Postat de: bibliotecaexersare Marazan Stefan | Ianuarie 1, 2012

DESPRE IUBIRE SI…

In primul rand vreau sa va urez “LA MULTI ANI” si sa aveti parte de UN AN NOU PLIN DE IUBIRE           

Cand iubesti, uneori te mai trezesti si vorbind…asa ca: pentru ca IUBESC o sa ma apuc sa “vorbesc” nitelus.

Acum pentru sanatatea dumneavoastra, o sa fac o mentiune: citirea in continuare a randurilor scrise de mine o faceti pe proprie raspundere pentru ca ar putea crea “reactii adverse” de genul colica biliara, senzatii de greata, ameteli, dureri de cap si altele de genul. Bine, am sa va ofer remedii pentru toate acestea si pentru alte posibile dezechilibre (dar hai sa nu fac reclama acuma…alta data😉 )insa…mergeti la risc deoarece: este blogul meu si scriu ce, cum, cat vreau eu.

(Da Clau, in blogging ai libertatea de a scrie ce vrei TU, despre ce vrei tu INSA…iti asumi responsabilitatea😉 )

“Reactiile adverese” fiind amintite, este momentul ca cei care nu vor sa riste, sa se opreasca din citit si sa le urez o seara placuta in continuarea. Cei care isi asuma riscul…o fac pe “piele proprie”😉

Am amintit la un moment despre o dorinta de a pune la o masa pe Paulo Coelho si Paul Hauck. Dap, doi oameni grei care au exprimat idei aflate (la prima vedere)  la poluri opuse si…tare as fi curios sa vad argumentele si discutia ce ar avea loc pe aceasta tema.

Nu stiu pentru dumneavoastra care dintre cei doi este mai cunoscut sau…si mai interesant, ale cui idei le preferati insa, cert este ca amandoi au ceva de spus (asta nu ca noi, muritorii de rand, nu am avea)

Si acum ma refer exclusiv la doua puncte de vedere legate de iubire. Inainte de a continua , nu ma pot abtine sa nu va dau un citat al lui Paulo Coelho: “Cine iubeste asteptand o recompense isi pierde vremea”. Faptul de a putea asista la discutia celor doi ar fi fost interesanta indiferent de cum interpretam citatul amintit pentru ca, la prima vedere ar rezulta clar ca Coelho spune sa iubim neconditionat fara a astepta ceva in schimb. Daca ar fi corecta interpretarea ar insemna intr-adevar ca cei doi sunt la poli opusi. Daca am da o alta interpretare …ar fi si mai interesant. Dar haideti sa ramanem la aceasta interpretare (imi asum riscul interpretarii gresite)

IUBIREA…cu certitudine putem pune ca este motorul Universului si o energie incredibil de mare.

Ca sa imi iau un “colac de salvare” in aventura de a-mi asuma interpretarea citatului lui Coelho, o sa iau si parerea unei mari personalitati autohtone. Liviu Rebreanu spunea: “Iubirea nu este un targ:te iubesc pentru ca ma iubesti. Iubirea este o certitudine: te iubesc pentru ca te iubesc”.

Ce se intampla cand iubim? Simplu: un MIRACOL.

Acum, sa nu intelegeti gresit: P.H. nu spune sa nu iubim ci…ne indruma sa iubim dar sa …haideti sa extrapolam: sa si cerem sa nu lasam ca toata iubirea si ceea ce izvoraste din ea, sa para ca ceva implicit si care sa riste sa isi piarda din valoare. Mai exista si o teorie care spunea sa dai 70% si sa ceri 30%. Pentru cei care nu ma cunoasteti, o sa spun ca sunt un geaman din acela “notoriu” in ceea ce priveste dualitatea🙂 Spun asta asa ca sa va luati centura de siguranta.

Deci, dragii mei: ce facem? Iubim fara sa asteptam si fara sa cerem nimic? Sau iubim dar si cerem?

Spuneam de gemeni: eu sunt un adept totalmente convins al faptului ca atunci cand iubesc pe cineva  IUBESC pur si simplu pentru ca…pentru ca IUBESC ACEA PERSOANA insa ideile lui P.H. imi sunt cunoscute cu mult inainte de a auzi macar de P.C. si…nu pot sa nu recunosc ca toate studiile de caz ce stau la baza randurilor lui P.H. nu pot fi ignorate si daca stai sa le analizezi mai gata ca te “convertesc”.

