Postat de: bibliotecaexersare Marazan Stefan | August 6, 2010

DOI ANI DE BLOGGING

Da, trebuie sa recunosc ca nici mie nu imi vine sa cred ca am deja doi ani de cand sunt in universul a ceea ce se numeste web 2.0 mai exact o sa ma refer la blogging si microblogging.

Imi amintesc cu drag de clipa in care am primit ca tema sa “construiesc” un blog si sa postez pe el. Uau ce experienta pe cat de fascinanta pe atat de infricosatoare la acea vreme nu de alta dar imi era frica de propriile urechi sa nu le prind peste tot pe unde asi incerca ceva. E drept ca am scapat cu urechile intregi dar… ciupite pe ici pe colo tot au fost pentru ca fiind la inceput si invatand totul in limba engleza (care pentru mine este limba straina – nu am studiat engleza in scoala) mereu gaseam eu calea cea mai complicata de a face ceva😦

Profit de aceasta ocazie pentru a clarifica un mic aspect: in pofida denumirii ciudate si cu tenta “OFICIALA” a bloguletului meu…NU, nu a fost si nu este blogul unei institutii ci…ESTE BLOG PERSONAL.


O sa fiu sincer cu dumneavoastra si o sa va spun ca la vremea aceea nu credeam ca o sa reusesc sa pun pe picioare blogul asa ca nu am gandit prea mult problema “botezarii “ lui. Deh, asa este cand nu alegi niste nasi buni – te injura copilul o viata pentru numele ales. Am pus un nume “provizoriu”. Spre marea mea surprindere am reusit totusi sa il pun pe propriile lui picioruse si cum spunea colega mea Metaphor a ajuns si la varsta la care sa mearga pe propriile picioare. Sincer vorbind eu facand parte din acea generatie care in liceu nici macar nu au vazut un computer deoarece era incuiat intr-o incapere a liceului iar in facultate povestea s-a repetat, am fost bucuros ca am reusit la batranete sa mentin functional un blog, un microblog… Asa ca, mi-a devenit drag acest blogulet cu tot cu numele lui si parca nu ma lasa inima sa ii schimb numele desi stiam bine ca numele va fi un handicap pentru el (lucru confirmat de unii IN PRIVAT spunand ca ei nu au curaj sa lase comentariu ca e blogul unei institutii).

E si acuma dupa principiul “Fiecare cioara isi lauda puiul” o sa spun ca nu doar ca a supravietuit dar a si fost nominalizat in 2009 la ROBLOGFEST ceea ce pentru mine a insemnat mult din acelasi motiv de “handicapat” care isi invinge handicapul. Am participat si la OLIMPIADA 2.0 cu micul meu blogulet. De ce va spun acestea? NU, nu atat ca sa ma laud ci pentru cei care nu au curaj sa incerce “Universul fascinant” al noilor tehnologii. Dragii mei, daca eu am reusit puteti cu siguranta sa reusiti si voi.

Aici trebuie sa recunosc ca prima dragoste nu se uita iar, in cazul meu, prima dragoste a fost microbloggingul. Acest lucru s-a putut observa si prin faptul ca la acel ROBLOGFEST microblogul a ajuns pana in finala fata de blog care a fost doar nominalizat. Sper ca citind aceste randuri si cei care sunteti mai “timizi” o sa va incumetati sa pasiti in “interiorul” acestui univers si nu doar sa fiti psectatori la el. Gata, am incercat destul sa va conving😉

In diferenta fata de cei care spun ca ei nu se uita deloc pe statisticile blogului, eu o sa recunosc ca ma uit destul de des. E drept ca nu fac parte din categoria celor care se uita tremurand sa vada ca a crescut traficul sau ca au un rank mai bun… NU, nu este cazul meu. Atunci de ce ma uit? Simplu: sunt fascinat de statistici, grafice si altele de acest gen. Imi amintesc cu drag ca, adult fiind cu facultatea terminata, la unul din cursurile urmate am avut sansa ca sotul unei profesoare sa ne “initieze” in intocmirea de grafice (era vorba de EXCEL) pe cei cativa care am fost curiosi sa ne deplasam pana la dansul. Mama si ce entuziasmat eram de zici ca a scapat un copilut in raionul de jucarii sau de dulciuri. Eram atent la tot ce explica sa nu cumva sa scap vreo chestie pentru ca mi se parea ca am descoperit cel putin existenta atomului ;-) Ulterior am invatat de la o alta profesoara importanta graficelor si a statisticilor dar… nu o sa va dau nume si detalii deoarece in cazul blogului NU faceti dumneavoastra nici macar un mic efort, totul se face automat. Deci…DA, eu urmaresc statisticile si oricat de ciudat ar parea, la grafice cel mai mult imi plac cele pe zile pentru ca acolo am oscilatii cu urcusuri si coborasuri. Stiu…ar trebui sa imi doresc sa nu existe fluctuatie ci sa fie o diagonala crescand continuu dar… mie asa imi place.

