Postat de: bibliotecaexersare Marazan Stefan | Iulie 24, 2010

DESPRE VIATA SI SINUCIDERE 2

Dupa cum stiti din articolul precedent, decesul vedeti Madalina Manole a fost cel care m-a pus pe ganduri si care m-a determinat sa scriu aceste randuri. Nu , sa nu aveti impresia ca ma cred vreun “guru” sau mare psiholog… nu este nici macar pe departe cazul DAR am avut doua motive (pe care eu le consider serioase) care m-au determinat sa scriu aceste randuri. Unul din motive este acela ca si eu am cunoscut acea formula magica “NU MAI POT” si asa ca POT sa vorbesc din interior iar al doilea motiv este acela ca am auzit din doua locuri diferite o idee de genul ca acum multi care au fost tentati sa faca o greseala au confirmarea si exemplul ca acest gest este solutia si ca aplicarea lui ar putea rezolva toate problemele lor. Pentru cineva care nu a reusit sa invete destul de mult sa iubeasca viata… o iubesc destul de mult incat sa incerc sa va corup si pe voi si sa va trag de maneca sa acordati atentia necesara celor dragi si celor din jurul vostru.

Ok am facut justificarea asa ca o sa mai amintesc doar ca in articolul precedent am promis ca imi voi face “mea culpa” si voi da exemple, la fel cum am observat ca am mai pierdut cate ceva pe drum in timpul scrisului.

Despre regretata vedeta voi spune doar: “Odinhneasca-se in pace” pentru ca de morti, numai de bine.

Cum am mai spus, nu sunt omul care sa judec sinuciderea din   mult prea multe motive asa ca nu veti gasi asta in randurile mele. Dar…mi-ar plcea sa stiu ca pot sa va fac sa va opriti cateva minute si sa va ganditi la cele scrise de mine. Nu pentru ca sunt lucruri intelepte ci pentru ca sunt lucruri de care trebuie si e bine sa tineti cont deoarece pot face diferenta. In plus, cum spuneam sunt cuvinte spuse din interior. Sunt foarte putini cei care ma cunosc cu adevarat si de aceea probabil nu reusiti sa observati ca am strecurat intentionat o GRESEALA in afirmatia mea anterioara si anume “sunt lucruri de care TREBUIE”. Dragii mei stiu ca nu va suna bine in contextul de fata dar trebuie sa va amintesc ca in viata        NIMIC NU TREBUIE. Un singur lucru sta sub semnul lui trebuie: SA MORI dar cand spun sa mori ma refer la acea moarte survenita la batranete cand aveti o multime de nepoti si stranepoti… Nu la o moarte liber aleasa din …. din ce motiv?

O sa imi permit sa revin la revista “OK” de care amintisem si sa va spun ca , dupa ce am intors prima pagina si am ajuns la “cuprins” mi-a sarit in ochi un citat. O sa imi permit sa citez inceputul: “Incerc sa fiu sotia perfecta, artista perfecta…”  Poate ca marea si regretata noastra vedeta se referea la o descriere “plastica” si atunci e ok dar… daca gandea adlitteram…

Dragii mei sunt de acord cu toti dintre dumneavoastra care doriti SA DEVENITI MAI BUNI, sa incercati SA FITI CAT MAI BUNI si altele de acest gen DAR…. SA NU FACETI GRESEALA SA INCERCATI SA FITI PERFECTI, IN INDIFERENT CE!!! Regret ca trebuie sa va dezamagesc dar PERFECTIUNEA NU EXISTA si prin urmare este mai mult ca logic ca PERFECTIUNEA NU POATE FI ATINSA. In cel mai rau caz pot sa incerc sa accept tendinta dumneavoastra spre perfectionism dar NU! NU EXISTA PERFECTIUNE.

