Publicat de: bibliotecaexersare Marazan Stefan | Noiembrie 30, 2013

THANKSGIVING, INTARZIAT SAU…NU

Anul acesta scriu cu intarziere aceste randuri. Deh, daca este sa ne luam dupa expresia populara – e bine si cu putina intarziere, cu atat mai mult cu cat ideea de baza este una ce ar fi bine sa o aplicam mult mai des si nu doar in a patra zi de joi din luna noiembrie. Anul acesta, data de 28 noiembrie….mai exact a patra zi de joi din noiembrie asa ca….a fost THNAKSGIVING DAY 

E drept  ca in alte locuri se sarbatoreste la o alta data dar pentru mine si MULTI altii aceasta este data acceptata si preluata.

Nu este in intentia mea sa reduc din amploarea acestei “sarbatori” insa am sa mentionez doar  doua trei cuvinte legat de acest subiect:

Se stie ca “Thanksgiving” este la origini o sarbatoare in care se multumeste lui Dumnezeu pentru bogatia recoltei din acel an. Nu o sa va fac toata teoria cu originile ei din vremurile in care a fost preluata de catre colonisti deoarece puteti gasi multe surse de informatii pe acest aspect.

Personal ma “agat” de un mic detaliu care cu timpul a fost ASOCIAT acestei sarbatori si acest detaliu ma intereseaza pe mine.

O sa reamintesc tuturor ca THANKSGIVING este  o sarbatoare de familie.

Acum vin eu si spun ca, DIN FERICIRE , cu timpul s-a extins caracterul de recunostinta ca sentiment profund si…a fost legat si de cei dragi noua.

Nu am sa mai lungesc vorba cu accent pe „compatibilitatea” cu aceasta sarbatoare si altele pt ca deja se cunoaste punctul meu de vedere. Pentru ca nu incerc (foarte mult) sa va fac fani ai acestei sarbatori, nu am sa dau multe detalii. Scopul acestui articol este dublu:

1. acela de a va sugera sa va ganditi la eventualele persoane fata de care sunteti recunoscatori,

2. sa profit pentru a spune MULTUMESC!

Tot mai multa lume alege (dintr-un motiv sau altul) sa devina vegetarieni, pentru cei care inca nu au luat aceasta decizie am sa amitesc inca un aspect 😉

E drept ca nu pot sa ignor nici friptura de curcan  , utilizata cu aceasta ocazie dar…asta este o alta poveste. Cu toate acestea o sa mentionez ca acest domn curcan este oarecum “emblematic” el fiind “omniprezent” cu aceasta ocazie. Aici risc sa devin subiectiv pentru ca personal am consumat multicica carne de curcan si este “papa bun”  Merita sa incercati carnea de curcan pentru ca este delicioasa…. Va arat si o poza care sa va “tenteze” :

1466126_10152396873531124_1930016187_n

O sa va vand o informatie secreta legata de curcani…. unele persoane pentru a deveni mai savuroasa carnea de curcan, inaintea perioadei de “sacrificiu” folosesc o metoda mai “bizara” si anume hranesc curcanul cu nuci. Dar…. shhhh, nu stiti de la mine acest secret

Nici acest an nu face exceptie, am stat si stau si ma gandesc cat de important este sa spui MULTUMESC….

Imi dau seama ca riscam sa uitam sa o facem sau…uitam de unele persoane.

Revin cu o propunere sau … haideti sa ii spunem RUGAMINTE:

Daca aveti de ce sa o faceti, nu ev(Z)itati sa spuneti multumesc. Imi permit sa fiu (si de aceasta data) rau si…sa adaug necesitatea “exteriorizarii expresive” . Eu sunt de parere ca toti cei care “profita” de aceasta sarbatoare pentru a fi recunoscatori nu doar pentru bogatia recolei (cea din camp, a plantelor…..) ci si pentru bogatia recoltei unor sentimente, trairi, clipe…. orice pozitiv – procedeaza bine.

Am sa va sugerez faptul ca: poate fi interesant sa va ganditi la elementele pentru care puteti fi recunoscatori. Si aici ….puteti sa ma credeti pe cuvant ca veti fi surprinsi sa vedeti ce “gama” larga aveti de exemple

Se spune ca atunci cand imbatranim, devenim mai intelepti. Nu pot nici sa infirm nici sa confirm deoarece eu nu am imbatranit, eu sunt inca in mintea copiilor 😛 si sunt mandru de asta.

Sunt un tip norocos…am avut parte de oameni care sa ma si ajute. Intr-un fel sau altul dar TOT AJUTOR SE NUMESTE si…. pot doar sa le spun un calduros MULTUMESC!

