Postat de: bibliotecaexersare Marazan Stefan | Iulie 5, 2010

BANCA X SI “SIGURANTA (IN) UTILA”

Am ajuns ca la varsta de treizeci si o gramada de ani sa o traiesc si pe asta sa iti fie cerute toate datele si semnatura pentru ceva ce, in opinia mea, este total banal.

Probabil si dumneavoastra ati fost pusi in situatia in care mergand dimineata la cumparaturi prin magazine mici de cartier sa nu aiba sa va dea rest, nici macar la bancnote “decente” (nu ma refer la cele mai mari). Sunt cazuri si fericite in care vanzatoarea isi cere scuze si va roaga sa incercati undeva langa sa schimbati bancnota si sa reveniti pentru ca ei la ora aceea inca nu au facut deloc incasari si nu au bani in casa. Ok, nu sunt nici absurd si nici nu stiu ce fitos incat sa imi fie de neconceput gestul solicitat asa ca ma uit in jur unde sa schimb bancnota si… observ cel mai logic loc considerat de mine: o banca. Nu o sa ii dau numele exact ci o sa spun ca este una “a noastra”. Intru in banca unde erau trei angajati plus agentul de paza dar… nici macar un client. Ma apropii de una dintre angajate si dupa ce o salut imi exprim rugamintea daca poate sa imi schimbe si mie bancnota in bancnote mai mici, timp in care duc mana la buzunar si scot bancnota cu pricina. Ei bine… primesc un raspuns de milioane: imi cere buletinul de identitate pentru a lua toate datele si ma anunta ca va trebui sa si semnez. Raman blocat asa ca ii repet ca doresc doar sa schimb o bacnota in bancnote mai mici ( aici este cazul sa fac doua mentiuni: era bancnota romaneasca, nu valuta si nici macar nu era cea mai mare bancnota a noastra). Tipa se adreseaza altei angajate care parea superiorul ei pentru a primi confirmarea ca asa este necesar sa se procedeze. Oare sa mai mentionez ca nu aveam punga cu aurolac la mine, ca nu aveam barba lasata sa creasca lunga, ca era in plina zi, ca nici nu vazuse detaliile bancnotei iar agentul de paza era la 1,5 metrii de mine?

Nu va mai dau restul detaliilor pentru ca , pana si ca principiu, nu accept procedura in situatia data. Evident am plecat dar nu fara sa imi pun o intrebare trista: OARE ATAT DE TRAGICA ESTE SITUATIA IN TARA ROMANEASCA, INCAT SA ITI FIE SOLICITATE TOATE DATELE SI SEMNATURA PENTRU “MARUNTIREA” UNEI BANCNOTE NATIONALE MICI???

Incerc sa gasesc explicatii logice:

–          daca era o bancnota de 1000 de euro, inteleg sa ii fi fost frica sa nu fie furata

–          daca vedea bancnota sa zici ca putea sa ii para falsa ( desi cine ar falsifica o prapadita de bancnota mica romaneasca)

–          …

Eu personal nu vad logica dar….

Ma uit in jur si vad la o aruncatura de bat alte doua banci asa ca intru in prima unde ma pun la coada, de aceasta data era lume, dar nu stau mult ca ma intreaba tipa ce doresc asa ca ii spun. Imi spune ca pentru atata lucru nu trebuie sa stau la coada, imi schimba bancnota, ii multumesc si plec.

Acum sa va mai spun ca din cele trei banci cea in care aveau nevoie de toate datele este singura banca in care nu erau clienti iar in celelalte doua era coada.

Personal sunt adept al teoriei care spune ca “Precautia nu poate fi in plus” De aceasta data insa  ma intreb oare este vorba despre “SIGURANTA UTILA” sau, de fapt, este vorba despre “SIGURANTA INUTILA”.

Personal sunt mare fan al filmelor comice insa de aceasta data , legat de aceasta banca si masurile ei de siguranta, nu pot sa nu ma gandesc la “Agentul 007” si la filme “SF”. Pai dragii mei daca pentru a schimba o bancnota cer atatea formalitati, nu pot sa nu imi treaca prin cap un scenariu in care ai depus bani la ei si vrei sa ii retragi: parca vad ca primul lucru este necesara identificarea amprentei digitale dupa care se trece la scanarea retinei iar la final (ca sa revin la filmele comice) ca in filmul “Richie Rich” (daca nu ma insel) te pun sa canti o anume melodie pentru recunoasterea amprentei vocale. Incerc eu sa glumesc dar situatia tot ciudata ramane.

REVERSUL MEDALIEI

Pentru ca tot am pus problema “sigurantei UTILE – INUTILE”, o sa fac pe Nea Xulescu mare intelept si o sa va dau un SFAT: daca ajungeti sa colaborati cu o banca, LUATI VOI MASURI DE SIGURANTA!!! Ca sa intelegeti ce vreau sa spun o sa va dau un singur exemplu: COMISIOANELE. Va spun din experienta ca se mai practica ceva ce eu numesc “politica ascunsa”, adica: te duci la ei, duci tratativele de rigoare, intrebi de toate comisioanele si dobanzile ceri toate detaliile iar dupa ce depui actele si se aproba colaborarea observi (DACA ESTI ATENT) ca suma difera asa ca puerci hartiile si observi ca a aparut, asa… ca prin minune un comision care initial nu a fost amintit.

Ca sa nu las (si) impresia😉 ca sunt greu de cap o sa spun clar ca SIGURANTA este mereu utila atata timp cat este in parametrii normali. Aici vorbeam de “siguranta inutila” in sensul ca nu exista deloc un motiv logic pentru masurile de siguranta luate de ei.

VA DORESC UN PORTOFEL PLIN CU BANCNOTE DE TOATE TIPURILE Bancnote mici ca sa nu fugiti sa le schimbati pe cele mai mari si… bancnote multe si mari ca sa nu aveti nevoie de banci.


Responses

  1. Foarte tare !!!!
    eu as fi scos actul de identitate si as fi asteptat cuminte ca vad hartia cu pricina, eram tare curioasa ce hartie am de semnat, ce ar fi scris pe ea…..si nu as fi plecat pana nu as fi citit-o de cateva ori…doar nu semnam ca primarul, nu?….apoi as mai fi avut cateva intrebari…asa de control si de strasat….
    cand ai timp, mai treci pe acolo….daca nu au activitate, sa nu stea degeaba, nu?

    • Draga mea EU. Data viitoare mergem impreuna ca sa ii pureci tu de temeiul legal al solicitarii😉 Atunci devine interesant, ca eu sunt muritor de rand. Nu pot sa nu zambesc cand ma gandesc la faza. Trebuie sa incercam😉

  2. Chiar ca e FOARTE TARE !!! M-ai lasat fara cuvinte! Chiar nu stiu ce sa comentez la acest subiect !!! Nu pot sa cred ca exista asa ceva! Sunt muta. E de rasul curcilor :)))))))))))))))))))))

    • Buna Mihaela. Da, situatia este…. tipica pentru noi😉 Avea prietena mea dreptate ca trebuia sa accept ca sa vad ce hartie era in discutie si unde ii ducea capul. Multe mai avem de vazut😦


Lasă un răspuns

Categorii

