Postat de: bibliotecaexersare Marazan Stefan | Noiembrie 25, 2010

THANKSGIVING 2010

Astazi este data de 25 noiembrie….mai exact a patra zi de joi din noiembrie asa ca…. IEIIII este THNAKSGIVING DAY 😉

Bine, recunosc faptul ca in alte locuri se sarbatoreste la o alta data dar pentru mine si MULTI altii aceasta este data acceptata si preluata.

Dupa cum deja am reusit sa va obisnuiesc pe cei care ati mai trecut pe aici eu tin cont de aceasta “sarbatoare”

Aceasta “sarbatoare” are o gramada de elemente legate de origine, trecut si prezent.

O sa mentionez doua trei cuvinte legat de acest subiect:

Se stie ca “Thanksgiving” este la origini o sarbatoare in care se multumeste lui Dumnezeu pentru bogatia recoltei din acel an. Nu o sa va fac toata teoria cu originile ei din vremurile in care a fost preluata de catre colonisti deoarece puteti gasi multe surse de informatii pe acest aspect.

Personal ma “agat” de un mic detaliu care cu timpul a fost ASOCIAT acestei sarbatori si acest detaliu ma intereseaza pe mine.

O sa reamintesc tuturor ca THANKSGIVING este  o sarbatoare de familie.

Acum vin eu si spun ca, DIN FERICIRE , cu timpul s-a extins caracterul de recunostinta ca sentiment profund si…a fost legat si de cei dragi noua.

Inainte de a continua o sa postez pentru toti vizitatorii bloguletului meu o imagine traditionala acestei zile :

Pentru cei care seamana cu mine😉 in sensul ca nu detin bine limba engleza o sa fac mentiunea ca Thanksgiving este legat de “what we’re thankful for” asa ca…eu o sa ma folosesc de termenul thankful – in traducere libera – recunoscator. Este recunoscator acela care recunoaste un bine ce i s-a facut, aceasta fiind una din explicatiile termenului.

Aminteam in trecut (in repetate randuri) parerea nu tocmai grozava, fata de sarbatorile “importate”, a celor apropiati mie…lucru confirmat pe acest blog si prin comentarii postate de  persoane dragi mie. Am observat ca nu doar cei apropiati mie nu sunt fani ci si vizitatori ai blogului😉 DAR….. Personal, cu riscul de a repeta, consider ca orice ocazie care poate aduce bucurie sau ceva frumos – este ok. O sa incerc sa imi stapanesc tendinta de a “corupe” mai multi adepti ai frumosului in orice forma😉 …poate doar asa putin indirect prin perseverenta cu care EU tin cont de “importuri” si public acest lucru.

Ok…..o sa ma limitez la incercarile indirecte asa ca….

Pentru ca nu incerc (foarte mult) sa va fac fani ai acestei sarbatori, nu am sa dau multe detalii. Scopul acestui articol este dublu:

1. acela de a va sugera sa va ganditi la eventualele persoane fata de care sunteti recunoscatori,

2. sa profit pentru a spune MULTUMESC!

E drept ca nu pot sa ignor nici friptura de curcan🙂 , utilizata cu aceasta ocazie dar…asta este o alta poveste. Cu toate acestea o sa mentionez ca acest domn curcan este oarecum “emblematic” el fiind “omniprezent” cu aceasta ocazie. Aici risc sa devin subiectiv pentru ca personal am consumat multicica carne de curcan si este “papa bun”😉 Merita sa incercati carnea de curcan pentru ca este delicioasa…. Va arat si o poza care sa va “tenteze” :

O sa va vand o informatie secreta legata de curcani…. unele persoane pentru a deveni mai savuroasa carnea de curcan, inaintea perioadei de “sacrificiu” folosesc o metoda mai “bizara” si anume hranesc curcanul cu nuci. Dar…. shhhh, nu stiti de la mine acest secret😉

Cei care ma cunosc, stiu deja faptul ca sunt un mic “chinez batran” si ca ….am obiceiul de a persevarea in unele “trebusoare”😉 Asa ca nu o sa ma dezmint nici cu aceasta ocazie:

Si de aceasta data stau si ma gandesc cat de important este sa spui MULTUMESC….

Imi dau seama ca riscam sa uitam sa o facem sau…uitam de unele persoane.

