Postat de: bibliotecaexersare Marazan Stefan | Iulie 18, 2010

CUM ESTE LA TARGUL DE PRODUSE APICOLE

Trebuie sa recunosc ca, in prima zi a targului, cand am ajuns la fata locului am pasit in dezamagire si regret. Motivul? Marimea care, dupa parerea mea, era cu mult prea mica.

Din fericire mai am niste ramasite de spirit de observatie asa ca atentia mi-a fost captata de ceva ce merita efortul deplasarii pana acolo. Era ceva despre care am avut o discutie inaintea expozitiei: ALBINELE VIIIIII. In momentul in care le-am observat mi-am spus in sinea mea ca si doar pentru atat si e ok ca am venit asa ca… am decis sa acord o sansa participantilor la targ. Cat despre discutia avuta pe tema albinelor… in cadrul unei discutii despre targul ce urma sa aiba loc, mi se spune ceva de genul “Ar trebui sa aduca si albine acolo ca asa ar fi normal”. In momentul acela m-am oprit si am aruncat o privire de genul “ Iti dai seama ce… spui” si am inceput sa explic ca ar fi  culmea sa aduca albine acolo cand este imposibil sa le controlezi ele fiind viiiii. Imaginatia mea nu gasea o explicatie plauzibila asa ca am renuntat deoarece daca incercam sa imi imaginez cum ar fi sa aduca albinele acolo eventual puteam sa imi imaginez o doamna care a folosit un parfum cu miros floral, dulceag iar albinele…. “mmm, papa bun” si dai atac la doamna cu pricina. Ei bine a trebuit sa recunosc ca omuletul cu pricina stia el ce stia (deformatie profesionala). Dar sa revenim la realitate:

Ei bine, o sa va amintesc ce se spunea despre parfumuri “ Estentele tari vin in sticlute mici”. Asa este si cu targul cu pricina. Daca inca nu ati ajuns , va sugerez totusi sa va duceti duminica inainte de masa sa aruncati o privire pana mai sunt acolo participantii. Ideea este ca, pe cat de mic este, la standurile existente puteti sa gasiti si sa faceti cunostinta cu aproape toate produsele ce tin de domnisoarele albinute.

Pentru cei care nu sunteti in localitate sau pentru cei care inca nu sunteti decisi o sa incerc sa va introduc eu in atmosfera de acolo.

Inainte de a continua trebuie sa spun ca de multe ori sunt chitibusar asa ca m-am dus la serviciul de securitate pentru a incerca sa obtin dreptul de a poza cate ceva pe acolo si, din fericire pentru mine, am primit permisiunea sa fac poze la targ asa ca pozele au fost facute cu acordul celor in masura sa il ofere.

Pentru inceput o imagine cu ceea ce m-a determinat sa nu regret ca am fost acolo (printre randurile de mai jos veti gasi si o inregistrare video):

O sa va prezint o imagine cu standul unuia dintre participantii la targ. Daca va uitati atent la imagine puteti observa o multime de culori la borcanasele cu miere asta deoarece aveau multe tipuri de miere. Puteti sa gasiti de la cunoscuta miere poliflora si continuand cu apreciata miere de salcam DAR si tipuri de miere ceva mai rara pe la noi cum este mierea de munte si cea de mana

Ei si acum ca am amintit despre cateva tipuri de miere o sa revin la ceea ce spuneam cand am anuntat targul si anume o sa va prezint “jucaria” cu care ajungem la miere. Serios vorbind, este vorba despre storcatorul de miere. Trebuie sa recunosc ca desi seamana mult cu cel cu care eram eu obisnuit , acestea au avantajele tehnologiei moderne. O sa va prezint cum arata in exterior:

Si pentru cei curiosi va arat cum arata si inauntru dar din pacate nu s-au gandit sa puna niste rame cu faguri asa pentru a intelege spectatorii mai bine cum sta treaba:

Evident ca din miere si alte produse apicole se realizeaza diferite produse cosmetice si medicale:

E, si acum o sa va dau cateva exemple mai in detaliu. O sa incep cu o bucata de fagure:

Si acum renumitul propolis in starea lui “naturala”:

Sa nu va puna michiduta sa il comparati cu ce nu trebuie ca ne suparam😉 Nu am nimerit eu o bucata mai cum vroiam eu dar… va pot spune ca are un miros interesant si o structura interesanta. Din aceasta bucata pe care o vedeti se obtine ulterior mult utila tinctura de propolis. A! Daca nu aveti experienta in a rontai bucatica de propolis va recomand sa nu faceti ABUZ pentru ca „arde”

Si acum sa trecem la lucrurile cele mai serioase… Ce ar fi un targ de produse apicole fara mascota albinuta:

A si pentru ca ati fost cuminti😉 o sa va prezint si o inregistrare video a albinutelor in mediul lor (aproape) natural:

Vorbeam de culorile pe care le are mierea asa ca… o sa va dau si un exemplu pe care aproape sigur nu ati avut ocazia sa il vedeti … alb ca laptele:

Si acum ceva interesant “guma de mestecat naturala”😉 Mai exact miere cu faguri plini cu miere. Acesti faguri pot fi “rontaiti” ca si guma de mestecat pana extrageti toata bunatatea de miere din interior iar ceara ramasa o scoateti din gurita.