IUBIREA ADEVARATA…atunci cand ai ajuns sa te indragostesti de cineva si sa ajungi sa iubesti persoana aceea, o faci cu toata fiinta ta si nu o faci in ideea de a obtine ceva anume de la persoana iubita. Am spus “IUBIREA ADEVARATA” tocmai pentru ca am in vedere acea iubire imensa resimtita de tine Acum, stim foarte bine ca sunt cazuri in care doar unul din parteneri iubeste iar celalalt poate fi in “stand by”. Insa, haideti sa ne raportam si la acele iubiri in care AMBELE PARTI IUBESC cu intensitate.

Da, acesta este cazul IUBIRII ADEVARATE , CU ADEVARAT ADEVARATE. Pentru asa ceva merita sa astepti o viata. Poate ca ma veti sau va veti intreba cat merita asteptata o astfel de iubire? O sa va raspund asa: unii oameni au trait o viata intreaga fara sa gaseasca IUBIREA ADEVARATA. Asa ca, eu unul spun ca merita asteptat oricat de mult pentru ca atunci cand ajungi sa simti IUBIREA asa cum ar trebui ea sa fie simtita si este impartasita: UAU ESTE COPLESITOR!

Pentru IUBIRE merita sa lupti, sa depui eforturi, sa faci sacrificii sa….sa faci tot ce iti sta in putinta ca acea iubire sa se pastreze. Spun sa se pastreze , gandindu-ma la acea idee care spune ca prieteniile sunt ca si florile: trebuie ingrijite atent si permanent. Ei bine daca prieteniile sunt astfel de flori (SI SUNT) , atunci IUBIREA cu certitudine este o floare DELICATA de care este bine sa ai grija cat poti tu mai bine. Cineva pusese problema “cat de mult merita sa investesti in iubire?”. O intrebare oarecum fireascal la care daca este sa va dau eu raspuns ar fi …un raspuns tot al altei persoane dar din lumea afacerilor care a primit intrebarea de genul “Cat de mult sa investesc in afacerea mea?” iar raspunsul a fost de genul “Atat de mult incat sa te doara” . Si acum ca sa revin la raspunsul meu: iubirea este NEPRETUITA, oricat ai investi in ea: MERITA. Si cand spun asta ma refer la sentimente, timp si orice altceva ce va trece prin capsor.

Si acum ceva ce poate speria: “Dragostea este primul lucru capabil sa schimbe total viata unei persoane de la o clipa la alta”. Citatul ii apartine tot lui P.Coelho. De ce spun ca poate speria? Pentru ca avem senzatia ca nu mai suntem noi cei de “dinainte”, credem ca riscam sa nu mai fim noi sa ne schimbam. Am o veste buna si una rea, cu care sa incep?

O sa fiu putin sadic si o sa incep cu vestea rea: DA, va veti schimba, intreaga voastra viata se va schimba.

Revenind la partea buna (de fapt partile bune): RAMANEM TOT NOI iar acea schimbare este o schimbare inspre bine. Ne schimbam in sensul ca devenim mai buni, mai deschisi , mai atasati, mai….. Stiti cu totii din experienta proprie ca te schimbi ramanand TU INSUTI dar in forma mai buna.

Personal nu cred ca exista sacrificiu prea mare cand vorbim de IUBIREA ADEVARATA si de persoana pe care o iubim. Insa…nimeni nu spune ca iubirea este usoara de la cap la coada, noup, nu este insa MERITA “CU VARF SI INDESAT”

Acum ca sa revin la o forma de “CERUT”… vreau sa va spun ca se stie deja ideea : “Comunicarea este pentru iubire ca si sangele pentru corp”

Cand spun comunicare, ma refer la o comunicare adevarata in care sa poti sa discuti absolut orice si in care….DA, SA SI CERI!!!

Daca aveti o comunicare buna si o pastrati, atunci IUBIREA VOASTRA nu are decat de castigat.

