Postat de: bibliotecaexersare Marazan Stefan | Iulie 13, 2010

TIMPUL SI OAMENII CARE IL MODIFICA

Nu, de aceasta data nu este vorba despre un articol axat pe managementul timpului… asta cu alta ocazie.

Sunt convins ca si dumneavoastra , macar uneori, ati fost pusi in situatia de a observa ca timpul ne joaca feste: cand avem nevoie de timp mai mult…el fuge parca este un atlet in plin concurs, cand vrem sa treaca repede… parca dureaza o vesnicie. Am citit pana si explicatii stiintifice legat de acest “fenomen” .

Astazi o sa incerc sa vorbesc despre ceva asemanator, cu un accent mai mare pe oamenii cu “puteri magice” asupra timpului. Din pacate aceste persoane sunt, cam, extrem de rare. Mi-am amintit acest subiect deoarece zilele trecute am avut norocul, sansa, privilegiul… sa petrec o zi cu o astfel de persoana “magician al timpului”.

Pe parcursul vietii am avut parte de cateva astfel de persoane alaturi de care timpul sufera modificari ca durata si intensitate. Langa astfel de persoane timpul trece uluitor de repede, nu iti dai seama cand au trecut o multime de ore si… TOTUSI parca, simultan , timpul devine elastic si se lungeste. Cu siguranta ca sunt coplesit de senzatie si nu reusesc sa redau in cuvinte insa o sa incerc. O astfel de persoana “magician al timpului” reuseste sa te faca sa simti ca o ora petrecuta impreuna are intensitatea si marimea unei luni intregi; o zi petrecuta cu ei este ca si un an petrecut alaturi de alte persoane.

Aceste persoane iti pot oferi atat de multe trairi placute, incat parca ar fi ei insisi un drog care genereaza euforie. Cuvantul “drog” pare prost ales dar… am facut aceasta alegere si datorita faptului ca linistit risti sa devi dependent de ei, sa iti doresti mai mult din acea stare foarte placuta. Personal ma consider norocos ca am avut sansa sa am in viata mea astfel de oameni dar si trist ca numarul lor nu a fost mult mai mare. Da, sunt egoist si mi-ar placea sa ii am mult mai mult timp alaturi de mine sa pot savura toate elementele pozitive oferite de ei. Acesti “magicieni  ai timpului” au intrat adanc in sufletul meu si, fiecare din ei, are un loc rezervat in sufletul si inima mea. De fapt, au avut, au si vor avea acel loc al lor.

O sa dau doar trei exemple de astfel de magicieni din viata mea.

1. primul exemplu este o fata care a reusit sa intre adanc de tot in sufletul meu si in inima mea, ea este persoana cea mai draga sufletului meu si ea stie cat de mult inseamna pentru mine. Ea este vinovata pentru expunerea acestor ganduri si ii multumesc pentru toate acele momente in care si-a folosit « puterea magica » schimband parametrii timpului. Ea este exemplul viu al faptului ca aceste « puteri magice »  pot rezista in timp. Ea avea puterea de a modifica timpul si saptamana trecuta si acum  5 ani sau acum 15 ani. De fiecare data reuseste sa influenteze cursul normal al timpului, in favoarea mea.

2. un alt exemplu este tot o fata, cea care a fost marea mea iubire. Timpul petrecut alaturi de ea, de regula era modificat, nu poate fi descris in cuvinte cat de multa fericire putea oferi intr-o perioada aparent scurta. Spun aparent scurta pentru ca ea avea acea influenta asupra timpului astfel incat aveai impresia ca timpul se transforma in geanta lui Mary Poppins din care tot scoti si nu te mai opresti.

Si NU, nu este vorba doar despre fete😉 o sa va dau si un exemplu de barbat

3. un exemplu masculin de “magician al timpului” este un mare maestru, un mentor care mi-a marcat profund existenta. Ca si in primele doua cazuri, alaturi de el timpul parca zboara dar in acelasi timp are o marime “elastica”. Alaturi de acest domn si om (spun si om pentru ca se spune ca: “ a fi domn este o intamplare, a fi om e lucru mare”) timpul isi schimba toti parametrii iar de la el poti invata enorm de multe intr-un interval de timp (aparent) scurt. Imi amintesc ca am ajuns la el in vizita dupa masa si in urmatoarea clipa a fost trecut de miezul noptii apropiindu-se dimineata. Dar in acel timp am invatat mai mult decat am invatat de la altii in ani de zile.

In acest moment est posibil ca oricare dintre dumneavoastra sa imi atraga atentia ca eu vorbesc despre o caracteristica ce este specifica prieteniilor si iubirii. Oare asa sa fie? Oare asta am descris? Hmmm, sunt cei trei prietenii mei? Da, pe langa celalalt statut ocupat de fiecare … da, toti trei sunt prietenii mei si pot spune asta deoarece in cazul fiecaruia dintre ei s-a intamplat sa pun mana pe telefon si sa ii sun sa le cer o parere, sa le cer ajutorul sau pur si simplu sa ma plang de ceva. Da acest lucru confirma ca cei trei imi sunt si prieteni DAR…. daca ce am descris eu este o caracteristica a prieteniei, de ce nu o au toti prietenii nostri??? Sau de ce nu o simtitm cu fiecare partener???

