Postat de: bibliotecaexersare Marazan Stefan | Septembrie 1, 2010

AVOCATUL DOMNISOAREI “G” (DIANTHUS)

Pentru a pastra tonul cu care am inceput in titlu o sa incep asa:

–          Onorata instanta, va rog sa imi acordati sansa de a demonstra nevinovatia clientei mele careia i-au fost aduse injurii si i-a fost afectata imaginea si ,  pe nedrept.

Lasand gluma la o parte, personal sunt in razboi cu foarte multa lume cand este vorba de domnisoara “G” sau, ca sa fie mai clar o sa spun ca protejata mea este domnisoara GAROAFA. Din pacate experienta personala atat legat de anumite persoane cat, si mai trist, de Mass-media nu este una frumoasa si cu atat mai putin corecta.

Ca sa fiu sincer, initial, am avut intentia de a cutreiera pietele pentru a gasi “garoafa perfecta” si sa o pozez din unghiurile ei cele mai bune pentru a putea convinge orice “dusman” ca se inseala cand se refera la garoafa. In general cand am o intentie aceasta nu ramane la nivel de intentie asa ca, efectiv am recurs la aceasta metoda si…partial mi-a reusit DAR… Exista un mare  “dar”. Am renuntat la aceasta metoda din doua motive:

  1. asta insemna sa manipulez lumea in directia dorita de mine prin metode mai putin “ortodoxe” si, CEL MAI IMPORTANT:
  2. mi-am dat seama ca GAROAFA nu are nevoie de aceasta metoda manipulativa deoarece ea chiar este o floare MINUNATA care se poate apara si singura, putand demonstra oricui ca este demna de un renume mult mai bun.

Sper din tot sufletul ca cei care vor citi aceste randuri sa aiba “deschidere” necesara pentru a recunoaste ca GAROAFA este o floare ce merita sa fie apreciata, cumparata si oferita cuiva drag.

In marketin exista o teorie care spune ca o imagine valoreaza cat o mie de cuvinte asa ca o sa va prezint o prima imagine (NOTA: nu sunt pozele “artistice” de care spuneam ci poze “medii”):

O sa va rog sa va uitati atent la fascinanta asezare a “petalelor”, este  o imbinare fantastica de straturi cu margini zimtate care creeaza o forma uluitoare intrepatrundere pentru a va prezenta o floare FANTASTICA.

Ok o sa recunosc faptul ca eu, fata de dumneavoastra am avut o mare sansa: mic fiind am avut acces in serele speciale cu garoafe unde garoafele puteau fi considerate efectiv PERFECTE. Stiu…nu exista perfectiune dar … ceea ce era in acele sere nu se poate descrie in cuvinte. O sa fiu sincer cu dumneavoastra si o sa recunosc ca astazi nu mai gasesti acele garoafe pe care le stiu eu. Si …DA, am fost fascinat de garoafe, erau niste flori fenomenale SUPERBE.

Incercati sa renuntati la prejudecati si sa priviti garoafa ca si cand o vedeti prima data. Va mai ofer un exemplu in care puteti vedea inca un aspect : amestecul de culori ceea ce creaza un plus de frumusete:

Doamnelor si domnisoarelor GAROAFA nu este acea floare banala folosita la coroane si NU, nu este nici acea floare care se duce la morti. DAR…DA, ea este folosita si la asa ceva tocmai pentru ca are si acea “sobrietate” ce ii permite sa fie folosita si la asa ceva.

Ok, o sa recunosc ca poti sa o etichetezi gresit in mod rapid si datorita faptului ca nu este extrem de scumpa. Sper din suflet ca nu faceti parte din categoria la care doar ce este scump este bun si care se revolta cand primesc garoafa ca este o floare ieftina. Stiati ca pentru a satisface cat mai multe gusturi, au fost creati multi hibrizi de garoafa care nu au parfum, dar au o varietate mai mare de culori. S-au facut sacrificii pentru dumneavoastra ca sa puteti primi garoafe de culoarea preferata de dumneavoastra chiar daca asta a dus la pierderea mirosului. Apreciati acest sacrificiu. Stiati ca garoafele sunt si simple si duble? Dragele mele, garoafele sunt niste flori uluitoare. O sa va arat inca o imagine care va arata diversitatea de culoare:

DA, o sa recunosc ca eu sunt unul din cei care inca persista sa cumpere garoafe si sa le ofere. Asa ca o sa ma folosesc de acest articol de a face ceva “ciudat “ pentru mine dar poate util pentru dumneavoastra:

– Dragele mele doamne si domnisoare, daca ati primit candva sau daca veti primi candva garoafe de la mine incercati sa percepeti gestul meu ca pe o tentativa a mea de a impartasi ceva frumos, fascinant cu dumneavoastra. Pentru ca DA, garoafa este o floare SPLENDIDA dar care necesita lipsa prejudecatilor la cei care intra in contact cu ea.

Evident ca la persoanele la care le stiu florile preferate si culorile preferate mai tin si eu cont de acest lucru si renunt la garoafa. DAR… ma doare sufletul cand merg in piata dupa flori, ma uit la MINUNATELE GAROAFE si cumpar altceva pentru ca stiu ca persoana la care o sa le ofer are acea PREJUDECATA fata de GAROAFE sau ca exista riscul sa para ca am luat cea mai simpla floare pe piata. In ceea ce ma priveste a doua varianta este exclusa din doua motive:

  1. sunt genul care, in general, strabate macar un tur complect de piata pentru a vedea toate florile din simplu motiv ca POT si STIU sa le apreciez frumusetea si acest tur imi acorda placere si
  2. am vanzatori la care sunt “client fidel” si de la care cumpar linistit ca voi primi cele mai proaspete si mai frumoase flori din marea gramada.

Asa ca, in cazul meu, cumpararea florilor nu este o OBLIGATIE FORMALA ci o  PLACERE.

Stiati ca GAROAFELE nu sunt doar in culori diferite ci si in nuante diferite ale aceleiasi culor? O mica dovada:

O sa va mai vand un secret: cu ceva timp in urma am avut sansa sa invat multe lucruri de la o femeie inteleapta, aceasta m-a invatat printre altele ca in viata este necesar “SA TE BUCURI DE ROUA DIMINEATA”. In caz ca va intrebati, la aceasta categorie intra si “puterea” sau … mai corect spus “dorinta” de a vedea frumosul acolo unde este el. Cei ce sunteti in “reteaua” mea stiti cat de mult apreciez eu florile in general NU DOAR garoafele, INSA din pacate GAROAFA are nevoie de o mica “protectie”. Nu o sa vorbesc aici despre IKEBANA ci o sa fac ceva mult mai BRUTAL…

In primul rand o sa imi cer scuze de la toti cititorii care poate vor reactiona negativ la brutalitatea a ceea ce o sa spun, nu fac acest gest cu scopul de a jigni pe cineva ci cu scopul de a va REaminti ca atunci cand este vorba despre flori este bine sa fim deschisi si sa incercam sa vedem frumosul EXISTENT si nu sa ne lasam cramponati de prejudecati DE ORICE FEL. Aici aam o profunda revolta fata de cei care se supara pe GAROAFE sau mai bine spus pe cel ce le ofera gandind ca a adus flori ce se duc la mort si ca sunt flori ieftine care exprima…. Exact aici am vrut sa ajung la ideea de EXPRIMA. Toata stima pentru cei care au macar putin habar despre « simbolistica » florilor dar… cu tot respectul ma indoiesc de numarul acetsor persoane. DA EXISTA TEORII LEGAT DE CE FLOARE CE TRANSMITE dar….

Ca sa intelegeti cat de serios vorbesc va propun un joc: mergem pe strada si oprim10 sau 100 sau cate persoane vreti voi si eu “fac pariu” (cum se spune in popor) ca nu au habar de aceasta teorie cu semnificatia florilor. Asa ca dragele mele si dragii mei cumparati flori frumoase, oferiti flori frumoase si bucurati-va cand primiti flori frumoase. Pentru ca asta este esenta: ELE SUNT FRUMOASE, sunt superbe sau cum doriti sa le denumiti.