Pentru asta insa este necesar sa nu uitati acel sfat : “Cucereste-te pe tine si iti vei cuceri viata”

DA, el este valabil in toate aspectele vietii, inclusiv in IUBIRE. Incercati sa scapati de orice PREJUDECATA, scapati de orice TEAMA, FRICA sau cum vreti sa ii spuneti. Nu lasati ca niste “fantome” fie ele din trecutul vostru fie din trecutul celor de la care ati invatat , sa va DISTRUGA ce este mai de pret.

Da, sunt constient ca am spus “ce este mai de pret”. Asa cum in trecut se spunea despre lapte si miere ca sunt “binomul promis” as o sa spun eu ca sanatatea si iubirea sunt acel “duet” care ne face invincibili.

Nu o sa astept sa imi ripostati ci o sa va mai dau un citat:

Vrei sa fii fericit ? Daca esti pregatit sa suferi, iubeste! “ cuvintele ii apartin lui Florian Pittis

Pentru ca lupta cu propria persoana poate fi dureroasa dar, repet : MERITA !

Insa nu lasati ca NIMENI SI NIMIC sa se amestece in IUBIREA VOASTRA.

Spuneam intr-un articol precedent

sa nu va fie teama sa spuneti acele cuvinte magice: “TE IUBESC” pentru ca NU, NU VETI SPUNE SUFICIENT DE MULT. Insa…SPUNETI DOAR CAND SIMTITI!!!

Mai exista o categorie si, din pacate ea este majoritara la NOI BARBATII, a persoanelor care folosesc cuvinte magice FARA ACOPERIRE REALA, DOAR MANIPULATOR.

DA, exista barbati care, pentru a intra in gratiile unei fete folosesc cu extrem de mare usurinta cuvinte magice “TE IUBESC”. Ca prim impuls am REPULSIA fata de astfel de exemplare care profaneaza ceva mult prea puternic pentru nivelul lor de existenta. INSA…trebuie sa recunosc ca aceste persoane au o (daca putem sa folosim cuvantul in acest context) arta ce le permite sa spuna cu atata “convingere” “TE IUBESC” fara a simti acest lucru incat… BRAVO LOR.

Daca singurul mod de a obtine ceea ce vor sunt aceste doua cuvinte si le folosesc pentru a mai trage o liniuta pe al lor RABOJ…asta este.

TOTUSI, naiv cum sunt, tind sa spun ca nu poti “incarca” cu putere aceste cuvinte si se pot diferentia de cele reale. Dar…asa sunt eu mai naiv din fire…

Datorita existentei unor astfel de exemplare, s-a ajuns intr-un punct in care “TE IUBESC” sa fie pus sub semnul intrebarii si atunci cand el este in starea cea mai pura, cand el vine ca rezultat al gandirii acestor cuvinte , cand au incarcatura data de sprijinul inimii si profunzimea data de adancul sufletului. Cand cele trei: MINTE, INIMA SI SUFLET genereaza acel “TE IUBESC”… nu pot sa cred ca nu se diferentiaza de un “TE IUBESC” spus din dorinta de a mai avea o dungulita si o fata prin patul tau.

Va dau un SFAT pe care stiu ca nu il cereti:

CHIAR DACA IUBITI CU TOATA FIINTA VOASTRA: COMUNICATI SI… DACA CEVA VA DORITI – C E R E T I !!!

A comunica eficient implica si aceasta parte: SA CERETI!!!

Deci:

–          COMUNICATI

–          IUBITI

–          COMUNICATI

–          IUBITI

–          CERETI

–          IUBITI

–          COMUNICATI

–          IUBITI

–          LASATI-VA IUBIT

Nu, nu sunt balbait, cel putin nu in conditii normale (fata pe care o iubesc are puteri magice asupra mea asa ca exista si riscul sa ma balbai😉 ): am repetat in mod deliberat

Si:

DA…LASATI-VA IUBIT, nu va fie teama de iubire!!!

Si inca ceva: vedeti ca pana si intelepciunea populara are un sfat demn de respectat: “Ai grija ce iti doresti pentru ca s-ar putea sa se indeplineasca”

Ce legatura are una cu alta? ARE! Pentru ca uneori nu stim CE sa cerem si …nu stim CUM sa cerem.

