Publicat de: bibliotecaexersare Marazan Stefan | Aprilie 29, 2010

SA AJUTAM URSUL CARPATIN

Am fost bucuros cand am vazut ca cineva sa gandit si la sprijinirea ursului carpatin. Probabil ca nu as fi reactionat incercand sa promovez tentativa lor daca nu aveam ocazia sa vad cu ochii mei ca ursuletii au nevoie de ajutor. Nu vreau sa mint pentru ca nu imi amintesc anul cand s-a intamplat “aventura” asa ca nu o sa acuz pe nimeni DAR trebuie sa va spun ca fiind in concediu la munte am avut placerea, ca in apropiere de hotelul unde stateam, sa gasesc un loc unde erau ursi. Erau niste exemplare superbe tinute in captivitate. Placerea a fost cu atat mai mare cu cat era si ursulet micut acolo, nu doar ursi mari.  Acum ar suna ciudat sa spun ca am fost uimit de inteligenta lor. Pentru ca am auzit si eu de reflexul lui Pavlov si altele de acest gen, voi spune doar ca acei ursi erau extrem de bine dresati. Ca sa intelegeti la ce ma refer o sa va spun ca de fiecare data cand turistii se opreau la gardul ce imprejmuia zona, ursii se ridicau pe doua labute iar celelalte labute le impreunau in acel semn de rugaminte. Era imposibil sa respecti indicatoarele care spuneau sa nu hranesti animalele cand vedeai cum te roaga sa le dai mancare. DIN PACATE cei care se ocupau de ursi nu aveau fonduri suficiente pentru a asigura conditiile necesare asa ca ursii trebuiau sa CERSEASCA mancare de la turisti. Erau foarte bucurosi cand oamenii le aruncau cate ceva de mancare. Uneori mancarea aruncata peste gard, de la distanta mai ateriza si in bazinul cu apa de acolo si ei imediat incercau sa recupereze hrana din bazin.

IDEEA este urmatoarea: putem REDIRECTIONA 2% DIN IMPOZITUL PE VENITUL ANUAL pentru ajutarea ursilor. Pentru detalii o sa va dau un link unde gasiti inclusiv model de declaratie. Linkul este acesta:

http://wwfdoilasuta.ro/

am preluat si o imagine de pe site:

Am fost bucuros cand am gasit pe FaceBook aceasta initiativa.

Ei au si un text : “daca ar avea cum ti-ar arata ca sunt tristi “ Puteti sa ma credeti pe cuvant: au cum si o arata, doar ca noi nu vedem ceea ce ei incearca sa ne arate. Am observat ca se incearca promovarea si inafara mediului online:

Legat de ursii de care va spuneam ii astepta probabil o soarta ceva mai buna pentru ca urmau sa fie mutati la gradina zoologica unde probabil conditiile de trai erau mai bune.

Sper din suflet ca cei ce se ocupa de aceasta initiativa sa aibe energia, seriozitatea si sprijinul necesar pentru a ajuta ursuletii

Responses

  1. Sunt de acord cu iniţiativa.
    Nu ştiam că-s pe cale de dispariţie. Bine că mai sunt oameni care se ocupă şi de lucurile astea.

  2. […] joc pentru ca nu imi sta in fire sa imi bat joc de cineva necajit. Va sugerez sa aruncati o privire (aici) (si nu doar voua ci tuturor interesati sa ajute […]

  3. […] *** cand ursuletul carpatin are nevoie de ajutor, punem si noi o mana de ajutor (click aici) […]


Lasă un răspuns

Categorii