Ca sa nu ramanem intr-o nota dura din partea mea o sa va propun sa vizionati un film (spun eu) bun: “KATE SI LEOPOLD”  Nu stiu in ce masura coincid “cronometrele” la DVD uri dar in caz ca coincid va recomand sa aruncati o privire mai atenta la 01:05:14 unde se vorbeste despre flori:

“Crinii portocalii inseamna ura profunda. Begonia si levantica- pericol si suspiciune […] Amaryllis vorbeste despre frumusetea celui ce o primeste”

Si o sa va mai arat o garoafa din categoria “ciufulici”

Am avut placerea sa vad si femei bucurandu-se de un buchet de flori de camp. Deci, dragele mele daca iubitul va aduce flori de camp incercati sa va ganditi ca poate a trebuit sa se duca cu masina in afara orasului sa intre pe camp si sa incerce sa improvizeze un buchet pentru dumneavoastra.

Rugamintea mea: acordati GAROAFEI si nu doar ei sansa necesara pentru a va arata ca este o minunatie a naturii

L.E.

Pentru toti cei care au dubii legat de GAROAFA o sa va divulg un secret: in limba greaca ea este cunoscuta ca „FLOAREA DIVINA” sau in unele variante FLOAREA LUI ZEUS”. Oare ar fi primit acest nume daca era o banala floare ieftina si dusa la coroane. Sa va amintesc faptul ca ininte premiantii la scoala aveau coronitele din garoafe?…

L.E.2

Pentru aceia dintre dumneavoastra carora le place sa se delecteze cu mirosul minunat al florilor va sugerez „garofitele” varianta aceea mai micuta, la ele mirosul a ramas intact si uneori poate fi extrem de puternic si placut. O sa pun si poza cu o astfel de floricica gasita la o expozitie. Recunosc ca o gaseai in gramada dupa miros, se simtea parfumul ei de la distanta:

Si pentru ca aceasta poza a fost facuta dintr-o pozitie incomoda, o sa va prezint si o vedeta de unde se poate vedea ca si acest tip de garoafa pastreaza frumusetea pe langa parfum:

sursa uneia din imagini stiu ca este :

kaliteliresimler.com


Responses

  1. Mi-ar fi placut sa scrii mai mut despre semnificatia florilor ( eu personal ma numar printre cei ce nu stiu😦 ) si vreau sa iti spun doar un singur lucru : cititnd articolul tau despre garoafe , pot sa jur ca am simtit mirosul lor🙂
    Un comentariu asa scurt nu ai mai avut inca din partea mea😉
    Sa vada lumea ca daca sunt femeie , pot vorbi ( ma rog , scrie ) si putin😉

    • Mihaela, ai dreptate…despre flori se poate scrie mult. Ma bucur daca am reusit sa iti „induc” mirosul lor. Cum spuneam, din pacate, pentru a se obtine o gama larga de culori au cam sacrificat mirosul😦 Miros puternic au pastrat mai mult „garofitele” acelea mai mici, ele au un miros superb. Ca tot ai spus tu de miros, ma uit sa vad daca gasesc repede o poza cu un exemplu de ce spuneam de la o expozitie…mirosau de la 2 metrii distanta asa miros frumos aveau. O sa introduc un L.E.😉

  2. Are dreptate Mihaela, poti sa revii asupra subiectului si sa scrii mai mult despre flori…personal am citit pe „nerasuflate” articolul si pot sa spun ca nu mi-ar displace deloc sa primesc garoafe cu orice ocazie si nu numai….asteptam noi informatii…

    • Draga mea EU…este o placere ca de fiecare data cand ratacesti pe aici😉 Ma bucur ca ai citit articolul cu garoafa si…o sa retin faptul ca esti de partea mea (oare se putea sa fie altfel😉 ) apreciand garoafa ca fiind o floare frumoasa. Hmmm, o sa trebuiasca sa povestesc mai mult cu tine pe tema florilor😉

  3. […] am mai scris despre o prejudecata legata de flori […]


Lasă un răspuns

Categorii