Trebuie sa recunoastem ca fiecare dintre noi mai si urmareste ceva in activitatea sa de blogger si… in cazurile fericite reuseste ceea ce si-a propus iar in celelalte…mai putin. Eu ma numar printre norocosi pentru ca eu sunt satisfacut. Dar…cum spuneam eu in gluma: uneori sunt destul de usor de satisfacut🙂

Pentru ca nu demult am promis ca o sa va vorbesc putin si de cifre o sa va dau cateva exemple desi… si aici eu sunt usor atipic😉 Am facut promisiunea nu demult cand am ajuns la postarea cu numarul 200 si uite asa va dau o prima cifra. Poate parea putin sau mult depinde de unde te uiti.

Ca spuneam de statistici… sincer vorbind la inceput nu credeam ca cineva va ajuge pe blogul meu (de aceea nici nu am dat atentie numelui si altor detalii) asa ca va dati seama ca am ramas surprins cand am inceput sa am vizitatori. De ce am ramas surprins? Pentru simplul fapt ca mult timp am tinut blogul ca si cand era secret :-)  nici macar pe microblog nu postasem adresa desi se stie ca unul din scopurile microbloggingului este tocmai acela de a promova blogul (au insistat mult timp prietenii mei pana am acceptat sa trec adresa). Spuneam ca sunt usor atipic pentru faptul ca primele “recorduri” au ramas pentru mine mai valoroase decat cele ulterior obtinute. Ca sa intelegeti:

Pentru mine a fost mai mare bucurie cand am ajuns la 10 vizitatori zilnic decat cand am ajuns la prima suta apoi la urmatoarea. Evident ca pentru blogurile “tari” numarul vizitatorilor se numara si in mii dar…oare ce a avut impact mai mare prima suta si prima mie sau primul 10?  Evident ca pentru cei care fac bani din blogging este vital sa aibe un trafic mare dar asta tine de cei mari si nu de grupa mica din care fac eu parte😉 La fel a fost si cu numarul de vizitatori pe luna: primii 1000 au avut un impact mai mare asupra mea decat cand am ajuns la 2000 sau 3000. Unul din motivele pentru care postez uneori cate un Poll este tot fascinatia statisticii : sa vad eu care cat la suta va avea dintre raspunsuri🙂

Si acum, daca ma gandesc la trecut, o sa va dau cateva repere din “calatoria in timp”. Dand click pe zonele boldate si colorate, puteti accesa articolul cu pricina. Printre primele postari au fost:

*** randurile scrise despre o jucarie care ne arata ca Flickr poate fi fun

*** Pentru ca tot am intrat in Universul blogurilor era evident sa am si eu blogurile mele preferate pe care le citesc. Asa ca am scris despre o alta jucarie READER pe principiul “Daca Mahomed vrea sa vada muntele – muntele vine la Mahomed”

*** evident ca nu puteam sa nu va povestesc cum a fost la prima editie a cursei ratustelor

*** nu am putut sa ignor Ziua diabetului

*** evident ca nu am rezistat tentatiei sa va arat cum se pregatea biblioteca de Craciun

*** haideti sa fim sinceri: cui nu ii plac dulciurile si torturile bine facute

*** nu puteam sa nu va amintesc despre activitatea fetelor de la grupul h.arta

***  nu se putea sa nu amintesc despre Schimbul de carte

*** era musai sa va amintesc ca Timisoara este si “Orasul florilor

***  nu putea fi trecut cu vederea nici “Targul de carte” 

***  sportul este foarte sanatos si cand mai este vorba si despre distractie si despre picioroange… nu se putea rata asa ceva

***  daca ati sti cat timp am cautat eu un pedometru bun

***  nu puteam sa nu va povestesc depre blogging vs microblogging

*** ce poate fi mai frumos decat bradul de Craciun

*** nici obiceiurile vechi din popor nu pot scapa asa usor

*** nu putem ignora eforturile “ecologiei” cu Ora Pamantului

*** cand ursuletul carpatin are nevoie de ajutor, punem si noi o mana de ajutor

*** pentru ca sexul este o parte importanta a vietii noastre, nu putem ignora contraceptia

Prin intermediul bloggingului, microbloggingului si a tot ce inseamna web 2.0 am avut ocazia sa cunosc oameni deosebiti, profesionisti deosebiti; am putut sa aflu lucruri noi; am putut sa impartasesc cu voi imagini frumoase, sentimente…


Responses

  1. La cat mai multi ani🙂

    Trebuie sa iti mai trimit un mail, sa te mai invat ceva🙂

    • Ce surpriza placuta sa te revad pe aici!
      Sar`mana si MULTUMESC pentru urare.
      Astept mailul tau, evident cand ai ceva timp. Sper sa pot fi un elev ascultator si de aceasta data😉

  2. […] De data aceasta nu o sa ma intnd prea mult la vorba dar…pentru cei care sunteti mai curiosi anul trecut am fost mai vorbaret si acolo gasiti mult mai multe in randurile scrise cu ocaza a DOI ANISORI […]


Lasă un răspuns

Categorii

