Postat de: bibliotecaexersare Marazan Stefan | Mai 2, 2011

ZIUA NATIONALA A TINERETULUI 2011

Dupa cum stiti si dumneavoastra, astazi este Ziua Nationala a Tineretului. Daca cumva inca nu ati aflat atunci o sa reamintesc eu aici faptul ca exista o lege, si anume:

Legea 425 din octombrie 2004. Parlamentul Romaniei a adoptat legea si conform art.1 ziua de 2 mai a fost instituita ca Zi Nationala a Tineretului.

Pe mine personal m-au bucurat articolele 2 si 3 care aveau vesti bune pentru toata lumea. Ca sa intelegeti la ce anume ma refer o sa va spun cam ce anume amintesc cele doua articole:

Cu prilejul Zilei Nationale a Tineretului se organizeaza activitati sociale, culturale, artistice si sportive  si se difuzeaza prin mijloacele de informare in masa, materiale care vizeaza domeniile de interes ale tineretului  (art 2)

Art 3 autoritatile administratiei publice centrale si locale , inclusiv unitatile si serviciile publice din subordinea acestora , care au atributii in domeniul tineretului , educatiei, culturii sportului, cercetarii, turismului , protectiei mediului, sanatatii si finantelor, precum si structurile de si pentru tineret acorda sprijin material, financiar si organizatoric sarbatoririi Zilei Nationale a Tineretului.

Asa ca…nu am cum sa nu ma bucur ca se face cate ceva si in acest sens al investirii in TINERET.

Nu spun ca nu se investea si inainte ci…poate din contra dar… fiind o zi frumoasa o sa ma limitez la partrile frumoase.

In unele locuri organizarea este mai buna, in altele ceva mai putin buna dar…in esenta conteaza intentia si faptul ca TINERETUL are o zi NATIONALA A LOR.

De fapt, A NOASTRA :-))) pai ce , NOI nu suntem tot tineri??? Suntem fie ca ne face lumea mai tineri crezand ca avem mai putini anisori, fie ca ne simtim tineri asa ca…oricum o luam tot TINERI SUNTEM.

Ok si ca sa vedeti ca, intr-adevar se face cate ceva o sa va dau un exemplu doua😉

Pentru ca Sibiul a lasat asupra mea o impresie foarte buna si mai am pe acolo si omuleti pe care ii cunosc o sa va prezint afisul conceput de sibieni pentru aceasta zi:

Evident ca ei au organizat o gramada de evenimente interesante pentru si cu tinerii din zona.

Nu o sa enumar acum toate activitatile dar puteti sa ma credeti pe cuvant 😉

Si NU, Sibiul nu este singurul loc unde sunt organizate diferite activitati, mai sunt si multe altele dar…eu o sa ma leg de cele care imi spun ceva mie personal😉

Ok pentru ca nu vreau sa dau doar un exemplu o sa va spun ca si CLUJUL  a pregatit cate ceva. In caz ca va intrebati ce am eu cu Clujul…pai am doua elemente: primul ca am un omulet care a terminat facultatea in cadrul Unioversitatii Babes-Bolyai iar pe de alta parte am stat cateva zile in Cluj si am vazut minunata Gradina Botanica cu toata splendoarea ei.

O sa vedeti ca cele doua elemente sunt implicate din plin in activitatile de astazi😉

Pai, in primul rand daca tot am amintit de Universitatea Babes-Bolyai, este necesar sa va spun ca aceasta a fost unul din colaboratorii Directiei pentru Sport si Tineret a Judetului Cluj. Evident pe langa Casa de Cultura a Studentilor din Cluj Napoca si a altor colaboratori.

Clujenii au un program bogat si ei…

Ca tot am amintit de faimoasa Gradina Botanica, unul din elementele de pe lista zilei de astazi este :

– Vizitarea Gradinii Botanice – Intrare libera pentru tineri pana in 35 de ani la Gradina Botanica “Alexandru Borza” Cluj-Napoca, str. Republicii, nr. 42. Activitate realizata in parteneriat cu Universitatea „Babes-Bolyai” Cluj-Napoca.

