Postat de: bibliotecaexersare Marazan Stefan | Martie 8, 2014

ZIUA FEMEILOR 2014

Astazi este 8 martie, ZIUA FEMEILOR asa ca: LA MULTI ANI doamnelor si domnisoarelor.

Cu aceasta ocazie, le transmit tuturor femeilor care fac parte, intr-un fel sau altul fac parte din viata mea: LA MULTI ANI din adancul sufletului meu.

Astazi nu am sa intru in polemici legat de cantitati si alte cele ci doar o sa imi permit sa spun un cuvintel – doua legat de aceasta zi in care ne sarbatorim fetele din viata noastra.

O domnisoara mi-a amintit de o poezie care astazi se potriveste mai mult decat bine:

“Spune-mi care mamă anume
Cea mai scumpă e pe lume?

Puii toți au zis de păsări,
Zarzării au zis de zarzări,
Peștișorii, de peștoaică,
Ursuleții, de ursoaică,
Șerpișorii, de șerpoaica,
Tigrișorii, de tigroaică.
Mânjii toți au zis de iepe,
Firul cepii-a zis de cepe,
Nucii toți au zis de nucâ,
Cucii toți au zis de cucă,
Toți pisoii, de pisică,
Iară eu, de-a mea mămică.

Orice mamă e anume,
Cea mai scumpă de pe lume!”

Poezia ii apartine lui Nichita Stanescu

Cu totii avem in viata noastre femei: mame, bunici, surori, verisoare, fiice, nepoate, vecine, prietene…ceea ce este semn bun pentru ca eu personal vad femeile dintr-un punct mai aparte…din punctul meu de vedere, femeile sunt mai apropiate de Dumnezeu prin insasi faptul ca lor le-a fost dat darul si puterea de a da nastere la un omulet. Femeile au acel dar de a lua niste celule si de a le transforma intr-un omulet in toata firea si in deplinatatea perfectiunii sale.

Imi vin in minte niste versuri dar , din pacate, razlete asa ca am sa dau doar un fragment:

„ Cei ce privesc la orsice femei straine ca la o mama, acestia toti cuminti se cheama caci toti privesc cum se cuvine”

Aparent versul nu spune mare lucru insa…cat de mult adevar are in sine…cum ar fi lumea in care femeile ar fi privite, toate ca o mama???!!! Si cand spun asta ma refer la aspectul majoritar, anume acela ca mamele sut privite cu iubire, admiratie, recunoastinta…dar, in principal: IUBIRE

Am avut sansa ca in viataa mea sa am in jurul meu cateva femei minunate, uimitoare, fascinante, iubitoare…

  • una dintre ele- mama, sotie, sora, fiica, nepoata si bunica, o fiinta greu de imaginat, o fiinta care a insemnat intregul Univers pentru mine; imposibil de cuprins intr-o descriere prin cuvinte = BUNICA MEA
  • alta fiind si ea mama, sotie, sora, fiica …bunica inca nu, o fiinta cu o putere de a iubi cum rar se intalneste = MAMA MEA
  • alta fiind si ea atat fiica cat si sora si mama…bunica inca nu, o fiinta ce are admiratia mea cand vine vorba de a fi  MAMA = IUBIREA MEA

Ceea ce mai au ele in comun este faptul ca eu sut cel care a primit IUBIREA LOR iar ele au primit IUBIREA MEA

  • alta … = hmmmm, o sa stiti prea multe deja asa ca…😉

8 martie

LA MULTI ANI TUTUROR FEMEILOR

 

 

 

 

– Poza nu imi apartine


Lasă un răspuns

Categorii

