Postat de: bibliotecaexersare Marazan Stefan | August 9, 2012

„INGROPAREA” PROBLEMEI – SOLUTIE (GRESITA)

Am eu o slabiciune pentru unele animalute insa si pentru unele elemente de dezvoltare personala, mici „chestii” care ne pot face mai buni decat suntem in clipa de fata.

Uneori nu este nevoie de mari maestri pentru a putea sa evoluezi DAR este preferabil sa ii ai. Din fericire , pana la gasirea unui astfel de maestru, este bine sa nu uitam unul din principiile mele favorite:

„DIN ORICE LUCRU PUTEM INVATA CATE CEVA”

Daca veti asimila acest principiu sau nu, este doar decizia dumneavoastra😉

Am mai descoperit un secret: PRIETENII sunt niste MAESTRII de calibru greu.

Din fericire Universul a fost darnic cu mine si sunt incercuit de suficient de multi oameni deosebiti de la care am multe de invatat.

Unii dintre prietenii mei, spre fericirea mea, imi sunt si mentori. Sau…in alte cazuri am inceput prin a fi discipolul lor iar ulterior sa imi devina PRIETENI foarte dragi sufletului meu.

Aceste randuri sunt scrise la calculatorul, tocmai, unuia dintre PRIETENII dragi care imi este si mentor. Cum spuneam: sunt norocos sa fi cunoscut oameni cu adevarat deosebiti.

Revenind la povestea de astazi….

De aceasta data o sa va povestesc ceva invatat de la Mihaela, Mihaela T.😉 Pentru cei care ati mai bantuit pe blog, ea va este cunoscuta datorita colaborarii din  trecut.

Deci…sa trec la subiectul de astazi:

Se spune ca un fermier avea un magarus, magarus care nu stiu cum a „reusit” insa a ajuns sa cada intr-o groapa. Saracutul magarus a plans cu orele in timp ce fermierul incerca sa gaseasca o posibila solutie. Intr-un final, fermierul a decis ca magarusul era deja batran iar groapa necesita oricum sa fie astupata asa ca nu mai avea sens sa se straduiasca sa salveze magarusul.

Fermierul a hotarat sa isi cheme vecinii sa il ajute. Cand au venit, cu totii au luat cate o lopata si au inceput sa arunce nisip in groapa. La inceput, magarusul a inteles ce urma sa se intample si a inceput sa planga ingrozit, scotand niste sunete sfasietoare. Apoi, spre surpriza tuturor celor aflati la fata locului, s-a oprit din plans.

Dupa ce deja au aruncat o parte din nisip in groapa cu pricina, fermierul s-a uitat inspre groapa. A ramas uimit de ceea ce tocmai ii era dat sa vada. Cu fiecare lopata de nisip aruncata in groapa, pe spinarea magarusului, magarusul facea uimitor. Magarusul se scutura de tot nisipul ajuns pe spinarea sa si pasea pe nisipul de care tocmai se scuturase. In timp ce vecinii continuau sa arunce nisip pe spinarea magarusului din groapa, acesta se scutura si pasea pe nisipul proaspat adunat in groapa. In curand cu totii au fost uimiti cand magarusul a ajuns la marginea gropii si a pasit bucuros afara din ceea ce fusese candva o groapa ce urma sa ii curme viata.

Ideea este ca viata o sa arunce asupra noastra tot felul de „nisip”. Trucul prin care putem sa iesim din „groapa” si sa scapam de „nisip” este acela de a ne scutura bine dupa fiecare „lopata cu nisip” si sa mai facem un pas in sus.

Fiecare dintre greutatile intampinate in viata noastra este de fapt o treapta cu ajutorul careia putem urca.

Putem iesi cu bine din orice tip de „groapa”, oricat de adanca ar fi ea,  prin simplul fapt de a nu ne opri, de a NU RENUNTA VREODATA.

Scuturati-va si faceti urmatorul pas!!!

Exista multe „cai” dar o sa va enumar doar cateva:

1. Eliberati-va inima de dispret si ura – IERTATI

2. Eliberati-va mintea de multimea de griji – Majoritatea oricum nu s-ar intampla

3. Traiti cu modestie si apreciati tot ceea ce aveti

4. Oferiti mai MULT

5. Asteptati-va la mai putin

In mod normal ar trebui sa ma opresc aici insa….in spiritul corectitudinii fata de sursa invataturii, o sa continui cu un mic „supliment”. Eu o sa spun ca aceasta parte este oarecum „sadica” INSA ea are darul de a SUBLINIA mai in forta MORALA POVESTIOAREI.

Deci:

Magarul s-a intors asupra fermierului, si l-a muscat zdravan pe cel care a incercat sa il omoare ingropandu-l. Rana dobandita in urma muscaturii s-a infectat iar fermierul a murit in agonia infectiei

MORALA POVESTIOAREI:

Atunci cand faceti ceva rau si incercati sa „ingropati magarul” dumneavoastra, INTOTDEAUNA O SA SE INTOARCA SA VA MUSTE

Povestea noastra este o poveste dura mai ales ca magarusul , stim cu totii ca are o implicatie simbolica mult mai profunda si mai pura. INSA, am avut ocazia sa vad pe cineva lovind dur , cu biciul, magarusul care tragea saracutul la ditai caruta. Spre mirarea si amuzamentul meu, dupa fiecare lovitura, magarusul lovea puternic cu picioarele din spate in caruta scuturand pe cel care il lovise.


Responses

  1. mai vrem asemenea povestioare

    • Draga mea, ma bucur daca ti-a placut povestioara. In timp am invatat cat de mult inseamna sa ai PRIETENI asa ca…povestioara a fost una „verificata” iar PERSEVERENTA a fost si , inca, este pe gustul meu. Evident si al magarusului😉🙂
      Dap…este necesar sa scriu muuuuult mai des, nu doar din an in …


Lasă un răspuns

Categorii

