Postat de: bibliotecaexersare Marazan Stefan | Decembrie 6, 2009

MOS NICOLAE

        O sa incep spunand ca anul acesta Mosul vine intr-o atmosfera cu MULT mai buna si mai frumoasa fata de anul trecut. Acum, ca tot e sarbatoare, citind despre obiceiurile de Nicolae, am sa fac pe Nea Xulescu mare intelept: AMINTITI-VA de ce ne spuneau parintii, sa fim cuminti ca…nu vine mosul la noi daca nu suntem cuminti. Poate ar fi bine sa amintim mai des copiilor, cu scopul EVIDENT de a ne AMINTIIII NOUA ca: trebuie sa fim mai cuminti, mai buni, sa nu facem prostii…ca nu mai primim cadouri. POATE asa ne vom controla ceva mai mult cand intentionam sa lasam maleficul sa iese la suprafata. Acum, am sa ma limitez la a aminti:

        In seara de 5 spre 6 decembrie se curata ghetutele si…se pun in geam sau la usa pentru ca MOS NICOLAE sa puna bunataturi in ele. Conform unor traditii, pe langa bunataturi, copii cuminti primesc si o nuia argintie, nuia care…sa le aminteasca faptul ca: DACA NU vor fi cuminti, data viitoare vor primii doar jordita. Asa ca dragi OMULETI, mai mici sau mai mari stati putin si ganditi-va ca ar fi bine sa fim, mai, cuminti. Daca nu de alta, macar sa nu riscam sa primim jordita in loc de bunataturi. Ca veni vorba de omuleti mai mic sau mai mari, discutam ieri cu o tanara domnisoara despre Mos…ea imi spune foarte serios ca este pentru copii si ca ea este o domnisoara. Ei bine draga Tessa si dragi vizitatori ai blogului, eu unul NU sunt de acord cu acest lucru. Mos Nicolae vine si la oamenii mari, ce noi nu am papa o ciocolata buna sau nu am merge curiosi la ghetute sa vedem DACA avem ceva bun in ele? Ei bine, raspunsul meu este categoric: BA DA, si cei mari sunt curiosi sa vada ce au in ghetute. Ar fi pacat sa nu fie asa cum consider eu. Am sa va prezint elementul important (pe langa cel de a fi cuminte ):

Ghetutele sunt elementul important ele fiind locul cu pricina unde Mosul lasa tot felul de bunataturi pentru noi.

Pentru cei care am fost cuminti astazi ziua arata cam ca in felicitarea de mai jos:

        Nu pot decat sa va doresc un Mos Nicolae plin de bucurie si de lucruri frumoase si gustoase. Si, acum amintindu-mi de discutia cu Claudia S. O sa va amintesc ce spunea ea, sa ne gandim ca oricum urmeaza sa vina Mos Craciun si mai avem o sansa😉

A! Era sa uit, am gasit la domnul „GIGIZAMFIR” o prezentare draguta pe care o prezint si voua:


Lasă un răspuns

Categorii