Si doar sa gandesti ideea ca vrei sa devi o mama perfecta este o eroare grava pentru ca asta inseamna ca ORICE, ORICAT, ORIUNDE, ORICUM o sa faci VEI ESUA IN A FI PERFECTA. Poti sa iti doresti sa zicem sa devi, pentru copilul tau, o mama mai buna decat ce a fost mama ta pentru tine sau decat a fost vecina pentru copilul ei. Asta mai ar putea avea sanse dar SA ITI IMPUI O TINTA IMPOSIBILA = EROARE MAJORA.  Daca totusi vreti sa va agatati cu disperare de notiunea PERFECTA o sa fac eu o “derogare” si o sa va spun ca …daca sunteti o mama “normala” atunci SUNTETI PERFECTA. O sa va explic de ce afirm asta: singura iubire care este pura, necontitionata, dezinteresata, PERFECTA si inegalabila este iubirea de mama. Deci da , in acest sens daca va iubiti copilul , intr-un fel SUNTETI PERFECTA. Este suficient sa incercati sa faceti restul detaliilor cat mai bine si totul va fi ok.  Nu sunteti Dumnezeu si nu veti putea face totul perfect. Nu sta in putinta dumneavoastra sa reusiti tot ce incercati pentru ca si aici cum spuneam in celalalt articol nu depinde doar de dumneavoastra. Daca copilul dumneavoastra este mai sensibil si …sa zicem raceste mai usor, ceeea ce puteti sa faceti dumneavoastra este sa fiti alaturi de el, sa ii asigurati suportul medical necesar, iubirea si caldura sufleteasca si prin asta sunteti CA SI PERFECTA. Dar nu sta in puterea dumneavoastra de a controla Universul si intreaga viata a copilului. Puteti avea un spirit de observatie exagerat de bun si sa nu va scape nimic si… cu toate astea copilul sa cada si sa se loveasca la cap de coltul dulapului (dau acest exemplu pentru ca mie mi-a reusit performanta sa ma lovesc avand 3 adulti langa mine care ma iubeau din adancul sufletului si… tot m-am lovit). Poti avea reflexe etrem de bune si … un omulet mic sa reuseasca sa fie mai rapid ca tine si sa faca o boroboata. Si atunci…asta inseamna ca nu sunteti perfecti??? NU AVETI CUM SA FITI PERFECTI CI DOAR SA DEPUNETI EFORTUL MAXIM IN SPERANTA CA TOTUL VA IESI CAT MAI BINE POSIBIL .

Ca am vorbit despre mame si bebelusi…mai exista un mare risc DEPRESIA POSTNATALA. Stiu…suna ciudat rau. Unii si-au dat cu presupusul ca ar fi fost vorba si depre asa ceva. Din experienta va spun ca DEPRESIA POSTNATALA poate fi foarte urata. O cunostinta de familie a trecut prin asa ceva si…ca sa intelegeti cat de aiurea poate fi o sa va spun ca persoana mai era si un medic foarte bun si cu toate astea a fost lovita in plin. Din fericire medic fiind a inteles imediat necesitatea luarii de masuri si a inghitit bombonelele necesare si a facut tot posibilul pentru a depasi problema. DAR…. aici revenim la ROMANIA si la TEAMA si CONFIDENTIALITATE. Incerc sa nu las latura mea malefica sa iese la suprafata si sa fac rau voit cuiva anume asa ca nu o sa va dau exemplu de INEXISTENTA A CONFIDENTIALITATII din domeniul sanitar caz la care sincer ar trebui macar sa ii fie interzisa practicarea medicinei PE VECI!!! Ci, ca totusi sa intelegeti DE CE unora le este teama o sa va propun sa aruncati o privire peste un articol bun (aici)

si o sa intelegeti anumite aspecte. Personal am trecut prin aceasta problema si stiu cat poate sa coste asa ca DIN PACATE, inteleg de ce unele persoane se tem de posibila lipsa de confidentialitate. Daca vorbim de vedete vorbim DE IMAGINE. Si atunci, cu tot regretul si respectul, vin si pun intrebarea CE ESTE MAI IMPORTANT? IMAGINEA SAU VIATA? Sa nu incercati sa raspundeti pentru ca la noi nu se poate raspunde deoarece ambele variante pot duce la final tragic. Depinde de voi si de cei dragi voua ce alegeti si ce faceti. Depinde de voi care sunt prioritatile dar… daca sunteti vedeta si aveti fani si aveti o voce de aur…. o sa revin la CONVINGEREA MEA, cei ce va iubesc ar trebui sa va accepte asa cum sunteti si sa inteleaga ca orice om mai are si caderi. DAR, putem noi scapa de TEAMA???

Pana nu uit, o sa imi permit sa va recomand inca un articol interesant unde veti citi despre tentatia de a muri de buna voie. Articolul il gasiti (aici) si va recomand sa il cititi pentru ca autoarea are bunul obicei de a scrie din inima si cu suflet. Si ea a scris tot ca urmare a tragicului deces al vedetei, deces care nu poate sa nu te puna pe ganduri. Daca timpul va permite va sugerez sa trageti cu ochiul si pe alte articole ale posesoarei blogului amintit pentru ca nu veti regreta si cu siguranta veti reveni pe acel blog din placere.

