Postat de: bibliotecaexersare Marazan Stefan | Februarie 10, 2009

BIBLIOTECA – ACTIVITATI DE “PROMOVARE”

         Am promis ca voi adauga, incet-incet, note despre activitatile desfasurate.

Aici am sa fac o paranteza si…am sa fac pe Xulescu mare intelept😉 . E bines sa inveti din greselile altoara (asa fac copilutii destepti) eu… am cam invatat pe piele proprie. Asa ca, va propun sa nu repetati greselile mele. Luati in calcul urmatoarele sfaturi:

         cand desfasurati o activitate, adunati dovezile necesare,

         pastrati dovezile, muuuult timp,

         daca se poate, scanati sau fotografiati pentru a putea arhiva mai usor si …pentru a usura REGASIREA acelor lucruri.

 

Puteti sa ma credeti pe cuvant, este un sfat util.

        Sa revin la subiectul de astazi: ACTIVITATI DE PROMOVARE. Personal, am desfasurat mai multe tipuri de promovare. O sa incerc sa va prezint o parte dintre ele (cu permisiunea dumneavoastra voi folosi termenul POPULARIZARE).

 

1.     POPULARIZAREA FONDULUI DE CARTE:

        Aici trebuie sa ma laud (daca nu o fac eu, atunci cine?) ca am incercat sa improvizez cu manuta mea si… a calculatorului, materialele necesare. Fac aceasta mentiune deoarece majoritatea lucrurilor au fost facute cu “softuri atipice” respectivei activitati, lucru pe care VA SFATUIESC SA NU IL FACETI. Este de preferat sa faceti rost de softuletele adecvate, munca va fi CU MULT MAI USOARA. In cadrul acestei categorii, am sa va prezint doua exemple:

afis-carti-noi-bunb

 

Afis realizat cu ocazia unei achizitii de carte noua. Alt exexemplu este cel realizat pentru aparitia cartilor in limba italiana, in cadrul fondului nostru de carte:

italiana-s8302190

2.     POPULARIZAREA EXPOZITIILOR DE MANUALE ALTERNATIVE:

        Sunt adeptul acelei teorii care spune ca: “ o imagine, face cat 1000 de cuvinte”. Cu atat mai mult cu cat unele persoane nu au obiceiul sa citeasca “foile scrise”. Cand apare un “scris-imagine” (wordart) sau imagine efectiva, atentia este mai repede captata. Si in acest caz va dau doua exemple:

afis-expo-manuale-x

Si unul asemanator:

afis-2-manuale-2

3.     POPULARIZAREA EXPOZITIILOR DE CARTE, organizate in biblioteca:

        Obisnuiam sa incerc sa atrag atentia asupra unor autori, prin intermediul unor mici expozitii de carte. Vrand sa atrag si utilizatorii “mai putin specifici” am conceput afise. E… aici e o poveste lunga. Spun poveste lunga, avand in vedere ca nu am avut computer de la bun inceput, in biblioteca. Asa ca… la inceput a fost vorba de “ora de desen” facand dupa metoda clasica: xeroxat poza, decupat cu foarfeca, lipit pe hartie, scris cu carioca… Ca sa intelegeti despre ce era vorba:

caragiale-2-din-2002-150-ani

        Ulterior, cand am obtinut calculator, am incercat sa “infrumusetez” afisul. Nu stiu in ce masura am reusit dar…v alas pe voi sa decideti (A! tot fara softul de rigoare😉 ):

afis-creanga-color

La unele expozitii de carte, am colaborat cu colegi din scoala asa ca… mai ales daca era vorba de domnisoare😉 am acceptat afisul propus de ele:

carte-religioasa

Acest exemplu, a fost facut (expozitia) in colaborare cu prof. Bichis Otilia

4.     POPULARIZAREA DIFERITELOR SERVICII OFERITE:

Pentru ca, despre acest element am scris deja, am sa va arat doar afisul:

at-bun

5.     POPULARIZAREA EFORTULUI COPILUTILOR:

        Pentru ca, personal, sunt adeptul ajutatului daca poti (desiiii…dar despre asta cu alta ocazie) am si aplicat teoria. MAI ALES DACA ESTE VORBA DESPRE COPILUTI. Concret: daca elevii au creat o revista si doreau sa o faca cunoscuta, am acceptat cu placere sa afisez “reclama” respective. AR TREBUIIIII SA FIM MANDRI DE CEEA CE FAC ELEVII NOSTRI, IN SENSUL POZITIV

fizica-s8302186

        Un alt exemplu este si cel al promovarii activitatii realizate de Emilie, fosta noastra “frantuzoaica”. Daca ea s-a chinuit sa munceasca cu omuletii si… acestia, entuziasti au conceput afise de promovare a actiunii, ESTE CLAR CA AM FOST ONORAT SA II AJUT PE COPILUTI:

afis-copiluti-emilie

Exemplele ar putea continua dar…. Pe moment la acestea am gasit “dovezile” .

Alte exemple, gen: pliante, calendare… direct pe pagina DIVERSE ACTIVITATI (aici)


Responses

  1. Foarte faine actiuni de promovare a activitatilor.Se vede ca lucri cu mult drag cu si pentru ” copiluţi „.

  2. Asta era ideea de baza, lucratul pentru omuleti. Ma bucur ca iti plac exemplele date.

  3. Daaaa; hai sa -t iinscrii blogul si microblogul cirip la Blogfest, sau te-ai inscris??

    http://roblogfest.ro/

    Ca eu da, si e plin de Ciripitori p-acolo…

  4. Ok, te-am vazut la mai multe sectiuni.

  5. Draga Metaphor, in primul rand iti multumesc pentru invitatia lansata, cu RBF. Si eu te-am vazut. Ciripitorii sunt cam in minoritate la mb fata de twitter dar… evident😉 mai puternici, mai reprezentativi ce mai…


Lasă un răspuns

Categorii

