Postat de: bibliotecaexersare Marazan Stefan | August 8, 2010

VA PROPUN “COOL GIRL”

Trebuie sa recunosc ca zilele trecute cineva a reusit sa ma faca sa zambesc si sa rasuflu usurat. Despre ce este vorba? Pai haideti sa o luam incetisor… Pentru cei care mai bantuiti pe aici pe blog stiti deja ca nu demult, mai exact la sfarsitul lunii iulie 2010 am scris un articol despre CONTRACEPTIE , articol in care am recunoscut si faptul ca uneori sunt suparat pe “media” dar mai ales ca sunt revoltat de faptul ca s-a demosntrat ca fetele isi risca propria sanatate de dragul unui ifos al partenerului acceptand sa faca sex fara protectie. Daca aveti curiozitatea necesara, puteti arunca o privire peste acel articol. Tot acolo se afla si doua chestionare ANONIME(nu e necesara adresa de mail, nume….nimic) si poate imi acordati 30 de secunde cat sa dati 2 clickuri. Evident daca vedeti ca am omis ceva imi puteti sugera …mai multe aflati in articol.

Ei bine, dupa cum spuneam, zilele trecute am rasuflat usurat cand am citit un articol intr-o revista destinata fetelor, un articol intitulat “20 de feluri de a-l convinge sa-i placa PREZERVATIVUL” Articolul nu este semnat asa ca nu stiu cui exact sa MULTUMESC pentru acel articol dar … indiferent cine ar fi autorul merita toata lauda. Daca o sa aflu o sa ii multumesc pentru articolul UTIL.

Acuma sa nu veniti sa ma intrebati ce cautam eu in reviste destinate sexului feminin pentru ca o sa va pun sa cititi COSMOPOLITAN si sa va spuna ei cati barbati citesc revista😉 emblematica pentru femei Daca sunteti din categoria celor foarte curiosi o sa incerc sa va raspund citand “un clasic in viata” care spunea ca Freud a murit fara sa stie ce vor femeile. Ei bine…da, si noua barbatilor ne place sa stim cat mai multe despre voi fetele. Sau…daca vreti o sa va divulg un secret si anume un principiu bun de urmat “DIN FIECARE LUCRU PUTEM INVATA CATE CEVA”

Sa trec la subiect: dupa cum se poate deduce din titlu, este vorba de revista COOL GIRL revista destinata domnisoarelor.

X revista

Din principiu recomand doar lucrurile pe care le verific in timp dar pentru ca aceasta revista, ocazional, a demonstrat calitate pe gustul meu o sa risc si o sa o recomand macar pentru numarul 8 din august 2010.

Dragele mele domnisoare (asta nu inseamna ca domnii sunt exclusi) sunt sigur ca sunteti niste fete inteligente care pot face diferenta intre pozitiv si negativ. Da, imi permit sa fac afirmatia ca sunteti inteligente desi nu va cunosc personal dar…acel om care incearca sa se informeze, sa afle cat mai multe detalii despre cat mai multe, acel om care nu foloseste Internetul exclusiv pentru “messenger” (nu ca am eu ceva cu el) ci si pentru a cauta diferite raspunsuri nu poate fi altfel decat inteligent si cu putere de discernamant. Asa ca, dragele mele si dragii mei desi stiu ca stiti😉  o sa repet si eu acel sfat: FOLOSITI PROPRIUL CREIER PENTRU A FILTRA INFORMATIA INTALNITA. In general “media” are o putere pe care unii uita ca o au si mai scapa cate o greseala (se spune ca numai cine nu munceste nu greseste) … acolo interveniti dumneavoastra si o observati si luati drept bun ceea ce este bun iar mica greseala o ignorati. Da, pana si noi muritorii de rand care avem la dispozitie “puterea” de a scrie “public” ceva suntem undeva aproape de acel “media acceptat general” si , desi asta nu inseamna ca suntem imediat si “trendsetteri” putem risca sa impunem standarde. NU ORICE STANDARD ESTE NEAPARAT BUN mai ales daca este stabilit de un “muritor”. Deci…fie ca este vorba de reviste, bloguri, TV, radio sau orice altceva cu putere de a informa ESTE NECESAR SA FILTRATI INFORMATIA. Usor off  topic si totusi nu, o sa va dau un citat al unui domn pe nume Dan Patrascu care zilele acestea spunea “Nu toate drumurile deschise sunt si de urmat pentru ca unele nu duc nicaieri.”. Suna putin filosofic pentru acest articol dar ideea ramane valabila in sesnul ca nu orice sfat sau cale aratata de media este si sigura de urmat. Nu spun neaparat sa deveniti niste sceptici inraiti ci doar sa ganditi ceea ce cititi sau auziti.