In celalalt articol am spus ca nu voi scrie exclusiv despre vedeta asa ca legat de acel aspect din citatul amintit “artista perfecta” nu o sa ma exprim decat atat cat sa fac legatura cu altceva ce poate fi util. Recunosc ca nu am fost un fan adevarat insa cu toate acestea si eu stiam de evolutia ei, am auzit melodiile ei…  Nu pot sa nu stau sa ma gandesc la faptul ca avea o voce frumoasa, melodii frumoase, avea fani care o adorau, o vreme a fost foarte populara si… arata fantastic de bine. Legat de muzica ei nu ma pot exprima prea mult deoarece la mine muzica se imparte in trei tipuri:

  1. muzica pe care o pot ascula linistit fara probleme
  2. muzica pe care nu o pot suporta
  3. muzica, care prin ceva anume se lipeste de sufletul meu si imi este extrem de draga si o pot asculta de enspe ori la rand.

Acum intelegeti de ce nu am dreptul sa ma exprim in ceea ce tine de muzica, pentru ca sunt “ignorant” din punct de vedere tehnic. Dar o sa ma leg de un aspect care este omniprezent si la “muritorii de rand” : ASPECTUL. Mai exact, daca am inteles bine era vorba si de ceva legat de greutate. Ne fiind fan si , cu atat mai putin un apropiat, nu stiu cum pastra imaginea si acolo ar putea sa fi fost o problema dar, uitandu-ma la pozele din “Flash” tind sa spun ca in 2005 arata mai bine decat in 1997 DAR vorbind despre o persoana care nu mai este printre noi o sa ma opresc aici cu acest aspect al frumusetii si atractivitatii corporale.

Revenind la oamenii obisnuiti o mare problema si … in fericit caz sursa de depresie este GREUTATEA.

O sa va amintesc doar faptul ca DEPRESIA este la un pas de sinucidere in unele cazuri asa ca oricat de banala ar putea parea problema, nu este asa…problema este serioasa.

Pentru ca si in acest domeniu “am fost in interior” o sa imi permit sa continui sa scriu. Din pacate nu o sa pot sa spun ca o femeie sau un barbat “cu trei burti” este extrem de sexy si de atragator pentru ca… pana si eu care ma consider o persoana deschisa la minte nu cred in asa ceva. Dar acest exemplu face parte din categoria cazurilor extreme iar viata in general are exemplele din categoria de mijloc. Aici din nou ne lovim de STANDARDE pe care va spuneam sa le incalcati cu duritate. Stiu, unii dintre dumneavoastra (majoritatea) nu imi puteti urma sfatul asa ca… o sa povestesc putin pe acest subiect.

O sa incep prin a va spune ca NIMENI NU ESTE PERFECT  si ca (in general) NIMIC NU ESTE IMPOSIBIL. Nu spun ca este usor ci ca este POSIBIL.

Ca sa va trezesc atentia posibil obosita dupa atatea randuri, o sa va spun ca eu sunt un tip care a slabit 30 de kilograme. DA, am slabit 30 kg fara SUBSTANTE CHIMICE SAU DE ORICE NATURA. Asa ca va trebui sa intelegeti ca nu sunt un fan al produselor de slabit si ca nu o sa va pot recomanda asa ceva pentru ca stiu ca se poate si natural fara RISCURILE SUBSTANTELOR INGURGITATE. Ce sens ar avea sa luati ceva ce  va face rau pentru a face ceva bun. Suna tampit asa ca o sa reformulez NU ARE SENS sa luati produse care POATE va ajuta sa slabiti DACA VA DAUNEAZA GRAV SANATATII. In majoritatea cazurilor trebuie sa cantariti avantaj-dezavantaj. Daca dezavantajul este mai mare decat avantajul ar trebui ca eu sa fiu prost sa aleg asa ceva. Aici poate este o exceptie in care nu o sa va spun ca daca nu va deranjeaza pe dumneavoastra este ok…deoarece ar putea sa va deranjeze sanatatea. In limba germana imi place mai mult terminologia folosita dar… o sa incerc sa imi amintesc si pe cea din limba romana: grasut, durduliu, dolofan, gras, obez, supraponderal… Desi diferenta intre unele poate fi mica, exista diferenta. Partea proasta este ca multi fac greseala de a se incadra singuri in categoria gresita. Aici imi pare rau ca nu imi amintesc emisiunea aceea britanica , imi scapa numele dar…. ideea este ca femeia in cauza este luata si introdusa intr-o camera cu un rand de femei la costum de baie. Apoi femeia cu pricina este pusa sa se uite atent la randul cu femei puse in ordine crescatoare a greutatii si sa se aseze acolo unde crede ea ca se incadreaza. Ideea pe care doresc sa o subliniez este aceea ca DE REGULA FEMEIA SE ASEZA LANGA CINEVA MULT MAI GRAS DECAT CE ERA EA. Asa ca dragele mele si dragii mei, de multe ori noi avem IMPRESIA ca suntem cu mult mai grasi decat suntem cu adevarat. DAR… DA, greutatea este un subiect delicat deoarece poate influenta  sanatatea noastra. DAR asta ar trebui sa va preocupe SANATATEA nu IMAGINEA in fata muritorilor din jur. Ideea de baza este sa iti doresti sa schimbi ceva si sa iei decizia de a lupta NATURAL nu mergand la magazin si cerand PRODUSE DE SLABIT. O banala rationalizare a mancarii si trecutul la miscarea regulata pot face minuni asa ca NU VA ATINGETI DE PRODUSE DUPA CAPUL VOSTRU. Mai bine faceti miscare. Si daca chiar doriti, sa stiti ca pot sa va dau o multime de exemple de ce se poate face.

