Postat de: bibliotecaexersare Marazan Stefan | Noiembrie 22, 2009

ANTI “BIO”

        Ca sa nu urlu de “bucurie”, m-am apucat de scris aceste randuri. In mod normal, incerc si eu sa respect natura cu frumusetile ei. In plus, provin dintr-o familie cu inclinatie vocationala “bio”. DARRRR am ajuns sa declar ca sunt ANTI BIO. Ce ma face sa fac aceasta afirmatie monstruoasa? Pungile biodegradabile. Fratilor, ca principiu, nu am avut nimic contra acestor pungi biodegradabile pana nu am ajuns in conflict direct cu ele. Evident am  mai avut mici ciocniri de genul acelei ocazii in care punga biodegradabila a inceput “degradarea” la caseria magazinului :(  Am avut ocazia ca acele pungi de natura noua bio sa cedeze in timp ce incercam sa introduc primul obiect. In acest caz am inteles ca era cazul unor pungi senile care credeau ca a trecut o perioada lunga si trebuie sa inceapa descompunerea.

        Dupa umila mea parere ar trebui sa existe pungi bio si pungi de nailon ( din acelea folosite de jde ani) Cine doreste sa fie eco, sa cumpere pungile biodegradabile iar cine are nevoie de o punga ce rezista ….sa cumpere NAILONUL clasic. Ca sa intelegeti afirmatia mea ciudata am sa va spun  ca  teoria este adevarata. In ce sens este adevarata? Simplu: dupa o anumita perioada incep sa se descompuna. DARRRRR incep sa se descompuna fara sa te anunte si asta in bucatele cat se poate de mici si cat se poate de multe. Incercati sa va imaginati cam cum ar fi reactia dumneavoastra cand aveti depozitat textile in pungi biodegradabile si…..luati punga sa scoateti obiectul dar….nu mai aveti punga ci un maldar de bucatele minuscule de punga biodegradabila intinse pe toata suprafata obiectului textil. Este o adevarat placere sa incerci sa scapi de acele minuscule particele “degradate bio”

        LASATI PROSTIILE PENTRU TEORIE SI REALITATEA PENTRU PRACTICA.

        Daca suntem cinstiti trebuie sa recunoastem ca partea cu bio este categoric teoretica. In majoritatea cazurilor acele pungi de nailon ajungeau la gunoiul general, la fel ca si cele bio. Cand spun gunoiul general inteleg tot felul de obiecte din tot felul de materiale, obiecte duse la o mare groapa de gunoi. Suna mizer cand spun ca nu mai conteaza perioada de degradabilitate in acest caz dar….asta este adevarul. Este frumos sa te gandesti la viitorul omenirii peste X ani (sute) dar nu este realist ci teoretic. Noi inca nu suntem in stare sa facem reciclarea materialelor pe categorii, nu suntem in stare sa asiguram spatiu de depozitare a gunoiului pe tipuri de materiale. Ne dam mari ca noi facem reciclare. Ce fel de reciclare facem cand avem pentru diferite tipuri de materiale un singur tomberonas la un intreg bloc??? Pai omul ori cat de corect ar fi, are 2 solutii: prima, sa isi ridice femeia de servici in cap ca a lasat punga cu sticle de plastic langa tomberon ( STIATI ca , de multe ori, cei care aduna gunoiul nu iau obiectele cazute langa??? Va spun eu: nu luau nici macar cantitati mici sau frumos ambalate) sau a doua varianta: sa arunce aiurea in tomberoanele de deseu menajer asa ca….POVESTI DE ADORMIT COPII MICI.

        SUNT CONTRA, ANTI…PUNGI BIODEGRADABILE.

CEL MAI RAU MA SUPARA MIZERIA URIASA DE BUCATELE BIO lasate in urma. Credeti ca gresesc??? Ati avut experienta ca a mea si, totusi, sunteti pro??? INCERCATI SA MA CONVINGETI ca gresesc si …ca biodegradabilele au un sens real util!!!

CA REZULTAT: VREAU PUNGI DE NAILON, CARE NU SE DESCOMPUN LA MINE IN CASA!!!


Lasă un răspuns

Categorii