Si o sa imi permit sa va dau un sfat general valabil , indiferent ca vorbim de iubire sau altceva …si aici o sa imi permit sa fur de la stimata doamna Lynn si o sa spun :

AVETI GRIJA CE CERETI SI CUM CERETI! De multe ori riscam sa nu cerem CE  vrem sau sa nu stim CUM sa cerem. Asa ca CERETI insa aveti grija CE si CUM si…nu strica nici atentie la CAND cereti.

O sa imi permit o paralela brutala: Oscar Wilde spunea “Cel mai bun mod de a-ti aprecia munca este sa iti imaginezi cum e fara ea”

Daca aveti dubii legat de IUBIRE sau de PERSOANA IUBITA: SIMPLU, IMAGINATI-VA CUM AR FI FARA EA!

Dar faceti asta doar daca credeti ca este necesar pentru ca…VA ASIGUR, NU ESTE CEVA DELOC PLACUT.

INSA : POATE FI UTIL SA CONSTIENTIZATI CEEA CE AVETI

Acum, ca tot am amintit de CERUT: NU VA PANICATI DACA VI SE CERE CEVA.

Daca persoana pe care o iubiti va cere ceva, apreciati faptul ca va cere si faceti tot ce va sta in putinta pentru a oferi acel ceva. DA, este greu sa te depasesti pe tine. Pentru ca tot am facut aceasta afirmatie si tot am vorbit cevaa mai devreme de investitie si altele o sa mai s[pun ceva brutal la aspect:

spre exemplu eu , din experienta pot sa va spun ca daca am face o paralela cu licitatiile acelea pe care le mai vedeam pe BBC Prime sau alte posturi…as fi licitat mai repede si mult mai mult.

Un sfat: nu ezitati, licitati din prima in mod “obscen” incat sa se opreasca licitatia acolo la oferta dumneavoastra.

Na…m-am lasat influentat de faptul ca este sarbatoare si inceput de an si am scris mai blajin decat intentionam sa scriu. In caz ca va apuca insomnia (pe langa restul efectelor secundare) in urma celor citite… v-ati asumat riscul.

Asta si este una din ideile vietii: SA VA ASUMATI RISCURI.

Exact cum spunea si domnul Florian, daca esti pregatit sa suferi dar vrei sa fi fericit: IUBESTE.

Nu imi vine sa cred ca nu am reusit sa gasesc o imagine cu un raboj , asa cum doream eu sa fie in contextul dat…. mai bine ma puneam pe desenat😉

Tot o sa va pun un raboj dar …folosit la carciuma🙂

Poate data viitoare. Totusi ma impinge “necuratul” si o sa mai spun ceva legat de raboj: DA pe langa a face dragoste, si SEXUL acela pe care il cauta cei cu utilizarea lui “TE IUBESC” pentru a ajunge la o liniuta in plus este ceva de calitate si eliberator si … INSA….VA ASIGUR: ESTE ALTFEL CAND IL FACI CU PERSOANA PE CARE O POTI PRIVI IN OCHI SI SA II SPUI DIN ADANCUL SUFLETULUI “TE IUBESC” PENTRU CA ASA SIMTI.

Dar…fiecare cu parerea lui si cu principiile si convingerile sale. Fiecare om este unic in felul lui iar in fata Creatorului “toti suntem perfecti”.

VA DORESC UN AN PLIN DE IUBIRE, ACEA IUBIRE IN STAREA EI CEA MAI PURA , ACEA IUBIRE CARE VA VA DUCE LA VARSTE INAINTATE ALATURI DE FEMEIA / BARBATUL PE CARE O /IL IUBITI

AHHHH….batranetea isi spune cuvantul😦 am uitat numele filmului… RAMAN DATOR UN CLIP LEGAT DE IDEEA EXPUSA MAI SUS

L.E.

Promisiunea este promisiune. Dar meritul nu este al meu ci al fetei pe care o IUBESC.

Am prins doi iepuri dintr-o miscare (nu, nu dintr-un foc…ii vrem in viata😉 ):

1. va pun clip si

2. va propun sa vizionati un film:

LOVE IN THE TIME OF CHOLERA

MULTUMESC IUBIRE!

Mai am eu in minte un clip dar acesta  inca nu am reusit sa il „aduc pe banda” si ma incapatanez sa gasesc😉 dar probabil cu alta ocazie…


Lasă un răspuns

Categorii