Da este adevarat ca si varsta  isi mai spune cuvantul si ca la “tinerete” putem mult mai usor slabi DAR… si aici din nou ma dau exemplu pe mine care la treizeci si o caruta am putut slabi 5 kg in doua saptamani. Stiu ca este putin dar asta la un efort minim.

SFAT: CONSULTATI UN MEDIC INTERNIST, UN CARDIOLOG si daca doriti la modul ideal UN MEDIC SPORTIV. Pentru ca si sportul are riscurile lui. PRIMUL LUCRU IMPORTANT ESTE STAREA INIMII. In functie de asta se regleaza totul.

Si acum ca sa intelegeti ca acele dintre dumneavoastra care va CONSIDERATI grase DAR sunteti SUPERBE faceti o greseala o sa va povestesc un exemplu real din vest. Este vorba despre o tipa care isi dorea enorm de mult sa devina manechin. In acest sens a recurs la infometare. In pofida efortului colosal depus si a faptului ca isi dezechilibrase sanatatea, agentiile tot o considerau prea grasa asa ca, a continuat pana a ajuns la spital cu grav dezechilibru. Dupa eforturile medicilor de a o echilibra cumva, IN FINAL a inteles ca nu merita sa ISI DISTRUGA sanatatea doar pentru a fi un oarecare manechin local. Asa ca a renuntat la acele diete (dieta in senul ca nu mai consuma aproape nimic) si a trecut la viata normala (cum am spune noi romanii “imi bag picioarele”). Chestia draguta este ca prietena ei cea mai buna facea parte din cealalta categorie si cand ieseau in oras saraca o apuca disperarea cand vedea ca prietena (care renuntase) comanda meniuri mormale pana si cu desert iar ea doar priveste. Ideea frumoasa acum incepe: dupa o perioada de timp, este contactata de o agentie de modeling care ii propune o colaborare. Initial credea ca cineva isi bate joc de ea deoarece cand era slaba patologic nu a reusit nimic iar acum sa i se propuna o colaborare? Da, era propunere reala si nu farsa. Ideea este ca acea agentie o dorea ca  model pentru haine adresate oamenilor ceva mai plinuti. Evident ca tipa accepta, colaboreaza cu agentia, devine model de varf cu contract cu suma mult mai frumoasa decat multe manechine de la agentiile unde incercase ea. Asa ca dragii mei nu trebuie sa fi ca degetul pentru a arata bine. Daca vreti o sa fiu putin indecent si o sa va spun o expresie dar doar inceputul restul il deduceti voi. Este vorba despre acele femei extrem de suple: “Femeia snur, fara…., fara….” Nu ma pot exprima in numele tuturor barbatilor pentru ca “de gustibus…” dar… sa nu credeti ca acela este visul. A si ca tot veni vorba o sa va dau un exemplu pe care il puteti verifica usor citind in “Cosmopolitan” la pagina 67 la “Calitati care (surpriza) nu conteaza” este vorba de numarul 2 LOOK DE SUPERMODEL. Nu o sa va dau tot citatul ci doar finalul (altfel nu mai cumparati revista😉 ) “Cand vine vorba de iubite, isi doresc o femeie sexy dar reala” inceputul este mai interesant decat finalul.