Si, pentru ca tot suntem la faguri, o sa va prezint si asa numita “capaceala”.

Recunosc ca nu am reusit sa ma abtin si… va sugerez sa faceti la fel : SA NU VA ABTINETI si SA CUMPARATI CE VA CADE CU TRONC. Am cumparat din diversele tipuri de miere asa pentru a fericii papilele gustative.

Mi-am amintit ca spuneam, in anuntarea organizarii  targului , ceva despre diabetici si mierea de albine. Acum, cu riscul sa iau ulterior bataie pentru ca nu m-am consultat cu verisoara mea care este in domeniu, o sa va spun ceva ce am aflat de la crescatorii de albine si anume ca mierea de mana este mai indicata diabeticilor ne fiind atat de “periculoasa” ca si celelalte tipuri datorita continutului. Ca sa nu fiu inteles gresit o sa repet ca: daca sunteti diabetici nu aveti voie sa papati mierea cu lingura mare ca si Mos Martin🙂 Era vorba de faptul ca daca tot mai “pacatuiti” dupa parerea crescatorilor, este de preferat cea de mana.

Trebuie sa recunosc ca am ramas cu o dilema tehnica nerezolvata referitor la miere. Din pacate nici bunica 2 nici sotul ei ne mai traind, va trebui sa mai astept cu elucidarea misterului. A! Sunt curios daca dumneavoastra veti sesiza dilema , la fata locului😉


Responses

  1. Stefan , vreau sa precizez ceva referitor la ” guma de mestecat naturala ” , daca iei o bucatica de fagure si o mesteci pana ii scoti dulceata de miere din ea , poti negresit sa inghiti fagurele ( bineinteles daca fagurele e natural nu artificial ) pentru ca este foarte sanatos. Acum nu pot sa iti spun care e beneficiul terapeutic dar acest lucuru il stiu de la bunica mea si mi l-a spus cand eram un copil , asa ca iti dai seama ca nu eram eu interesata sa intreb : ” buni , da de ce pot sa mananc cu tot cu fagure? La ce ma ajuta? ” Foarte frumoasa prezentarea , mi-a placut. Putea-i sa spui cateva vorbe in filmuletul facut de tine , parerea mea. Sunt sigura ca intr-un minut si un pic cat a durat filmuletul gaseai cuvintele necesare pentru a prezenta esenta.

    • HA! Lume noua😉
      In primul rand trebuie sa iti spun ca ma bucur ca ai trecut pe aici. In legatura cu fagurele… vorba lui Musatescu „problema e de la cantitati si volume”😉 Eu am gandit sub prisma mea caz in care nu era vorba despre „bucatica” ci despre ditamai bucatoiul de parca eram urs scapat la miere :-))) Cand luam, cautam o bucata serioasa si de aceea ma gandeam ca poate si altii fac la fel. Nici eu nu mai stiu exact cum este cu ceara dar imi amintesc ca parca se strangea si era refolosita sau gresesc? Ai dreptate cand suntem mai mici nu ne gandim sa cerem toate detaliile tehnice.
      Hmmm, da…recunosc ca nu m-am gandit ca la filmulet sa fac o scurta prezentare sonora. Dar, am retinut sugestia si o sa incerc cu prima ocazie sa vedem daca reusesc.

      • Da Stefan , ai dreptate , ceara din fagure se refoloseste.Nici eu nu stiu foarte multe detalii tehnice dar pot sa iti spun ca se refoloseste la prepararea cerii pentru epilat , deci pentru cabinetele de cosmetica. Si stiu asta pentru ca am fost cosmeticiana in Romania timp de 8 ani si…mergeam la apicultori sa cumpar ceara de albine care ulterior trebuia sa o amestec cu colofoniu ( sacazul cu care se unge arcusul de la vioara ).Preferam sa imi prepar singura ceara de epilat pentru ca cea din magazine nu era preparata corespunzator.Exista niste proportii care trebuiesc respectate cu strictetze , altfel ceara nu e buna si chinui clienta. Dar in ultimul an ministerul sanatatii ne-a obligat sa lucram cu ceara de unica folosinta asa ca m-am lasta de meseria de … chimist😉. In plus ca se mai refoloseste la lumanari ( asta mi-a venit asa dintr-o data in minte )si daca mai stau putin sa gandesc precis ca imi mai vin in cap si alte utilizari. Ma bucur ca ai fost placut surprins de vizita mea si nu e singurul articol citit dar e singurul la care am comentat. Asa ca … sunt cu ochii pe tine😉 si astept primul videoclip cu prezentare sonora.😀

  2. Buna ziua!
    Suntem o „grupa a albinutelor” de gradinita si am vrea sa avem si noi o asemenea mascota. De unde o putem achizitiona?
    Multumim

  3. @Andree
    Ma bucur ca ai trecut pe aici. Pe moment nu pot sa iti raspund la intrebare (ca sa fiu sincer nu am intrebat care este sursa mascotei) dar….avand in vedere ca este vorba de o „grupa a albinutelor” de gradinita o sa incerc sa aflu raspunsul pentru voi. O sa ma interesez si cand aflu ceva o sa te anunt😉
    O seara superba iti doresc
    P.S. interesanta ideea cu grupa albinutelor poate o sa imi spui mai multe🙂


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Categorii

%d blogeri au apreciat asta: