Postat de: bibliotecaexersare Marazan Stefan | Februarie 17, 2011

TOCANITA DE LEGUME CU PIPOTELE DE PUI SI MAMALIGUTA

Pentru ca suntem la cativa centimetrii de weekend, unul din lucrurile care ne pot face weekendul mai frumos este o mancare delicioasa. Daca nu sunteti decisi ce anume sa faceti, va fac eu o propunere si nu doar o propunere ci va ofer o reteta pas cu pas Recunosc …asa in mod public …sunt fan al pipotelelor😉 Insa nu doar ca sunt eu fan (nu sunt eu fan la ceva ce nu este bun) ci daca sunt preparate calitativ, devin…. Un deliciu. Dar haideti sa va prezint reteta furata de la IUBITA MEA sis a v alas sa va convingeti incercand dumneavoastra reteta…

A …daca decideti sa faceti aceasta reteta  sau  si alta reteta … promit ca maine va ofer si o propunere de “felul 3” O propunere nu doar gustoasa ci si SANATOASA deci… va fi pe gustul multora😉

Dar …astazi prima parte , mancarica de baza:

TOCANITA DE LEGUME CU PIPOTELE DE PUI SI MAMALIGUTA

Pentru inceput avem nevoie de….pipotele desigur:P
….dupa ce au fost curatate, spalate foarte bine sunt puse la foc mic, intr-o tigaie la inabusit, cu putin ulei si o cana de apa :

Avem nevoie de urmatoarele legume(sau legumele pe care le avem in casa si multi prefera sa puna si morcovi,gulii,vinete……este o alta varianta la ghiveci de legume):

peste pipotelele inabusite se adauga ceapa taiata marunt si dupa cum vezi eu folosesc trei tipuri de ceapa….cea verde, cea rosie si ceapa alba :

Cand acestea s-au inabusit bine:

se adauga cele de mai sus: pastarnacul, ardeiul si telina tulpina

Si ar trebui sa arate cam asa:

Se adauga si un picut de telina radacina, leguma ce da un gust deosebit in general la astfel de tocanite:

Ultimele, dar nu si cele de pe urma:P….sunt rosiile…..oparite, decojite si taiate marunt

Se adauga sare, piper, patrunjel verde din abundenta si se acopera vasul cu un capac si se lasa la foc mic pana ce scade/devine mai consistenta…:P

se adauga si putina boia de ardei dulce si cativa catei de usturoi, dupa preferinta:

Cand si mamaliguta este gata…se serveste in urmatorul fel:

VA DORIM POFTA BUNA


Responses

  1. Stefan, ma bucur sa vad ce dedicat blogului ai ramas, ce varietate de teme abordezi si ce retete delicioase postezi – ajuti si tu la pregatire, da?🙂

    La multi ani!

    Carmen

    • Draga Carmen,
      Ca de obicei, ma bucur dar ma simt si onorat ca ai trecut pe aici.
      E drept ca mai scriu cate un rand pe ici pe colo dar…sunt constient ca ar trebui sa scriu mai des. Legat de teme …am mai diversificat putin. Retetele in schimb sunt meritul exclusiv al IUBIRII MELE, ea este un adevarat magician in arta culinara SI NU NUMAI . Eu…doar am „furat” retetele ei. INTENTIONEZ LA MODUL SERIOS sa ajut la pregatire cu MULT mai mult. Desi am vaga banuiala ca imi va reusi mai mult sa ajut la „devorarea” bunataturilor. Dar… o sa mai negociez cu expertul in domeniu.
      Toate gandurile de bine pentru tine.
      Cu drag,
      Stefan

  2. 🙂 foarte buna reteta…multumesc pt „sfat”

    • Ma bucur ca iti place reteta. Pofta mare😉 Iti doresc o zi superba in continuare


Lasă un răspuns

Categorii

