Postat de: bibliotecaexersare Marazan Stefan | Aprilie 28, 2009

DESPRE: CARAVANA TRANSFORMA DIABETUL

 

 

 

        Va anuntam zilele trecute evenimentul legat de lupta impotriva diabetului. Am fost la fata locului asa ca am sa va dau cateva detalii. Poate parea intarziat dar… nu este. Spun NU este tarziu deoarece caravana mai poposeste in cateva din localitatile tarii noastre asa ca, cei interesati poate se vor urni mai repede afland cate ceva. Exista tentatia de a pune elemente pro si contra dar… pentru ca primul element pare ciudatel am sa ma abtin de la listele amintite. Ca prim element am respectat ceea ce anunta afisul si am mers la locatia cu pricina, noroc ca sunt eu mai consecvent ca altfel se putea rata evenimentul. Cand am ajuns la locatia specificata, am inceput activitatea detectivista (cautarea unui reper legat de eveniment) cu greu am reusit sa descopar un “cort” cu doi omuleti:

d-1-2786

 

        Sincer vorbind m-a cuprins un inceput de dezamagire, ma asteptam la mult mai mult. Din fericire situatia era parte componenta a unei strategii asa ca de la cei doi am aflat ca exista un mijloc de transport  care duce exact la locatia cu pricina :

d-3-27911

 

In acest sens am primit si un billet de calatorie gratuita pana la locatia evenimentului:

d-2-27901

 

        Ajunsi la locul unde era organizat totul, am descoperit mai multe elemente. Unul din argumentele pentru care, celor din localitatile unde va poposi caravana, va propun sa vizitati evenimentul este si masurarea glicemiei la fata locului. In acest sens a existat cort cu cadre medicale care masurau glicemia:

d-4-2794

 

Ceea ce ma atras mai mult a fost “caravana – TIR” o masinuta adaptata in asa fel incat intrat in interior nu iti venea sa crezi ca esti intr-un TIR:

d-7-2808

 

Din pacate in interior am fost rugat sa nu fac poze asa ca… ma limitez la poza cu intrarea in masinuta:

d-5-2799

 

Mi-a placut ceea ce am gasit in interior. Erau monitoare conectate la calculatoare, avand soft special de estimare a riscului de diabet (pentru persoanele sanatoase) era personal care daca doreai te ajuta si iti explica ce si cum. Un alt argument pentru a arunca o privire la eveniment este si existenta unui cort cu medici diabetologi care stau la dispozitia vizitatorilor cu tot felul de informatii utile. Din cate am aruncat eu o privire pe pagina cu pricina,  a urmat Clujul (astazi) si urmeaza Bucurestiul (29-30) si Iasul (2 mai). O adresa la care puteti arunca o privire este si (aceasta de aici)

 

 

Pentru cei interesati va mai pot pune la dispozitie o adresa (aici) :

 

        Nu ma pot abtine sa nu amintesc partea negativa pe care simt nevoia sa o CRITIC: nu au avut materiale informationale referitoare la prevenire, descriere… este drept ca metoda masurarilor care indica riscul este calea cea mai sigura dar…. Eu sunt adeptul materialelor care sa te informeze preventiv.

        In esenta, sfatul meu este sa aruncati oprivire pe acolo, daca aveti ocazia sa va aflati in una din locatiile unde va poposi caravana.

         puteti sa va masurati gratuit glicemia

         puteti sa va faceti un test de risc pentru diabet (cu ajutorul unui soft)

         aveti la dispozitie “sa trageti de limba” medici diabetologi

         va puteti inscrie intr-un registru al caravanei

 

Ar mai fi cateva motive dar… va las sa le descoperiti singuri


Responses

  1. nu putea sa-ti scape un astfel de eveniment, sunt convinsa, cum de altfel nu-ti scapa cam nimic din ce este important….bine ca esti tu acolo si pentru altii….ce ne-am face fara tine?


Lasă un răspuns

Categorii

