Postat de: bibliotecaexersare Marazan Stefan | Februarie 21, 2009

RESTANTA “GHIVECI”: VALENTINE`S, URSI, REVOLTA…

  

        Avand in vedere unul din subiectele tratate in aceasta nota… puteam sa pun titlul “ARTICOL UCIGAS DE TRAFIC”. O sa intelegeti pe parcurs de ce am aceasta convingere. Dar… sa le “discutam” pe rand.

 

        Am sa incep cu bunul meu prieten domnul ursulet. Cum “Care ursulet?” …acela cu talent de meteorolog. Spuneam nu demult ca exista un urs meteorolog. Dar…am sa va explic (mic fiind imi spunea un unchi ceva ce suna cam asa “repetitia est mater studiorum”, aviz amatorilor pentru omuleti) cum stau treburile. Exista un element de “magie populara” conform caruia putem sti ce ne asteapta , din punct de vedere meteorologic, in urmatoarele 6 saptamani. Pentru ca fac referire la zona din judetul Timis, am sa subliniez ca valoare mai mare are cel de al doilea ursulet, conform calendarului vechi. Din pacate primul ursulet a avut parte de o zi cu soare ceea ce inseamna timp urat urmatoarele saptamani. Eu…optimist fiind (oare asa sa fie?) spuneam ca inca nu este sigur …pana vedem cum va fi timpul in ziua iesirii celui de al doilea ursulet. Pe scurt: se spune ca in acea zi anume, iasa ursul din barlog si… daca este o zi cu soare, isi vede umbra si se sperie fugind inapoi in barlog. Conform traditiei, acest lucru inseamna inca 6 saptamani de timp urat. Daca ziua aceea este una mohorata, cu nori, ursul iasa – nu isi vede umbra, ramane afara si urmeaza timp frumos. Anul acesta ambele zile au fost cu soare asa ca… indiferent dupa care ursulet ne luam, mai ramane timp urat.        

        Avand in vedere vremea din ultimele zile… se pare ca ursuletul a avut dreptate.  Ca tot vorbesc de ursulet:

ursulet

Evident nu este cel cu pricina (desi…si la acesta se vede umbra 😉 ) cel de care vorbesc eu este unul real, mare asa cum ii stiu eu (pe ursi) din copilarie. Dar… despre aventura mea cu ursul din padurea de la munte si hranirea altor ursi (deh, turistii …tot turisti, incalca semnele cu indicatii) tot la munte dar alt munte, am sa povestesc cu alta ocazie.

 

        Asaaaa…. Sa trecem la un alt subiect VALENTINE`S DAY. Si aici isi incepe efectul bomba cu distrugator de traffic. Dupa acest articol voi disparea din RIDER (L.E. am revenit cu paranteza de rigoare: a se vedea RIDER= READER,acel READER pe care „calarindu-l” noi cam des…la mine a devenit RIDER si el „calarind” diferite note pe bloguri 😉 🙂 )  la multe persoane iar cei care nu ma aveau trecut acolo….nu o sa ma treaca veci. De ce spun asta? Pai un motiv ar fi acela ca, persoane foarte dragi mie sunt CONTRA, ANTI, IMPOTRIVA… obiceiurilor “importate” care nu sunt autohtone. Prin analogie …multi altii. De cunostintele mai noi sau restul persoanelor … ce sa mai spun. Prietenii foarte apropiati (aia buni, putini, care ii am inca de demult) stiu ca ne putem “insira” la cateva ore de “polemici” pe acest subiect.  Nu va panicati, nu am sa va tin cateva ore pe blog 😉 .  DAR….

        DA! Eu sunt unul din consumatorii obiceiurilor importate. Spun asa ca sa nu existe dubii legat de “import”. Ca mai tin cont si de obiceiurile autohtone…asta e alt subiect. Ce are lumea cu “importul”? atata timp cat este vorba despre:

         ceva frumos, care aduce zambetul pe buze

         ceva ce face fericiti unii oameni

         ceva care aduna oamenii la un loc

         ceva ce ofera posibilitatea de  a CREA …

        Ca sa va puteti orienta in labirintul ideilor am sa dau cateva exemple, care ma fac sa fiu CONTRA celor care sunt CONTRA. (stiiiiu suna atat de inteligent….). In acest sens am o “mancarime” la contactul degetelor cu tastatura …ceva de speriat. Dar…din RESPECT pentru: unele persoane dragi mie si unii posesori de blog… nu am sa dau exemplele lor. Cu atat mai mult cu cat imi sunt dragi, daca nu ar fi fost asa…

        Si acum, ca sa ma pedepsesc pe mine insumi, am sa va dau exemplele dintr-o revista. SINGURA REVISTA BUNA, CALITATIVA, UTILA….DE BARBATI. PREFERATA MEA, dar despre ea cu alta ocazie. Inainte de a continua trebuie sa spun ca pana si articolul din care am sa dau exemplele este un articol de calitate care, dupa ce m-a facut sa fumeg (stiti voi cum fac personajele acelea din desene animate cand scot fum pe urechi, nas…) a revenit la aspecte mai reale. Asa ca, cu scuze fata de domnul Dan pentru “fumegatul meu”, am sa citez trei exemple: a) “gunoiul sentimental”, b) “dulcegarie” si c) “siropoase”.

