Postat de: bibliotecaexersare Marazan Stefan | Martie 1, 2010

MARTISOR

Deoarece acest obicei are “state de plata” vechi pe la noi, nu risc sa fiu atacat atat de vehement ca si cu alte ocazii. Profit de faptul ca acest obicei al martisorului este “larg” acceptat pentru a va darui tuturor un martisor simbolic:

In data de 1 martie obisnuim sa daruim fetelor un MARTISOR. Acest obicei s-a pastrat din timpuri vechi. Fetele primesc martisorul pe care il poarta pana la doua saptamani de la primire. Multa lume il poarta prins in piept. Se spune ca acest obicei vesteste sosirea primaverii. Martisorul este ca un talisman si are diferite “forme” de la trifoi cu patru foi, hornar, potcoava, ghiocel…pana la cele realizate artistic din diferite materiale. Un element important al martisorului, pe langa micul talisman, este traditionalul snur alb-rosu. Anul trecut nu am avut snurul traditional asa ca, in acest an, m-am pregatit din timp cu procurarea obiectului cu pricina:

Se spune ca persoana care poarta acest snurulet alb-rosu va fi puternica si sanatoasa tot anul care urmeaza.

Va doresc tuturor ca 1martie sa va aduca o primavara cat mai frumoasa atat in natura cat si in sufletele voastre.

Acum, ca o paranteza necesara, trebuie sa fac o mentiune utila. Acum ma adresez in special tuturor “tinerilor domni” care probabil vor primii un martisor de la colega, sora, mama. Dragii mei NU trebuie sa va simtiti penibil daca primiti martisor, este ok chiar daca sunteti de sex masculin. Spun aceasta deoarece conform unor teorii, in trecut, martisorul era adresat atat femeilor cat si barbatilor, nu era ceva exclusiv pentru femei. Asa ca dragii mei baieti, daca primiti un martisor…incercati sa va bucurati de un gest frumos, daca nu doriti sa il purati il puteti pune undeva la loc sigur. Hmmmm, acum ca tot vorbesc de martisoare, mi-am amintit ca mic fiind  “furam” de la mama martisoarele care imi cadeau cu tronc si le puneam in colectia mea de martisoare. Da, am avut colectie de martisoare😉  Pe vremea aceea erau o enormitate de modele care mai de care mai frumoase si mai interesante.


Lasă un răspuns

Categorii