Nu atat de mult din nevoia de a-mi justifica „UITAREA” cat din dorinta de a impartasi cu voi o idee mai…altfel, am sa va destainui o povestioara pe care am preluat-o si eu mai demult si…nu ma certati insa nu stiu de la cine si de unde asa ca profit de ocazie sa multumesc autoarei sau autorului : MULTUMESC. Cu scuzele de rigoare pentru obiceiul meu de a ma pierde printre crengi, am sa va dau ceea ce am promis:

DA, viata noastra poate fi comparata cu o calatorie cu trenul. Viata noastra se compune din “calatorit”, “pasageri”, “gari” si “vagoane”.

Daca este sa o luam cu inceputul , putem spune ca

“Atunci cand ne nastem si urcam in tren, intalnim oameni despre care credem, ca ne vor insoti pe tot parcursul calatoriei noastre: parintii nostri.”

Asa incepem calatoria si avem primii “pasageri” care, daca suntem norocosi, vor calatorii mult timp alaturi de noi ceea ce ne va face “CALATORIA” mult mai frumoasa, mult mai usoara, mult mai….”diferita”

Alti “pasageri” sunt fratii nostri, prietenii nostri si acei oameni minunati pe care ii iubim.

Putem sa spunem despre pasageri ca: “Unii lasa in urma lor cand coboara un dor vesnic…

Unii urca si coboara, si noi abia i-am observat.”

Aceasta calatorie a noastra este una foarte complexa si este bine sa ii acordam mare atentie. Cu siguranta autorul randurilor care m-au inspirat a fost o persoana trecuta prin viata si cu multa experienta si intelepciune.

Ne mira faptul ca unii pasageri, pe care ii iubim cel mai mult, se muta in alt vagon si ne lasa singuri in aceasta etapa a calatoriei noastre.

 Bineinteles noi nu ne lasam opriti si ne straduim sa-i gasim  si sa ne inghesuim sa

trecem si sa ne mutam  in vagonul lor.”

In aceste cuvinte cred ca ne regasim multi dintre noi. Cel putin aceia pentru care calatoria are importanta si care …tin cu adevarat la “pasageri” in general si la anumiti pasageri IN MOD SPECIAL.

Din pacate, se intampla ca uneori in incercarea noastra de a ne muta in compartimentul acela sa…gasim un compartiment, un vagon deja plin.

Subiectul este mult prea important pentru mine incat sa fac glume insa…nu pot sa ma abtin si o sa va amintesc (mai ales celor care sunteti cam de varsta mea sau mai mult) de acele calatorii in sezon estival, cand mergeai cu trenul la MARE si se intampla sa fie vandute doua bilete pentru acelasi loc si atunci faceai cu schimbul : o perioada stateai tu pe bancheta la locul rezervat iar persoana cu acelasi loc iesea pe coridor ca mai apoi ea sa vina pe bancheta iar tu sa iesi pe coridor. DA, in caz ca va intrebati am trecut prin asa ceva la modul personal.

RECUNOSC : in acel tren era altfel DAR….

Autorul facea o mentiune importanta:

Sa ne aducem aminte, ca in oricare etapa a calatoriei poate exista un tovaras de-al nostru care sa ezite si care probabil are nevoie de intelegerea noastra.

Si noi vom sovai des si va exista cineva care sa ne inteleaga.”

Si uite asa revenim la THANKSGIVING, la ocazia de a MULTUMI celor carora consideram ca merita sa le multumim.

De multe ori uitam sa fim recunoscatori sau , si mai rau, ne “cade” greu sa o facem.

Credeti-ma ca unele aspecte aparent minore au  o importanta extrem de mare.

Oare este atat de greu sa spunem :

–          MULTUMESC!

–          TE IUBESC!

–          IMI PARE RAU!

–          …

Este drept ca majoritatea dintre noi avem un pod plin de saci cu “Multumesc” insa….eu ma refer la ACEL MULTUMESC REAL, acela care atunci cand il primesti…esti un om bogat.

La fel, multora dintre noi ne este greu sa spunem TE IUBESC.

DE CE sa nu o facem? Aveti idee cata putere au aceste doua cuvinte « TE IUBESC ». Puteti sa ma credeti pe cuvant sau…daca nu : incercati si va veti convinge.

THANKSGIVING poate fi si o zi in care sa AJUNGEM la pozitiv, poate pur si simplu spunand cuiva : IMI PARE RAU. Este o ocazie foarte buna.

VREAU SA MAI INTELEGETI CEVA:

–          Nu mai asteptati, PROFITATI (nu atat) DE THANKSGIVING (cat de ziua de ASTAZI) PENTRU UN INCEPUT

–          Nu lasati recunostinta doar pentru o zi pe an , de Thanksgiving. Faceti un thanksgiving din fiecare zi a vietii voastre.

Acum o sa revin la CALATORIA CU TRENUL:

–          De ce sa nu facem calatoria mult mai frumoasa, mai usoara si….hmmmm:DE CE sa nu facem in asa fel incat pasagerii sa ramana in vagonul nostru cat mai mult timp.

–          Nu vreti ca toti acei oameni dragi voua sa fie vesnic alaturi de voi , mai ales cei pe care ii iubiti?

–          EU DA!!!

–          Ziua de THANKSGIVING poate fi acea zi in care aveti ocazia sa opriti in usa pasagerul care vrea sa iese din compartimentul vostru. Este acea zi in care poate reusiti sa mai aduceti un pasager in compartimentul vostru, in vagonul vostru si sa ii faceti sa se intoarca la voi in vagon.

Daca este sa ma gandesc la anul scurs de la fostul THANKSGIVING: unii pasageri au urcat in vagonul meu, unii s-au mutat in alt vagon iar unii …sunt in usa.

MA BUCUR pentru cei care au urcat in trenul meu si sunt in vagonul meu.

IMI PARE RAU pentru ca unii au plecat in alt vagon.

SPER DIN SUFLET sa ii pot retine in compartimentul meu pe cei care sunt in usa compartimenutului. Sa nu ma intelegeti gresit, cand spun ca sper sa ii pot retine – am in vedere faptul ca sper ca am reusit sa ii fac sa isi doreasca sa mai ramana pentru ca, oricat am vrea noi …daca ei nu vor si noi nu am reusit sa ii facem sa isi doreasca EI…vor pleca.

Sunt, de multe ori, un optimist incurabil…

II ASTEPT CU BRATELE DESCHISE pe cei care au urcat in trenul meu si vor sa se intoarca in compartimentul meu. Se spune ca atunci cand ti la cineva si el vrea sa plece, sa il lasi sa plece…daca nu se intoarce – nu a fost nicioadata al tau, daca se intoarce – o sa fie al tau pentru totdeauna.

Cum spuneam THANKSGIVING poate fi ocazia in care sa spuneti: MULTUMESC, IARTA-MA, IMI PARE RAU, TE IUBESC.

Poate unora ne este greu sa rostim aceste “formule magice” insa….MERITA ROSTITE

Cu timpul, am invatat atat beneficitatea multumirii, a trairii sentimentului de recunostinta cat si faptul ca este destul de greu sa „pui pe hartie” TOATE persoanele carora vrei sa le multumesti,  CU SIGURANTA UIT pe cineva si…lista risca sa fie lunguiata.

Sa stiti ca mi-ar placea sa le spun MULTUMESC tuturor calatorilor din trenul meu.

Acum daca ar fi sa glumesc putin (extrem de putin     ) ar fi necesar sa le spun tuturor: NU STITI IN CE V-ATI BAGAT cand ati urcat in trenul meu!

Va multumesc tuturor pentru ca sunteti in trenul meu.

Uneori imi amintesc de vorbele unei profesoare de la Universitate, ea ne spunea ca atunci cand luam o idee si nu punem ghilimele –este pacat. Asa ca in spiritul zilei recunoastintei am sa ii spun un MULTUMESC Crinei pentru ca m-am folosit de curcanul ei J

Memoria mea poate sa fie mult mai buna decat in acest moment, in pofida acestui fapt exista lucruri si oameni pe care memoria mea le/ii pastreaza cu grija.

Ok.

De ceva timp exista cativa oameni pe care simt nevoia sa ii mentionez in plus fata de decizia mea initiala. Am de spus un multumesc “personalizat”: Mihaela….daca citesti aceste randuri…. ITI MULTUMESC!!! Nu, nu am uitat  Ca sa nu existe dubii…ma refer la Mihaela T.

Exista doi oameni foarte dragi sufletului meu: Lucian si Alin – VA MULTUMESC PENTRU…TOT!!!

Nu pot sa nu amintesc cateva persoane datorita carora eu am devenit …cum am devenit. Am sa folosesc ordinea alfabetica pt ca nu vad alta cale, fiecare dintre ei fiind special pentru mine   Deci: Bela, Dl. B., Carmen, Csilla, Delia, Dorina, Florin, Florina, Iva, Liviu, Lucian, Monica, Patriciu  – VA MULTUMESC MULT

EVIDENT, dupa cum stiti deja parintii sunt si ei la randul lor o exceptie – ceea ce au facut ei…nu se poate masura (cu oricare din unitatile de masura am incerca).

SPER ca fiecare dintre dumneavoastra sa fie destul de norocos sa poata spune acelasi lucru despre parinti.

Mai am nise omuleti:

  1. verisorul meu: OVI – pot spune doar: ITI MULTUMESC CA EXISTI!!!
  2. iubirea mea IONELA  (sa sti, tot raman la varianta mea )tu stiiii asta ITI MULTUMESC CA EXISTI
  3. prietena (nu este asta termenul dar…) mea: CLAUDIA – tu stiiii deja ITI MULTUMESC!

La final, va multumesc tuturor celor care ati avut rabdarea sa cititi aceste randuri: VA MULTUMESC

Lasă un răspuns

Categorii

