Postat de: bibliotecaexersare Marazan Stefan | Octombrie 15, 2011

15 octombrie – Ziua Internationala a Comemorarii Bebelusilor si a Copiilor

Uneori nutrim sentimente contradictorii…astazi este un astfel de exemplu pentru mine. Pe de o parte un regret profound si o durere in suflet ca 😦 din pacate mult prea multi copiluti dispar prea repede iar pe de alta parte “bucuria” (daca ii pot spune asa) ca cineva s-a gandit sa organizeze o astfel de zi in care sa comemoram acei bebelusi sau copiluti plecati dintre noi.

Trebuie sa recunosc ca, in pofida uriasei fascinatii pe care o am pentru omuletii micuti,  NU AM STIUT de acest eveniment 😦 Din fericire, am aflat de la IUBITA MEA de spre eveniment si de acum CU SIGURANTA o sa il tin minte.

Spuneam durere in suflet in primul rand datorita empatiei si …din pacate, a exemplelor apropiate.

Evenimentului ii este asociat un citat extrem de puternic:

„Pentru ca cel disparut, daca memoria sa este venerata, este mai prezent si mai puternic decat cel viu” – Antoine de Saint-Exupery

Este suficient sa spun ca 4 din cele mai importante persoane din viata mea au avut un astfel de exemplu apropiat 😦

DA, nu putem sa simtim la fel de puternic sentimentul de pierdere ca si cei implicati direct insa cand cei mai dragi tie sufera sau au suferit din aceasta cauza…cu siguranta poti empatic sa resimti si intelegi golul  si profunda durere.

Eu personal regret ca nu am stiut inainte de acest moment insa …mai bine mai tarziu decat deloc.

Asa ca…pentru toti cei care , poate sunteti ca mine, va propun sa retinem acum pentru viitor ca data de 15 octombrie a fost aleasa ca ZIUA INTERNATIONALA A COMEMORARII BEBELUSILOR SI A COPIILOR

In aceasta zi, la ora 19.00 (ora locala din fiecare tara) se aprind lumanari, in memoria copiilor plecati prea curand dintre noi. Timp de o ora lumanarile sunt lasate sa arda, creand astfel un„Val de Lumina” care va face inconjurul globului si va dura 24 de ore.

Pentru mai multe detalii va postez un link util legat de ZIUA INTERNATIONALA A COMEMORARII BEBELUSILOR SI COPIILOR

si afisul de rigoare

Personal am aprins o lumanare gandindu-ma , in primul rand la copilutii plecati dintre noi – cei care intr-un fel sau altul imi sunt apropiati fiind legati de persoanele cele mai dragi sufletului meu.

Durerea lasata de disparitia unui omulet nu poate fi egalata sau cu atat mai putin stearsa asa ca va fi imposibil sa incerc sa spun ca …poate asa au ajuns intr-un loc mai bun, in care sa nu sufere. Mi-ar placea sa cred ca aceasta teorie este adevarata ….

Si…nu uitati ca, copilutii sunt o bogatie inegalabila in viata unui om.

Daca aveti un omulet: sa va traiasca 100 de ani fara pic de reparatie si sa va bucurati de el la maxim. Daca nu aveti….incepeti prin a va bucura de cei pe care ii aveti in jurul vostru. Copilutii pot aduce o fericire imensa in sufletul oricarei persoane.


Lasă un răspuns

Categorii