Revenind la revista care m-a facut fericit:

de ce merita citit acest numar in special? O sa va dau cateva repere din revista:

  1. exista un articol foarte UTIL despre INGRIJIREA INTIMA in care veti gasi reguli de igiena si despre epilarea inghinala. Eu zic ca merita citit pentru ca…da, si acesta eeste bine scris
  2. aveti un sector de BEAUTY de la pg 32 unde gasiti lucruri despre INGRIJIREA ZILNICA A TENULUI, INGRIJIREA SAPTAMANALA A TENULUI
  3. tot din domeniul BEAUTI aveti Q&A interesant dspre cuticule si altele
  4. TOP HAIR REPAIR
  5. o rubrica S.O.S cu dileme legate de corp si sex

OK! Ajunge atat. Nu va dau mai multe repere pentru ca, zic eu, acestea sunt suficiente pentru a va determina sa luati in calcul aceasta revista. Referitor la pret… nu pot sa spun nici ca este mare nici ca este mic asta decideti voi (3,99). Acum o sa ma injure multa lume dar…daca nu va permiteti pretul si sunteti la plimbare cu taticul sau bunicul faceti-va de lucru sa il duceti la chiosc si UAU…aratati-i cat de mult va doriti acea revista si…cine stie poate revista vine cadou🙂 fara sa cheltuiti nimic. Sunteti la plimbare cu prietenul si vrea sa va duca la o prajitura… gata nu mai spun nimic ca va invat la prostii.

De ce am facut acest gest cu pretul? Din doua motive :

–          Uneori chiar poate fi util atunci cand stiti sigur ca taticul sau bunicul isi poate permite.

–          Ca sa va demonstrez ceea ce spuneam ca si noi cei care scriem public putem face greseala de a scapa o informatie fie cu caracter prea personal fie una chiar eronata. In acest caz una cu caracter personal

In mod normal eu  nu va dau astfel de sfaturi. Asa ca, acum ca ati inteles ce vroiam sa spun cu filtrarea o sa va spun ca nu este prapad de lume daca nu va permiteti pretul si daca stiti ca nici ai vostri nu au bani de cheltuit pe lucruri mai putin vitale deoarece aproape sigur aveti o prietena care a cumparat revista si o puteti citi la ea. Eu stiu din experienta ca , pe vremuri, citeam la prietenul meu reviste aduse din vest la fel cum ulterior prieteni de ai mei citeau de la mine revista la care eu aveam abonament in strainatate. Uite inca un lucru la care sunt buni prietenii😉

Si, nu in ultimul rand…poate nu ar strica, ca si mamicile sa traga cu coada ochiului la lectura domnisoarelor. spun asta din cateva motive:

– sa va asigurati ca informatia este una pertinenta

– poate asa gasiti o punte de legatura (asta doar in cazurile in care nu discutati prea mult unele aspecte intime)

– si … nu ma pot abtine: daca ajungeti la rezultatul ca o anume revista este utila educatiei fiicei sau fiului dumneavoastra…poate asigurati dumneavoastra suportul material necesar. (Of , ce nu fac eu pentru tinerele domnisoare si informarea lor ;-)  )


Responses

  1. recunosc: nu-mi pot ascunde zambetul cand vad ca un barbat citeste coolgirl.🙂 revista asta nu este pentru adolescenti? … pardon, adolescente😛
    pe de alta parte apreciez efortul de a intelege misterul feminin: sunt putini cei ce incearca si mai si recunosc asta.🙂 … si iata ca am revenit! mi-ati simtit lipsa, domnule Stefan?🙂

