa incerc sa imi satisfac o curiozitate – rugandu-va sa imi spuneti care este felul de torta preferat de dumneavoastra:

{ L.E. Cu scuze pentru toti cei care cunosc procedura, am sa fac o precizare pentru omuletii care nu cunosc, inca, procedurile: daca doriti sa „votati”, cu ajutorul mousului dati click pe varianta aleasa de dumneavoastra apoi inca un click pe VOTE. Am observat in statistica interesul acordat domnului „POLL” dar fara rezultat. deci, SCUZE pentru observatie}

 

 

 

In poza urmatoare puteti vedea 2 exemple de torta cu fructe:

 

8-s8301647

 

Minunatiile de marime ceva mai mica, le puteti observa din cele cateva platouri din imaginea de mai jos:

 

9-m-s8301645

 

Cateva imagini de ansamblu:

 

10-s8301637

11-s8301636

12-s8301648

 

 

 

 

Responses

  1. Faina expozitia si ami ales…dulce! Eu am votat cu…tot ce contine ciocolata!

  2. Vai, ce bine arata!

  3. Draga Metaphor, eu unul am fost incantat de ce am vazut acolo…de aceea am si postat articolul sa poata vedea si cei care nu au ajuns acolo. Era greu de ales, am stat si am studiat pana am luat decizia ce sa iau 😉

  4. @Gingasia, ma bucur ca ai aruncat o privire pe blogul meu. Da! toate aratau foarte bine. Ma bucur ca ti-a placut ce ai vazut, pacat ca nu pot sa va si servesc cu bunataturile in cauza 😉
    Iti doresc o seara superba

  5. HEIIIII !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    DOMNULE !!!!!!!!!!!!!!!
    Pai, e frumos ce faci dumneata?!…unii mai doresc a tine cura de slabire si dvs….e corect?
    asemenea capodopere sa le expui in asa maniera si la asa vedere…??????..mi-am ros toate unghiile, numai sa nu ma reped in prima cofetarie !!!….ar trebui sa fii pedepsit prin a gusta din fiecare, cateva zile la rand, apoi sa te cantarim si sa-ti luam masura in talie…sunteti de-acord, domnule?…bineinteles ca am votat, insa nu stiu daca era si cioco amaruie, asteptam si votul tau , evident…IAMY, IAMY!!!!!!!! ar spune strumfi

  6. […] v    Cat de bine poate arata o torta am aratat (aici)     […]

  7. sant superbe felicitari

    • Buna Carmen. Multumesc, eu doar am surprins frumusetea „vedetelor” care au fost adevarate capodopere. Iti multumesc ca ai trecut pe aici. O zi superba iti doresc

  8. […] *** haideti sa fim sinceri: cui nu ii plac dulciurile si torturile bine facute (click aici) […]

  9. […] EXPOZITIE DE TORTURI MARCA TRANDAFIRUL (click) […]


Lasă un răspuns

Categorii