BUN, sper ca ati inteles ideea ca nu trebuie sa lasati un surplus de kilograme sa va bage in depresie, sa va faca zile fripte sau …sa recurgeti la gesturi extreme. Mai stam de vorba😉

ESTE CLAR CA AVEM O SUMEDENIE DE PROBLEME :

CARE NE POT DUCE LA PRAGUL DE JOS AL REZISTENTEI SI LA GESTURI DE GENUL SINUCIDERII DAR… MAI STATI SI ANALIZATI SITUATIA. Sa repet cat de important este sa aveti prieteni buni si adevarati sau cat de important este sa iei masurile la timp?

Si acum sa trec la promisiunea cu “mea culpa”.

NU STIU CATI DINTRE DUMNAVOASTRA ATI AVUT OCAZIA SA SESIZATI SI STUDIATI SINUCIDEREA. Sper ca nu si sper ca nu pentru dumneavoastra.

Nu vreau sa las impresia ca fac pe desteptul sau ca vreau sa filozofez dar o sa citez pe Domnul DEXONLINE:

A SE SINUCÍDE mă sinucíd intranz. A se ucide pe sine însuși (în urma unui șoc de natură patologică); a-și curma viața; a-și face seamă.”

Si

SINUCÍDERE, sinucideri, s. f. Acțiunea de a se sinucide și rezultatul ei; suprimarea propriei vieți”

Nu o sa vin sa spun ca definitiile nu sunt exacte sau mai concret ca NU SUNT COMPLETE pentru ca scopul meu nu este sa critic ci acela SA VA ATENTIONEZ PE VOI DE RISCURI

DE GANDIT LA UN POSIBIL RISC IGNORAT SI NE LUAT IN CALCUL LEGAT DE SINUCIDERE. UTIL TUTUROR!!!

O sa incerc sa explic pentru ca voi sa intelegeti ce vreau eu sa spun. Vorbeam de faptul ca provin dintr-un clan de luptatori profesionisti. Pentru ca vorbeam de luptatori o sa imi permit sa ma duc si sa va duc in universul Orientului mai exact la SAMURAI.

Pe vremea vechilor samurai exista o idee care spunea cam asa “Cui nu ii este frica de moarte, nici moartea nu il va lua”. Sub o forma sau alta aceasta idee s-a raspandit peste tot si exista persoane care cunoscand principiul sau pur si simplu simtind acest principiu instinctiv, nu se tem de moarte si prin urmare ei lupta cu ea si nu ii permit sa ii ia asa de simplu.  Asta sunt sigur ca ati inteles.

Deci exista oameni “duri” care nu considera moartea ca pe un adversar de care sa le fie frica. Nu e de glumit dar… ei merg pe acel principiu “golanesc” cand se ciocnesc de probleme adica “Da ma esti smecher? na hai ma si arata ce poti”. NU, nu glumesc si nu fac bancuri de prost gust. Daca vreti o comparatie plastica vazuta real sau in filme la luptatori este acea diferenta intre a incasa o lovitura puternica in stomac fara sa fi pregatit si cu toti muschii relaxati SAU acea stare in care iti contracti puternic muschii abdominali. Care este diferenta? MARE. Daca ai incasat lovitura relaxat o sa o simti puternic si probabil te va pune jos. Daca ai incasat lovitura contractand musculatura lovitura abia daca o resimti. Ei bine sunt oameni care stiu sa contracte musculatura si la care viata de cate ori loveste, atinge dar nu lezeaza.

Nu stiu cat ati inteles asa ca o sa trec la alt aspect tot legat de samurai: SEPPUKU!!!

Cu siguranta stiti ca samuraii traiau dupa coduri si un cod esential este CODUL ONOAREI. Din pacate in acest cod al onoarei intra si acest SEPPUKU. Nu o sa va povestesc mult despre el ci o sa va spun doar ca este o SINUCIDERE RITUALICA VOLUNTARA. Ce legatura are asta cu tentativa mea de a va determina sa nu va sinucideti si de a va ruga sa aveti grija ca altii sa nu o faca??? UNA FOARTE MARE.

Vorbeam despre acei oameni care infrunta moartea cu seninatate, RECTIFIC vorbeam despre oameni care nu se lasa batuti asa de usor, care stau cu tupeu in fata RISCURILOR. Ei bine acesti oameni au un cod al onoarei INVERS celui al samurailor. Acest gen de oameni nu vor accepta DELOC ideea sinuciderii, sinuciderea fiind inadmisibila codului propriu de onoare. Acesti oameni oricat ii loveste viata si oricat de mult ar suferi NU ACCEPTA IDEEA SINUCIDERII ar fi CONTRAR TUTUROR CONVINGERILOR LOR. Intr-un fel acesti oameni sunt de invidiat. Nu poti sa nu respecti un om care oricat de lovit ar fi nu accepta sa se sinucida ca sa scape de greutati. Aceasta categorie de luptatori este usor diferita de cea despre care vorbeam in primul articol dar seamana mult.