Punctul a) m-a terminat.  Aaaaa!!! Inca ceva: cele trei alaturate cu (trebuie sa citez) “facuta in China” au efectul de a ma determina sa fumeg ca o locomotiva. Ca tot am fost nevoit sa citez, mi-am amintit de un omulet dulce care, intr-o discutie la care a tras cu urechea, intreaba foarte serios “da ce ie aia masa medie”. Ne chinuiam noi sa ii explicam omuletului ca e vorba de reviste, televiziune… Revenind la subiect, am O MARE RAFUIALA cu “masa medie”. Ca aceasta “masa medie” detine o mare putere este indiscutabil dar … ca o foloseste sa loveasca omul marunt, de rand NU ESTE ADMISIBIL.  Nu am sa dau exemplele de reviste pentru femei care au facut uz “la greu” de critica gestului lipsit de cost.

        Se stie ca, in ziua de astazi, multe din produsele chinezesti nu mai au calitatea care o aveau. Imi amintesc batistele lor care, spalate de Xspe ori – tot ca noi aratau desi au trecut prin macel. De prosoapele lor la care, desenele de pe ele, nu isi pierdeau culoarea nici sa fi vrut tu, de maisnutele acelea superbe care daca se ciocneau de ceva dadeau inapoi si mergeau mai departe…. DARRRR!!!!

        Stiu ca “Gestul conteaza!” este un banal cliseu. Stiu! Dar…va intreb pe dumneavoastra: practic, nu gestul este cel important? Daca partenerul dumneavoastra a avut (proasta inspiratie) de a cumpara un animalut cu inimioara , din categoaria amintita…pentru ca “bugetul” era limitat si a mai luat si flori si bilete la…. Stam sa lovim si producatorul si cumparatorul pentru ca avem noi principii mai bune si el salar mai mic? Simbolul (inima) exista sub spe feluri de la cele de genul:

milka-s8302219

Saaauuu…mai „dietetica” 😉 :

becel-s8302222

La alte minunatii.

        A nu se intelege gresit: pentru mine ideea ca partenera este pe primul loc – este un lucru evident (cei foarte apropiati mie, stiu acest lucru) dar… nu este normal sa aruncam cu noroi in ceva PUR. Este clar si faptul ca o solutie este inarmarea din timp. Nu te trezesti in ultimul moment ca sa vezi ce ai in buzunar si ce e pe piata dar….

        E drept ca peste tot sunt tot felul de produse “de duzina”  unde vrem si unde nu vrem dar…. Personal stiu ca, lasatul “colacului” la toaleta poate insemna mult. La fel cum SUNT IN TOTALITATE ADEPTUL DE A ARATA, IUBIREA, PRIN TOT mai mult decat a spune dar…. Il contrazic pe autorul amintit (mai exact ce se subantelegea din randuri), (legat de colac si alte asemenea) cu riscul de a fi contrazis de toate doamnele si domnisoarele: nu DOAR ASTA conteaza. Tind sa cred ca fiecare domn, domnisoara sau doamna indragostita asteapta un mic simbol in plus, in acea zi anume. GRESESC??? Parca, pe langa gestul de a lasa colacul la WC (pentru baieti) si a permite vizionarea derbiului (pentru femei) NE BUCURA UN SIMBOL OFERIT INTR-O ZI SIMBOLICA.

        Degetele imi danseaza din dorinta de a lansa o intrebare gen POLL. Sa o lansez? Imi raspunde cineva? Din cate am vazut pe mai multe bloguri, lumea nu prea da doua clickuri in plus. Sau gresesc eu…

Hai sa mai incercam:

{ L.E. Cu scuze pentru toti cei care cunosc procedura, am sa fac o precizare pentru omuletii care nu cunosc, inca, procedurile: daca doriti sa „votati”, cu ajutorul mousului dati click pe varianta aleasa de dumneavoastra apoi inca un click pe VOTE. Am observat in statistica interesul acordat domnului „POLL” dar fara rezultat. deci, SCUZE pentru observatie}

 

Cu asta ma opresc aici, trecand la cealalta durere. Se pune problema: DE CE VALENTINE`S si NU DRAGOBETE.

PAI FRATILOR DIN “MASA MEDIE” VOI SUNTETI VINOVATI!!! Nu doar voi dar… voi in primul rand. De unde a venit V Day? A fost adus de voi! De ce nu a venit ziua D? pentru ca nu a fost adusa de voi!

Daca noi nu reusim sa aflam, sa cunoastem, sa promovam, sa sarbatorim DRAGOBETELE… dar ne este oferit totul legat de V Day, de ce sa dam cu noroi in el?

O revista buna, pentru tineret, BRAVO GIRL a avut un numar “specific” oferind si un fel de felicitare romantica:

bravo-s8302277

Dar… despre aceasta revista, cu alta ocazie.

        Ma opresc, pe moment, aici cu fumegatul. Nu de alta dar …. Asa e mai bine.

 

P.S. Sa nu imi spuneti de penibilitatea lui ” dar…” o stiu perfect. Era supapa prin care „rasufla” o parte din fumul acumulat 😉


Responses

  1. Mare figură mare esti !!!!!

  2. Eu? 😉 Adiiiiiica? 😀

  3. Metaphor, cred ca tu ai fost prima care a dat 2 clickuri…corect?

  4. Da???? 🙂 Da.

  5. […] L.E. Ulterior a iesit si al doilea ursulet. Acum stim cum sta treaba. Am scris despre asta in articolul de (aici) […]

  6. […] Cu o satisfactie malefica am sa va dau un detaliu interesant (a se vedea articolul legat de V day) (aici) referitor la marea dilema “V day sau ziua D”. Acuzam de zor “masa medie” ca fiind vinovata. […]


Lasă un răspuns

Categorii

