Postat de: bibliotecaexersare Marazan Stefan | Septembrie 30, 2010

SOFIA SI CELE TREI FIICE CARE NE GHIDEAZA IN VIATA

Data de 30 septembrie este o data importanta pentru mine personal deoarece, dupa calendarul vechi astazi este Sf.Mc. Sofia.

Pentru dumneavoastra poate deveni importanta deoarece Sofia a fost mama a trei fiice importante.

Trebuie sa spun cu regret ca nu am stiut din timp cat de dificil este sa gasesti “simplu” pe Internet unele informatii despre Sofia si ale sale trei fiice (inclusiv simbolul) pentru ca asi fi pregatit un material mai complex. Asa , pe moment, o sa va dau un minimum de informatii urmand sa revin cu mai multe detalii dupa ce apelez la “artileria grea” deoarece am unele dileme😉 dar stiu pe cineva care le poate clarifica.

O sa fac uz de doua “limbi” diferite pentru a intari unele aspecte😉

Cum spuneam: Sofia a avut trei fiice al caror nume are o rezonanta puternica. O sa incep prin a va spune numele acestora in cele doua limbi:

–          greaca:  Pistis, Elpis si Agapis. Aparent , nimic deosebit doar ca aceste nume au o semnificatie: Pistis – credinta, Elpis – nadejde si Agapis – dragoste

–          sarba: Vera, Ljubav i Nada cu traducerile de rigoare

Va sugerez sa ascultati o melodie ce are mare legatura cu cele trei fiice:

http://www.youtube.com/watch?v=DVtmc46k4Vc

Pentru ca unii dintre dumneavoastra nu vor intelege versurile melodiei o sa incerc sa fac o traducere macar a refrenului si a finalului:

Ref:”Vin zilele in care constati ca viata este doart o clipa,

Pretul mandriei sa il platesti incarcerat de durerea ta.

Vin zilele cand vezi ca vei pierde totul,

Ca este important doar ceea ce nu se poate cumpara”

[…]

“DRAGOSTEA care nu cunoaste conditii (neconditionata)

CREDINTA cu care adormi si te trezesti

SPERANTA care moare ultima….

Ce nu iti doresti tie, nu dori nimanui “

Nu o sa va tin aici teoria celor trei care sunt niste valori interioare  PUTERNICE pentru ca acest lucru il stim cu totii.

Pentru mine acest nume este numele cel mai profund legat de una din fiice DRAGOSTEA si anume acea dragoste NECONDITIONATA , PERFECTA. Sofia este numele persoanei care a insemnat TOT UNIVERSUL pentru mine, al persoanei care a lasat un gol ce nimeni si nimic nu il va putea “astupa” vreodata😦

Si acum un alt aspect al celor trei fiice ale Sofiei : SIMBOLUL FIICELOR.

Doamnelor, domnisoarelor si …evident domnilor: mare grija la cele trei fiice pentru ca ele pot aparea cand este vorba de PARTENER.

Oare CE si CAT simtim fata de PARTENERUL NOSTRU??? SAU Aceleasi intrebari dar referitor la PRIETENUL nostru. La fel in cazul oricarei categorii de “destinatar”

Va sugerez sa va ganditi bine la acest aspect si….DACA aveti un raspuns “pozitiv” atunci exista si posibilitatea de a arata asta. EXISTA un pandantiv cu cele trei fiice, respectiv cu simbolul celor trei fiice: CRUCIULITA, INIMA si ANCORA

Va sugerez INSA, sa va ganditi BINE inainte de a “ABUZA” de acest pandantiv. Ar fi PACAT sa il folositi doar ca BANAL gest sau ca MANIPULARE.

RUGAMINTEA MEA este sa il folositi DOAR cand considerati ca MERITA folosit si cand “are acoperirea in trairi interioare”

Personal DETIN “cele trei fiice” si stiu cu siguranta ca AU ACOPERIREA NECESARA!

Si…DA, am oferit la randul meu “cele trei fiice” DOAR cand AU AVUT ACOPERIREA DE RIGOARE.

INCA CEVA: puteti AJUNGE la a uni cele trei fiice PE RAND. Poate este mai bine asa… in unele cazuri.