Revin cu o propunere sau … haideti sa ii spunem RUGAMINTE:

Daca aveti de ce sa o faceti, nu evitati sa spuneti multumesc. Imi permit sa fiu (si de aceasta data) rau si…sa adaug necesitatea “exteriorizarii expresive” . Eu sunt de parere ca toti cei care “profita” de aceasta sarbatoare pentru a fi recunoscatori nu doar pentru bogatia recolei (cea din camp, a plantelor…..) ci si pentru bogatia recoltei unor sentimente, trairi, clipe…. orice pozitiv – procedeaza bine.

Am sa va sugerez faptul ca: poate fi interesant sa va ganditi la elementele pentru care puteti fi recunoscatori. Si aici ….puteti sa ma credeti pe cuvant ca veti fi surprinsi sa vedeti ce “gama” larga aveti de exemple

Daca ar fi sa concep o lista cu personele care merita un multumesc, din partea mea, CU SIGURANTA UIT pe cineva si…lista risca sa fie lunguiata. Asa ca o sa procedez usor diferit si am sa amintesc aici cateva categorii:

  • Toti vizitatorii acestui blog (incep cu aceasta categorie pentru ca este evidenta aici)
  • Prietenii de pe FB.
  • Si ca sa mai destind atmosfera o sa specific, ca le multumesc mult si acelor vecini de la ferma care….recent m-au ajutat sa construiesc un adapost pentru…. CURCANI🙂 Da….am curcani si asta destul de multi …😉
  • Prietenii de la microbloging
  • Toti care , intr-un fel sau altul, m-au ajutat…

DA…. In acest sens sunt un tip norocos…am avut parte de oameni care sa ma si ajute. Cum spuneam….intr-un fel sau altul dar TOT AJUTOR SE NUMESTE si…. pot doar sa le spun un calduros MULTUMESC!

Inainte de a ma opri sau….mai corect de a continua cu partea “intima”😉 NU VA SPERIATI ca nu necesita bulina rosie🙂 o sa fac o mica exceptie….

Am de spus un multumesc “personalizat”…. Mihaela….daca citesti aceste randuri…. ITI MULTUMESC!!! Nu, nu am uitat😉 Ca sa nu exista dubii…ma refer la Mihaela T.

Ok…. acum ajungem la acel punct in care eu spun ceva de genul:

PUNCT.

😉 din acest punct, mesajul devine personal😀

Nu am sa fac lista cu cei carora asi vrea sa le multumesc personal , in schimb, am sa procedez usor diferit – am sa fac o “filtrare”  si…am sa amintesc doar persoanele trecute de acel filtru.

EVIDENT, dupa cum stiti deja parintii sunt si ei la randul lor o exceptie – ceea ce au facut ei…nu se poate masura (cu oricare din unitatile de masura am incerca).

SPER ca fiecare dintre dumneavoastra sa fie destul de norocos sa poata spune acelasi lucru despre parinti.

Revenind la MINE (macar la final de articol sa fiu si eu egoist😉 )

De aceasta data,pentru cei familiari cu bloguletul, va fi ceva nou pentru ca sunt un tip norocos. Spun norocos pentru ca atunci cand poti creste cantitatea la ceva POZITIV SI PROFUND nu poti fi decat norocos.  Personal am sa dau urmatoarele exemple :

1. verisorul meu: OVI – pot spune doar: ITI MULTUMESC CA EXISTI!!!

2. prietena (nu este asta termenul dar…) mea: CLAUDIA – tu stiiii asta ITI MULTUMESC CA EXISTI!

SI…NU IN ULTIMUL RAND:

3. iubita mea IONELA😉 (dar vezi ca e o exceptie, raman la varianta mea ): tu stiiii asta ITI MULTUMESC CA EXISTI

Cam scurta lista, stiu… Nu fac des aceasta afirmatie DAR….ma bucur ca pot sa o fac si …ca atunci cand o fac, o fac din adancul sufletului meu “mic”( cum spunea cineva recent😉 )


Responses

  1. EU iti multumesc ca m-ai primit in viata ta ( virtual vorbind ) , ca existi si ca esti alaturi de mine PRIETEN DRAG.
    Mihaela T. 😉

    • Hehe😉 Sper ca ai savurat un curcan delicios si ca te-ai gandit si la noi cand ai savurat curcanul🙂
      Exista zvonuri ca PRIETENII se mai ajuta unii pe altii

  2. :)))))) mda, Thanksgiving lipsea …. Dar despre Sf. Andrei de ce nu ai scris nimic?????

  3. […]  si daca tot suntem la influentele straine, am scris si despre Thanksgiving […]


Lasă un răspuns

Categorii