Nu mi-am propus sa vorbesc astazi despre prietenie,  asa ca ma opresc aici lasand subiectul prietenie pentru alta data. A! Totusi o sa mai fac ceva ce vroiam sa las pentru cand voi scrie depre prietenie dar… uituc cum sunt uneori (deh, batranetea😉 ) ar fi pacat ca pana atunci sa uit. Despre ce este vorba? Este vorba despre un articol pe care l-am citit recent pe unul din blogurile la care sunt abonat in Reader, articol care m-a pus pe ganduri. Articolul il puteti gasi (aici) si eu va recomand sa il cititi pentru ca , zic eu, merita citit deoarece:

– ori, aproape sigur va va pune si pe dumneavoastra pe ganduri

– ori, va recunoasteti in situatia descrisa

– ori, va fi o placere sa il cititi

Ups, se pare ca am ramas dator un raspuns dar oare il am eu acest raspuns? O sa incerc sa formulez unul.

Eu raman la ale mele: exista oameni care sunt “magicieni ai timpului” si care au puterea de a modifica timpul atat ca lungime cat si ca intensitate.

Eu unul va doresc sa aveti parte de cat mai multe astfel de persoane in viata dumneavoastra deoarece ei sunt o adevarata binecuvantare pentru sufletul nostru intr-o perioada in care TIMPUL este o mare problema si un dusman de temut.


Responses

  1. De acord, ne putem juca cu timpul.Nu e vorba de prietenie, este vorba de incarcatura de iubire pe care o au in suflet acele persoane. E magic cu adevarat, sa si incerci sa o faci, sau sa fii in preajma unor astfel de persoane.

    De fapt toata viata noastra este magica, si e vorba doar de iubirea neconditionata cu care ne hranim sufletele.Incercati.

    • @Delia In primul rand iti multumesc ca ai trecut pe aici. E posibil sa ai dreptate in ceea ce spui tu, si aceasta poate fi o ipoteza.
      Hmmm, „iubirea neconditionata”… aici, ca sa fiu sincer cu tine, dupa parerea mea singura iubire neconditionata garantata este iubirea de mama fata de copilul ei iubire ce nu poate fi egalata cu nimic si de nimeni. Este vorba de carne din carne, sange din sange. Mamele isi iubesc copii mai mult decat propria lor viata. In rest… nu cred ca gasesti iubire neconditionata in stare pura de 100%. Uite, ca sa nu crezi ca sunt un pesimist o sa spun ca si eu imi doresc sa fiu iubit neconditionat, asa cum sunt eu in totalitatea fiintei mele dar… Cine stie, poate curand va trebui sa iti dau tie dreptate😉

  2. Chestia asta e taaaaaaaaare greu de obtinut.
    O anumita parte a literaturii e plina de astfel de teorii si exemple.

    Intervine atunci cand iubesti semenii tai asa cum ai spus tu, ca o mama copilul neajutorat.
    Si uita-te in jur, nu o gasesti- dar cati au nevoie.
    Paradoxal o gasesti doar la mult timp dupa ce ai inceput sa o oferi voluntar.

    • Trebuie sa ma gandesc sa scriu in viitor si despre iubire ca e o tema complexa.
      Ce imi place la tine este ca esti optimista totusi. Eu sunt un mare sceptic cand este vorba de „iubire neconditionata” si nu prea cred ca o poti gasi sau oferi. Spre exemplu eu am iubit partenera din tot sufletul, cu toata inima la intensitate greu de egalat de cineva si… putem spune ca am iubit neconditionat. Am iubit-o mai mult decat pe orice fiinta vie din viata mea. DAR, oare asa e, neconditionat? Acea fata stia sa ma faca fericit deci o anumita parte din iubirea mea uriasa se datora si acestui lucru si… atunci oricat as vrea eu sa par „fenomenal” nu tine pentru ca exista mecanismul de „conditionat”. Mi-ar placea ca tu sa ai dreptate si oamenii sa poata oferi iubirea neconditionat. Raman insa la scepticismul meu.

  3. E in afara fostelor sau viitoarelor iubiri, si atributele ei sunt- mai jos- si asta se invata- si se ofera tuturor.

    „Dragostea este îndelung răbdătoare, este plină de bunătate: dragostea nu pizmuieşte; dragostea nu se laudă, nu se umflă de mândrie, nu se poartă necuviincios, nu caută folosul său, nu se mânie, nu se gândeşte la rău, nu se bucură de neleguire, ci se bucură de adevăr, acoperă totul, crede totul, nădăjduieşte totul, suferă totul. Dragostea nu va pieri niciodată.” (1 Corinteni 13:4-8a).

    Sincer nu stiu ce m-a apucat, ca nici eu nu sunt asa grozava la urma urmei.

    • Buna Delia
      Se pare ca am intuit bine faptul ca ai un grad ridicat de religiozitate. Asta parea singura explicatie. DA, ai dreptate sau… mai corect citatul este real si nu am ce sa comentez la el. Ceea ce pot totusi sa spun este: ferice de iubitul tau, de prietenii tai, rudele tale.
      Pentru ca iau destul de in serios anumite teme o sa ma abtin de la a fi rautacios cum intentionam pentru ca banuiesc ca ai fi reactionat la tema. Totusi, o sa spun doar atat: sa sti ca multi il pot invidia pe iubitul tau.


Lasă un răspuns

Categorii