Responses

  1. 17 septembrie 2010 , e trecuta in calendarul crestin ortodox Sfanta Mucenita Sofia cu cele trei fiice ale sale. Ai scris Stefan ,ca dupa calendarul vechi , 30 septembrie e ziua Sf.Mc.Sofia. Nu stiam de existenta acestei Sfinte Mucenite , spun cu parere de rau asta si nici de existenta simbolului : CRUCIULITA , INIMA si ANCORA. Am vazut multa lume purtand simbolul la gat dar cu aceeasi parere de rau pot sa spun ca nu cred ca multa lume stie ce reprezinta. Am ramas profund impresionata de articol si am cautat si eu informatii despre aceasta Sfanta Mucenita Sofia , asa ca imi permit sa vin cu niste adaugiri. Sofia , in traducere inseamna ” INTELEPCIUNE ” si Sofia si-a trait viata manifestand acea intelepciune. Sfantul Apostol Iacov spune că: ”înţelepciunea cea de sus întâi este curată, apoi paşnică, îngăduitoare, ascultătoare, plină de milă şi de roade bune” Sf.Mc. Sofia si-a trait viata in intelepciune si si-a crescut cele 3 fiice .
    Sfânta muceniţă Sofia a rămas văduvă curând după naşterea celor trei fiice. Acestora le-a dat o educaţie creştină, iar fetele au sporit în virtuţi şi au devenit renumite pentru buna lor creştere şi calităţile lor. Nu îşi ascundeau credinţa, ci o mărturiseau.
    Pistis avea doisprezece ani, Elpis zece, iar Agape-nouă. Fiecare a fost torturată şi omorâtă, de la cea mai mare la cea mai mică, pentru că a mărturisit cu curaj credinţa în Iisus Hristos în faţa împăratului păgân. Sfânta muceniţă Sofia a luat trupurile celor trei fiice ale sale şi le-a înmormântat cu cuvioşie, a rămas lângă mormântul lor trei zile în rugăciune, apoi a adormit şi ea întru Domnul. Cu toate că ea nu a suferit cu trupul, s-a învrednicit de cununa mucenicească prin patimile ei pentru Hristos. A fost înmormântată cu cinste lângă fiicele sale.

    Am doar un singur dubiu aici : am in familie mai multi preoti ortodoxi , si unul din ei imi spunea discutand despre multitudinea religiilor , ca otodoxismul e singura religie care a ramas la calendarul vechi si de aceea nu avem sarbatorile comune ( cum ar fi Sfintele Paste ) Poate reusesti sa gasesti informatii care sa ne lamureasca acest aspect.

    Multumesc pentru articol si pentru faptul ca am mai invatat ceva.🙂

    • Mihaela
      Ma bucur daca ti-a placut articolul si ma bucur ca ceea ce am vrut am reusit sa realizez😉
      Da, stiam ca inseamna INTELEPCIUNE dar nu am mai mentionat deoarece acest lucru il stie probabil toata lumea.
      Am incercat sa folosesc ceva asemanator unui element folosit de mama mea cand incerca sa explice elevilor cum sa retina ceva anume prin asociere cu ceva familiar sau cu ceva ce avea mai mare „putere” asupra lor.
      Da, numele de Sofia poate fi retinut si prin faptul ca inseamna intelepciune dar eu ma gandeam ca va fi mai usor de retinut ca fiind mama celor trei fiice.
      Legat de pandantivul cu cele trei fiice: am reusit ceea ce am vrut (macar partial) si anume ca cei care nu stiu sa afle ce anume simbolizeaza el. Tu spui ca nu ai stiut deci esti dovada vie ca am reusit macar tie sa iti fac cunoscut acest lucru. Din PACATE STIU ca multi il folosesc, acest pandantiv, fara sa stie poate ce inseamna sa il oferi. De aceea am si pus accent pe ce simbolizeaza si am lansat RUGAMINTEA de a nu se ABUZA de el doar asa ca un gest BANAL sau manipulare ci DOAR cand are acoperirea necesara.
      Cum spuneam, detin acest pandantiv cu cele trei fiice. Spre rusinea mea am purtat doar o perioada lantisorul cu acel pandantiv😦 Cei care ma cunosc ar fi putut observa ca nu il port dar… persoana de la care il am imi cunoaste ideile si stie ca ii cunosc puterea cat si faptul ca a fost oferit avand acoperirea necesara. In caz ca te intrebi o sa iti raspund tie sau celor care ar putea pune intrebarea: NU, nu sunt un fan al purtarii bijuteriilor in sensul ca MIE nu imi place sa am pe mine bijuterii. Femeile evident SUNT EXCEPTIE la ele fiind CEVA FIRESC. Cat despre barbati… fiecare cu gusturile lui. Am purtat o vreme din respect si recunostinta iar apoi a fost pus la pastrare.
      Ai spus ca ai vazut lumea purtand dar ca banuiesti ca nu stiu „puterea” pandantivului. Asta am incercat sa clarific. De aceea am si spus ca eu insumi am facut cadou „cele trei fiice” DAR…DOAR CAND AVEAU ACOPERIREA NECESARA.
      Legat de tine….😉 acum stiu de unde amprenta religioasa… de la preotii din familie.
      Am recunoscut ca am o dilema si de aceea nu am scris despre viata Sf. Sofia pana nu ma consult.
      Cand te referi la Paste, presupun ca ai facut comparatia cu catolicismul ei sarbatorind la o alta data. Cum am mai spus si in trecut nu sunt o persoana DESTUL de religioasa si informata in acest domeniu asa ca nu o sa fac afirmatii prea multe. Spuneai de acea ruda a ta ca spunea ca ortodoxismul este singurul care a ramas la calendarul vechi. O sa spun totusi ceva NU CRED IN IDEEA CA O RELIGIE ESTE „MAI BUNA” DECAT CEALALTA. Sau reformulat: nu conteaza CARE RELIGIE ci conteaza cu adevarat CREDINTA.
      Totusi, pentru ca stiu ceva despre tine🙂 iti sugerez cu prima ocazie sa il provoci la o discutie mai ampla despre calendarul vechi. O sa ma limitez la a spune doar atat (intr-un fel BANAL) am amintit de calendarul vechi deoarece „romanii” o mare parte din ei, de la o data anume incoace au abandonat calendarul vechi si au trecut la cel nou. SUNT SIGUR ca preotul iti va putea da mai multe explicatii in acest sens.
      Acum imi dau seama ca, comentariul este mai lung decat articolul in sine……