Poate suna ciudat dar , intr-un fel este o onoare cand ai avut ocazia sa cunosti oricare categorie de luptatori. Poate si o sansa ca inainte de a face o greseala nu poti sa nu iti amintesti de vietile lor si parca stai sa te gandesti de doua ori.

Spuneam despre aceasta a doua categorie de luptatori ca seamana mult cu prima DAR are si diferente. Si acum daca nu ati ametit pana in prezent si nu ati parasit articolul o sa trec la a treia categorie de luptatori care seamana mult cu cele doua DAR are un element de risc.

DIN PACATE ACEASTA CATEGORIE NE POATE LUA RAU PRIN SURPRINDERE😦

Si la acestia propriul cod al onoarei nu le permite sinuciderea, ar fi sub demnitatea lor sa recurga la asa ceva. Si pentru ca ii cunoastem si le stim codul NU NE FACEM GRIJI si…AICI GRESIM DEOARECE NU II CUNOASTEM INTEGRAL.

In acceptiunea generala si cred ca , din pacate, a tuturor celor care au citit aceste randuri SINUCIDEREA INSEAMNA SA FAC CEVA CA SA MOR: nu o sa enumar forme de sinucidere ca sa nu va dau idei asa ca o sa o dau ca exemplu doar pe cea pe care o stiti de la televizor: LUAREA A CEVA CA SA MOR. Din pacate multi stim cazuri de acest gen. Din pacate putem fi ignoranti pentru ca dictionarele nu ne explica cu exactitate ce inseamna sinuciderea😦

In celalalt articol am dat ca exemplu de sursa de risc al sinuciderii IUBIREA. Da, in acel caz vorbeam de cazurile tipice de iubire mai mult in sensul de iubirea partenerului, de viata de cuplu.

IUBIREA ESTE EXTREM DE ESENTIALA, IUBIREA SUB TOATE FORMELE EI!!! Cineva spunea “Daca iubire nu e, nimic nu e”

Aici ma apropii de un domeniu in care ar fi indicat sa cititi ce a scris Mihaela. Fiind ziua ei astazi, nu o pun la treba dar daca a pregatit ceva promit ca voi adauga un link sau ceva catre acele randuri si ganduri care va pot fi utile. Personal nu le accept integral dar merita citite pentru ca pot fi extrem de utile daca sunteti apti de POZITIV si sa incercati sa renuntati la NEGATIV.

Dar sa revin la textul actual. NU MA VOI ABTINE :

IUBITI-VA PERSOANELE DRAGI, SPUNETI-LE CA LE IUBITI, ARATATI-LE CA LE IUBITI, AMINTITILE CONSTANT CA LE IUBITI.

Multi oameni ne sunt necesari pentru supravietuire datorita ajutorului pe care il primim de la ei. SPUNETI CELOR CARE VA AJUTA CA VA SUNT NECESARI, CA AVETI NEVOIE DE EI SI MULTUMITI-LE CA SUNT ALATURI DE VOI!!!

MEA CULPA:

am spus ca o fac si o fac! Din pacate, nici eu ca si multi altii,  nu m-am nascut invatat ci am invatat pe parcurs. Nu am incetat sa invat pentru ca stiu ca am multe de invatat DAR, la o anumita varsta nu am avut acces la mentorii intalniti ulterior si la oamenii intelepti intalniti tot mai tarziu. Daca aveam aceasta sansa de a fidiscipol mai devreme… poate puteam salva o persoana draga care m-a ajutat mult. Stiu ca eram doar o picatura din lacul acelei persoane dar… cu riscul de a parea ingamfat o sa spun ca poate eram picatura care sa ii umezeasca buzele atunci cand erau deshidratate. Stiti cum e sa ai mustrari de constinta ca nu ai putut ajuta pe cel care te-a ajutat??? Nu va doresc. Asa ca o sa incerc sa va explic un risc in speranta ca voi sa aflati de el la timp , nu ca mine prea tarziu.

Vorbeam de a treia categorie de luptatori la care si la ei codul nu le permite sa se sinucida.

Stiu ca pentru multi dintre voi cei putini care cititi aceste randuri este obositor stilul meu si ca este obositor sistemul de a face comparatii ciudate dar… asa sunt eu. Deci… o noua comparatie.