Cei apropiati mie stiu deja ca am o slabiciune atat pentru flori cat si pentru fotografiat asa ca, un alt element de pe lista activitatii clujenilor este:

– Expozitia de fotografie – “Tineret” – expozitie de fotografie a studentilor de la Universitatea Sapientia in holul universitatii (str. Matei Corvin, nr. 4.), activitate in parteneriat cu Uniunea Studenteasca Maghiara din Cluj, Organizatia Studentilor din Universitatea Sapientia Cluj-Napoca;

Evident , nu au fost uitati nici liceenii😉

– Flashmob – T – activitate in parteneriat cu Uniunea Studenteasca Maghiara din Cluj, Asociatia de Tineret KIFOR si Uniunea Liceenilor Maghiari din Judetul Cluj in Gradina Botanica;

– Tanar. Voluntar? – activitate de promovare a implicarii tinerilor in activitati de voluntariat atat nationale cat si internationale, realizata în parteneriat cu Asociatia AIESEC Cluj-Napoca in Gradina Botanica;

– Comori in gradina Botanica – un concurs de cautare de comori in Gradina Botanica- activitate in parteneriat cu Consiliul Judetean al Elevilor Cluj-Napoca (vizitarea Gradinii Botanice dupa un traseu marcat cu “comori”);

– Tinerete fara fumuri – minicampanie de informare asupra efectelor fumatului asupra organismului – activitate in parteneriat cu Centrul de Prevenire, Evaluare si Consiliere Antidrog al Judetului Cluj in Gradina Botanica;

– Masa rotunda – “tinerii din ziua de azi” – activitate in parteneriat cu Asociatia de Tineret KIFOR in Gradina Botanica – la Gradina Japoneza;

– Ziua Tineretului – Spectacol la Casa de Cultura a Studentilor Cluj-Napoca urmat incepand cu ora 22 de un after party in Club Obsession

Da, recunosc ca am fost crescut cu Cluj pe paine asa ca…m-am lasat influentat. Insa…Clujenii sunt niste oameni deosebiti, am trait pe piele proprie. E drept ca nu mai este ceea ce era candva dar… inca mai este.

Si acum ca sa nu se supere lumea pe mine o sa amintesc si de Timisoara asa, in treacat😉

Timisorenii sunt invitati la “Crosul Tineretului” . Se asteapta multa buna dispozitie dar si premii.. din cate am inteles se pot castiga tabere la MARE😉

In plus, organizatorii au pregatit tricourile de rigoare pentru toti participantii.Directia Judeteana pentru sport Timis

Si acum inainte de a incheia randurile mele… o sa va doresc tuturor o ZI A TINERETULUI CAT MAI FRUMOASA.

Pentru ca DA, tineri putem fi si la 17 si la 37 si la 77 si…ati prins voi ideea😉

SI…UN SFAT : NU LASATI SA MOARA COPILUL DIN VOI. Daca veti incerca asta, cu siguranta, imi veti da deptate si…cine stie, poate candva…imi veti multumii pentru sfat🙂


Responses

  1. Salutare, Stefan. Ce mai faci?
    Ma uit p-aici si vad cat esti de minutios…de perseverent… de profund…Bravo tie!

    • Cornelia,
      Ma bucur ca ai revenit pe aici. Ma surprins „identitatea” e primul comentariu cu numele daca nu ma insel. Ma obisnuisem deja cu acel M…😉
      Ma simt flatat… esti tu amabila. Imi amintesc perioada cand am inceput noi si tineam pasul cu tine🙂
      E, incerc si eu sa nu ruginesc total😉
      O seara cat mai frumoasa iti doresc

  2. Nici eu nu stiu cum a aparut numele meu intreg mai sus… Am revenit la M…
    Eu trec foarte rar pe Cirip, e atat lume noua p-acolo care scrie atat de incifrat pentru mine… Astept vacanta…

    • Acum imi pare cunoscuta identitatea🙂
      Din pacate si eu trec tot rar pe Cirip si …😦 Ai dreptate, e altfel.
      Ma bucur insa ca s-a extins in forta si sunt multi utilizatori ceea ce este bine pentru ca Cirip merita asta. Iar foarte multi au ce invata de la Cami
      Din pacate noi veteranii, ne-am cam indepartat de Cirip nu stiu nici eu exact motivele dar….Important este ca sunt multi utilizatori noi. Iar noi veteranii mai trecem pe acolo din nostalgie, ne amintim de vremea cand am participat la ROBLOGFEST sau la OLIMPIADA 2.0😉
      Iti doresc o seara cat mai placuta. Sa sti ca tot sunt invidios pe brazii de acolo din zona ta😉


Lasă un răspuns

Categorii