  2. nu stiam. interesante informatii expui aici, domnule Stefan!🙂
    banuiesc ca e numele mamei tale …

    • Buna darklorelei
      Ma bucur ca ai trecut pe aici. Faptul ca ai aflat ceva ce nu stiai este spre satisfactia mea.
      In mod normal, banuiala ta este una logica insa….
      Nu stiu daca este spre rusinea mea sau nu dar… paradoxal, numele Sofia nu este al mamei mele.
      Si…poti linistita sa renunti la partea cu „domnule”😉 Ca, vorba zicalei „A fi domn e o intamplare….”

      • ok … Stefan🙂 … imi cer iertare pentru curiozitate … cred ca am inteles al cui nume era …

    • E mai bine asa cu Stefan , fara domnule😉
      Nu ai de ce sa iti ceri iertare pentru curiozitate, nu ai gresit cu nimic.
      Spui ca crezi ca sti al cui nume era.
      Sunt un tip destul de previzibil dar… si imprevizibil😛
      Doua din trei? (cum spuneam noi cand eram mici, la incercari)

      • nu stiu daca e bine sa mai incerc dar daca e o provocare nu ma pot abtine. asadar daca nu e al mamei … atunci poate fi al sotiei (prietena, iubita). Sunt insa si sanse (mai mici) sa fie al unei bunici sau al unei surori …

    • darklorelei
      ITI MULTUMESC, ai reusit sa ma faci sa zambesc. Ai reusit intr-un singur raspuns sa acoperi toate posibilele variante de raspunsuri🙂
      Probabil ca initial ai vrut sa formulezi altfel raspunsul dar din cate s-a vazut si din acest raspuns esti mult prea finuta si nu vrei sa faci „ravagii”. Asa ca inca un multumesc.
      Dupa mentiunea facuta deduc ca mergi mai mult pe ideea de Sotie cu posibilele variante.
      Nu o sa te mai chinui cu o alta provocare pentru ca …daca asta era varianta pe care mizai mai mult…revenim la acel previzibil – imprevizibil si o sa spun ca ai gresit din nou😉 Deci ai ratat de doua ori.
      Sansele cele mai mici au fost acordate variantelor „bunica” sau „sora”….
      Este vorba despre bunica mea, ea a reprezentat TOT UNIVERSUL pentru mine😦

      • 🙂 da, fericiti cei ce au avut bunicii alaturi in copilarie! bunica mea (cea mai apropiata in ceea ce priveste distanta fizica) nu prea a stiut sa fie bunica …

  3. Frumos ! Atat articolul tau cat si comentariul Mihaelei…dar, zau, ca abia astept al treilea comentariu al domnisoarei de mai sus..darklorelei…

    • Draga mea EU😉
      Hmmm, uite cine si ce anume a ajuns sa citeasca😛
      Da, eu am lansat provocarea de 2 din 3 domnisoarei darklorelei ramane de vazut daca va raspunde😉 Pentru ca a avut impresia ca a fost „prea” curioasa se poate sa nu mai spuna parerea la o a doua presupunere. Oricum eu ma bucur ca a revenit pe blog si ca a aflat ceva nou din articol. Bine, eu ma bucur si de faptul ca a revenit si Mihaela si ca ai trecut si tu pe aici. Atata ca tu nu ai prea avut ce afla nou😉

  4. […] nu am considerat necesar sa fac o mica mentiune dar… pentru ca, atunci cand am scris despre simbolul “cele trei fiice” am insistat sa fie folosite DOAR CAND AU ACOPERIREA IN TRAIRI, […]

  5. […]  mai puteti afla despre ceva FOARTE DRAG SUFLETULUI MEU […]


Lasă un răspuns

Categorii

