Publicat de: bibliotecaexersare Marazan Stefan | martie 17, 2011

ZIUA SFANTULUI PATRICK

Inainte de a va aminti doua trei cuvinte despre aceasta zi, imi permit sa va urez O ZI, O SEARA, O NOAPTE SUPERBA cu ocazia Zilei Sfantului Patrick.

In acest sens va pun si o imagine simbolica 😉

Se spune ca Sfantul Patrick e ste cel mai iubit si cel mai cunoscut sfant al Irlandei.

Cand a implinit varsta de 16 ani, satul in care se afla a fost jefuit de pirati, iar el a fost luat ca sclav in Irlanda.

“Ajunge pastor de oi pe muntele Slemish, in Antrim County. Plecarea in robie i-a schimbat desavarsit viata. Din tanarul bogat si lipsit de griji, ajunge persoana care rostea cel putin o suta de rugaciuni noaptea si tot atatea ziua.”

Sfantul Patrick a fost infatisat in iconografie tinand in mana un trifoi (o planta cu trei frunze), simbol al Sfintei Treimi. Sfantul Patrick este sarbatorit in fiecare an, pe 17 martie.

Un simbol traditional al Sarbatorii Sfantului Patrick este tocmai trifoiul. Legendele spun ca Patrick a ales aceasta planta pentru a explica notiunea de Sfanta Trinitate paganilor irlandezi: cum trei entitati pot exista ca elemente independente ale aceluias intreg.

Ziua Sfantului Patrick se sarbatoreste cu parade, petreceri, oameni imbracati in verde ce beau bere, nu doar in Irlanda, ci in orice loc in care se gaseste o comunitate de origine Irlandeza.

Pana si la noi in popor se spune ca trifoiul aduce noroc 😉 Trifoiul cu patru foi spre exemplu este destul de rar. Imi amintesc cand mici fiind eram foaaarte preocupati sa cautam „norocul” prin frunzele de trifoi 🙂

Ca sa fiu sincer…nu imi amintesc cat de multe frunze de trifoi cu patru foi am gasit dar…. cu siguranta am gasit 😉

Si….in caz ca va intrebati 🙂 am avut astazi ceva verde pe mine. Dar… nu beau bere 😉

Va doresc sa aveti parte de cat mai mult noroc in viata, fie ca este in urma trifoiului , fie…doar asa ca va urez eu sa il aveti


Răspunsuri

  1. […]  am amintit despre ziua Sf Patrick […]


Lasă un comentariu

Categorii