Voi folosi un exemplu din AIKIDO in care un mare maestru la o pregatire cu discipolii sai s- a asezat jos pe podea cu ochii inchisi si a pus discipolii sa treaca in spatele lui si pe rand sa il atace din spate. Mentiunea IMPORTANTA a fost aceea de a fi atacat real, cu dorinta de a fi distrus si de a i se face rau. Nu o sa va dau toate detaliile povestii ci doar esenta care va poate fi utila. Avea nevoie de ATAC REAL DECISIV pentru ca doar asa putea simti pericolul si putea reactiona pentru a nu fi ranit. Asa se “proiecta” o … sa ii spunem energie pe care el o detecta si reactiona prompt. Pana si noi muritorii de rand avem astfel de puteri dar ele zac in stare latenta pentru ca nu au fost activate si antrenate.

Pastrati in minte aceasta idee si revenim la luptatorii din categoria atreia: incercati sa va imaginati ce se intampla daca atunci cand simti nu reactionezi??? Este suficient sa faci un pas lateral si ai scapat. Dar daca nu faci pasul?

La aceasta categorie exista o forma stranie de ceva care in final seamana si cu moarte naturala dar si cu sinucidere. Nu a inghitit nimic pentru a muri dar a refuzat sa reactioneze si s-a lasat distrus.

Aceasta a treia categorie este cea pe care eu, cu multi ani in urma, nu o cunosteam si nu am putut reactiona ca sa il ajut. Exista un punct in care acesti luptatori renunta sa riposteze, nu isi incalca direct codul ucigandu-se singuri dar permit sa fie distrusi prin faptul ca nu mai reactioneaza desi ar putea reactiona.

Pentru cei care doriti un exemplu pragmatic o sa va dau unul ca sa stiti sa puteti actiona in caz de nevoie. Spuneam ca prin sinucidere intelegem ca INGHITE CEVA CA SA MOARA. Dar, din pacate se poate MURI PENTRU CA NU INGHITI CEVA. Ca sa aveti exemplu: nu iti mai iei medicamentele obligatorii si boala te va termina pentru ca ii permiti tu nu pentru ca ar fi putut. Daca vreti un exemplu si mai ciudat: iti iei medicamentele si apoi nu mai faci ce trebuie facut ulterior si medicamentul te distruge si daca nu te gaseste la timp nimeni… acelasi lucru final tragic.

Stiu ca nu este cazul sa imi fac mustrari de constinta dar NU POT SA NU IMI FAC. Daca cunoasteam aceasta a treia categorie incercam sa petrec mai mult timp cu acea persoana, incercam sa ii ofer mai multa caldura, mai mult sprijin, sa ii spun cat a insemnat pentru mine si…. nu avem de unde sti dar poate facea acel pas lateral si ramanea in viata.

ESTE USOR SA ACUZAM PE CINEVA DE SINUCIDERE SI SA IL VORBIM DE RAU CA AFACUT ASTA.

DAR, cum va spuneam la inceputul celuilalt articol: viata noastra este legata de unele persoane si de unele elemente si … CUM SA IL ACUZI cand poate tu esti cel care puteai sa il salvezi???

Cam multa teorie legat de SINUCIDERE si de CE TRBUIE SA EVITAM.

Puteti sa ma credeti pe cuvant ca am incercat sa fiu scurt si am renuntat la multe elemente.

Daca cineva a avut rabdarea ENORMA sa citeasca cele doua articole sper ca a invatat ceva daca nu a stiut deja despre riscurile existente la noi sau la cei dragi noua.

“Poate ca, pentru lume, tu esti numai o persoana dar pentru anumite persoane tu esti toata lumea”

Incercati sa tineti minte si cont de acest citat intelept.

L.E. Spuneam in randurile de mai sus despre utilitatea de a citi randurile pe care am avut placerea sa le citesc la  Mihaela Traistaru si ca acestea intrzie putin din motive obiective. Acum puteti citii randurile ei (aici)

Aici o sa fac doua mentiuni:

1. Ii multumesc ca a impartit cu noi acele ganduri

2. M-am facut mic de tot pentru ca ea s-a chinuit sa adapteze ideile de baza la gusturile mele, depunand astfel un efort in plus si , evident, pierzand cateva aspecte care aveau calitatea lor.

Multumesc Mihaela pentru efort si maleabilitate


Responses

  1. aoleuuuu! vorbesti la fel de mult pe cat scrii?😛

    • Buna darklorelei. Ma bucur ca ai trecut pe aici. Cu atat mai mult cu cat am inteles ca esti o blonda cu picioare lungi😉
      Sa inteleg ca ti-a parut mult? Hmmm… De vorbit…depinde cu cine si depsre ce🙂
      Dar… este posibil sa folosesc comentariul tau. Pot sa te chem ca martor sa confirmi ca sunt un tip care „vorbesc mult”?😀

      • :)nu! pot sa confirm ca scrii mult, dar nu pot confirma ca vorbesti mult. asta nu am de unde sa stiu!