    • Buna @darklorelei
      O sa incerc sa formulez un raspuns care sa nu fie exagerat de lung😉
      Hehe! Ba da, ca sa fim mai exacti termenul oficial este cel de „fete”, este revista pentru fete. Acum…fete este un termen foarte cuprinzator🙂
      Da, fac parte din categoria celor carora nu le este frica sa recunoasca ceva real. Da, ma fascineaza misterul feminin😉 la fel cum sunt interesat de „universul” adolescentilor. Atat femeile cat si adolescentii sunt categorii extrem de complexe si este necesar sa vrei si sa incerci sa intelegi cate ceva despre ei. In caz contrar… risti sa devi un misogin din acela inrait si irecuperabil si, un „adult” care pune repede etichete tinerilor. Sincer…nu vreau sa ajung asa.
      Si …DA, ti-am simtit lipsa. Daca te referi la comentariul lasat de mine…DA, ti-am simtit lipsa. O sa fiu sincer si o sa recunosc ca am in Reader bloguri care sunt acolo de ani de zile dar… imi place cand am sansa sa prind un blog la inceputul sau si sa gasesc randuri care sa imi faca placere sa le citesc. Recunosc ca mi-ar placea sa vad acele bloguri rezistand si evoluand. Cand am vazut ca ai facut o pauza nu mi-a placut pentru ca nu mi-ar placea sa renunti. La inceput unii renunta in scurt timp iar altii scriu cate 2 articole pe an DESIar avea un potential urias de a „rupe rankul”. Deci….DA😉

      • wow! multumesc … citesc raspunsul pe la ora 10 dimineata. you’ve made my day!🙂

  2. buna…..am o problema … acum o luna jumate mi-am pierdut virginitatea…. Sunt ingrijorata deoarece nu mia venit inca menstruatia …. de fapt mi-a venit un lichid de culoare maro ….de ce oare ?in noaptea cand mi-am pierdut virginitatea am utilizat preervativ dar in urma cu o saptamana am intretinut relatii fara prezervativ, actul sexual limitandu-se la maxim 5minute …vreau un sfat

    • Domnisoara Simona
      Imi pare rau ca nu ai citit articolul cu contraceptia …ceva mai devreme. Din pacate au trecut 72 de ore deci pastila de a doua zi nu are efect.
      O sa imi permit sa iti raspund aici , public pe scurt. Nu stiu nimic mai mult , in primul rand varsta ta …
      Pe mine ma ingrijoreaza actul sexual neprotejat cel de acum o saptamana. Faptul ca a durat 5 minute, NU schimba cu nimic datele problemei. Pot sa deduc ca a fost cu finalizare , in sensul de ejaculare a partenerului tau.
      Daca ai citit articolul cu contraceptia sti deja parerea mea atat legat de CONSULTAREA UNUI GINECOLOG cat si aspectele cazurilor mai delicate.
      Acum ..depinde si cand ai ciclul si alte aspecte. In mod normal Gonadotropina corionica umana incepe sa fie secretata de embrion imediat dupa implantare, Pana ca embrionul sa ajunga in uter sa se implanteze pot sa treaca in jur de 7-10 zile , dar pot sa treaca si 12-14 sau chiar mai mult in unele cazuri. Iti scriu despre gonadotropina pentru ca ai putea incerca sa faci test de sarcina. INSA depinde de restul elementelor deoarece unele femei au ovulatie tarzie fapt pentru care embrionul poate fi inca pe drum spre uter implementarea ne fiind realizata iar testul va indica ERONAT. Spermatozoizii traiesc in medie 3- 5 zile in interiorul femeii deci dupa un act sexual fecundatia se poate produce si la 5 zile daca ovulatia are loc doar atunci. Nu te mai zapacesc in acest sens pentru ca si dupa 20 de zile poate fi eronata testarea.
      Ca sfat general valabil ar fi acela sa consulti un medic ginecolog. Daca esti din localitatea care cred eu si nu din jurul ei, este destul de mare incat sa poti gasi multe cabinete si este un loc renumit pentru profesionisti in multe domenii.
      Acesta ar fi cazul ideal: cel in care poti consulta un ginecolog fara ca asta sa insemne alte riscuri implicate.
      La contact ai o adresa de mail in cazul in care exista ceva ce nu vrei sa scri public.
      Si, parerea mea este ca ar fi mai bine, pana clarifici situatia sa recurgi la abstinenta si … CONTRACEPTIA ESTE NECESARA in caz ca totusi o sa ai act sexual. La fel GINECOLOGUL iti poate indica metoda optima de contraceptie.
      Trebuie sa mai sti ca fiecare om este un univers in parte de aceea MEDICUL este cel mai in masura sa te ajute. Si inca ceva pe viitor: nu exista boli ci bolnavi si … TE ROG EU, indiferent de ce vei face acum, pe viitor intai informeaza-te si apoi fa ceva.
      SUCCES
      Si inca ceva: tu ai nevoie de un MEDIC GINECOLOG nu de CONSULTANT IN PLANING! Sa nu le confunzi.


Lasă un răspuns

Categorii