  2. Offf! Si eu care speram ca fac afaceri cu tine si acuma ma lasi la greu😉 Vorba reclamei „Fetele astea…” :-))

    • hmmm … cu blondele vrei tu sa faci afaceri?:P

      • @darklorelei Hehe, ai dreptate poate fi riscant sa faci afaceri cu blondele🙂

  3. Stefan , am vazut ca m-ai pomenit in scriptele tale ieri dar, pentru ca a trecut ziua mea … am postat ce am promis asa ca lumea poate citi direct de aici , nu mai trebuie sa faci lipeala😉

    de la inceputul articolului am zambit pentru ca ai scris de aceea greseala a ta din prima parte cu „TREBUIE”. e ceea ce eu personal am observat in momentul in care am citit acea prima parte. vreau sa spun ca sunt de acord cu tine 100 %. nimic nu TREBUIE in viata asta decat sa mori dar…natural conform descrierii tale.

    am inceput sa scriu un comentariu dar ma opresc aici cu promisiunea de a reveni , pentru ca mi-am dat seama ca va fi prea lung articolul si acum nu am timpul necesar . si ca sa te tin ( sa va tin ) in suspans pot doar atat sa spun ca voi scrie despre depresie pentru ca ai pomenit de ea aici. deci … ne auzim. Stefan , cred ca o sa imi schimb cariera , devin scriitoare si cine stie , poate una de succes😉

    • @Mihaela Am postat linkuri de rigoare la randurile scrise de tine asa ca pot fi citite fie direct in primul articol fie prin linkul din al doilea articol. Plus ca la L.E. mi-am facut si mea culpa pentru maleabilitatea ta.
      Despre „scriitoare”…poate te conving sa iti faci blog :-)))
      Hmmm, vezi ce faci cu depresia ca aia era subiect pregatit pentru un viitor articol.

  4. pot sa aman subiectul cu depresia , nu e nici o problema. probabil ca ar fi mai bine pentru ca as avea mai mult timp sa meditez asupra lucrurilor pe care le voi scrie. asa ca … imi cer scuze ca nu ma voi tine de promisiune sa mai adaug un alt comentariu aici…si imi voi face tema de casa pentru subiectul” DEPRESIA „din viiitor. vreau sa iti spun ca „maleabilitatea” de care am dat dovada ma ajuta sa astern cuvintele mai bine pe hartie si pentru faptul ca devin maleabila trebuie sa iti multumesc.pentru mine inseamna, nu un efort in plus, ci un exercitiu pentru mai bine. gandurile mele sunt de-a valma si ti-am marturisit ca mi-e greu sa ma exprim.mie mi-e mai dezvoltat simtul decat exprimarea( mi-e greu sa exprim ceea ce simt).as vrea sa existe un echilibru intre ele si poate daca ar exista nu as mai sti atat de multe despre depresie😉 deci voi reveni la un urmator subiect.promit sa imi fac tema de cas cat mai bine cu putinta si cine stie…poate pe viitor voi avea si eu blogul meu🙂.

    • Buna Mihaela. Am considerat ca e mai bine sa las depresia pe mai tarziu pentru ca e o tema „delicata”. Legat de maleabilitate…iti multumesc ca ai folosit maleabilitatea la text pierzand astfel multe detalii utile. Ca sa glumesc: nu am negociat destul😉 termenii. Dar, da…maleabilitatea este o calitate. Legat de exprimare poate ar fi bine sa ii dai drumul „cum vine” si apoi sa o mai cizelezi pe alocuri si … probabil ai ramane surprinsa ca de fapt poti exprima bine ceea ce simti. Evident c a si eu am multe momente in care nu pot exprima , pe cum asi vrea, anumite lucruri. Dar suntem oameni si … invatam din mers. Vorba aceea: „Numai cine nu munceste nu greseste”
      O sa fac o gafa strategica si o sa iti divulg un secret: personal pun accent pe continut nu pe forma. Stiu ca multi pot acuza asta dar…

  5. […] aceste randuri sunt scrise ca o continuare la articolele scrise despre sinucidere ( 1 ) si ( 2 ) unde am incercat sa zdruncin posibilele motive de sinucidere fara sa ma gandesc ca ar fi necesar sa […]


Lasă un răspuns

Categorii

