Postat de: bibliotecaexersare Marazan Stefan | Mai 31, 2014

JUDECARE. JUDECATOR SAU IUBITOR?

Din pacate, de prea multe ori uitam cat de mult rau poate provoca si NE poate provoca judecarea😦

Sa judeci pe cineva poate fi una dintre cele mai proaste decizii si actiuni ale omului deoarece este cu mult mai complexa decat pare la prima impresie si, totusi, foarte simpla prin brutalitatea consecintei fiind mai ceva ca un boomerang pe care il aruncam si se intoarce tot in capul nostru.

Stiu, poate ati ajuns in acel punct in care am ajuns si eu spunand “iarasi teoria chibritului, facuta de cineva …” si va vine sa treceti peste… va propun sa nu o faceti prea repede.

In popor se spune ca cel destept invata din greselile altora asa ca, haideti sa fim cat mai destepti  (mai putin eu ca deja am fost in tabara celor care au dobandit experienta prorie pe multe fatete ale acestei provocari).

Din pacate de multe ori nici macar nu ne oprim la greseala de a judeca pe cineva ci, din enorma noastra generozitate mai adaugam si ceva actiune sa fim siguri ca ne-o luam in freza la modul cat mai serios cu putinta. Este pra mult si simplul fapt ca am judecat in interiorul nostrum, nu ar mai fi necesar sa verbalizam, sa trecem la luarea de masuri de genul celor venite dintr-un coefficient ridicat de reactivitate sau alte “bunataturi”

Avem un intreg spectru de intensitati ale actului de a judeca, spre exemplu

–          Ai vazut ce masina si-a luat Xulescu? Pai da, altii nu au ce manca si el cumpara masina ce costa cat 2 apartamente

–          Uite la Protopopeasca ce are pee a, cum se poate imbraca asa de lipsit de gust, parca a pus un sac pee a

–          Tampitul ala nu are habar pe ce lume traieste

–          ……

Acestea fiind exemplele de grupa mica, celelalte le cunoasteti si singuri cat pot fi de uriase.

Unii o sa imi spuna ca sunt prea rigid, multe fiind mici comentarii sau barfe sau…OARE, doar atat? Ne mintim singuri incercand sa ne gasim o scuza pentru ceea ce tocmai am facut si…ce vom mai face

Exista teorii care spun ca ceea ce lansam, se intoarce – asta ar fi un indiciu sa nu mai lansam ganduri negative, judecati…pentru ca nu cred ca ne dorim sa primim asa ceva.

Socotile sunt insa mult mai complexe.

Credeti in KARMA? Credeti in reancarnare?

Ei bine atunci ar fi bine sa nu ignorati cateva detalii cum sunt: compensarea karmica, “retributia”karmica sau repetarea karmica.

Stiati, spre exemplu,  ca felul in care ii tratam pe altii si ii consideram, va fi felul in care noi insine vom fi tratati si considerati in vietile ulterioare?

Eu unul nu imi doresc sa am parte de “bunataturile” oferite de actul de a judeca!!!

Haideti totusi sa pastram lucrurile sub egida proverbialului KISS , adica super simplu: “Ce tie nu-ti place, altuia nu face”

Pentru cei care poate nu sunteti de accord cu KARMA, si considerati ca sunteti buni crestini, am sa pun problema sub alt aspect recurgand la un sfat bun dat de Mantuitorul nostrum

„Sa iubesti pe aproapele tau ca pe tine insuti” (Mt. 22, 39)

Muta lume vorbeste despre IUBIRE uitand insa ca iubirea EXCLUDE orice pedeapsa, judecata…

In caz ca va intrebati: DA, sunt inca pe drum, mai am ceva pana sa fiu exclusiv iubire in manifestare. DAR: sunt pe drumul bun si mi-ar placea sa cred ca suntem mai multi in gasca care merge pe acelasi drum.

DA, STIU: suntem fiinte foarte inteligente asa ca am sa va scutesc de unele comentarii si am sa ma raportez si la cazurile in care inca nu am invatat sa ne iubim pe noi insine sau la cazurile in care ne iubim atat de mult incat … Pentru toate posibilele variante, va propun noua porunca a Mantuitorului:

„Porunca noua dau voua, sa va iubiti unul pe altul, precum v-am iubit Eu” (Ioan 13, 34; 15, 12).

De multe ori uitam ca avem in noi scanteie Divina si ca suntem iubire iar IUBIREA genereaza IERTARE.

In plus, cand judecam pe cineva nu avem o vibratie ridicata, pozitiva ci una negativa iar negativul , asa cum spuneam la inceput: atrage negativ. Vestea proasta la acest aspect este aceea ca o vibratie negativa atrage nu doar aceeasi sursa a acelei vibratii ci tot spectrul de vibratii aflate la acel nivel si asta de peste tot din jurul nostru. Daca pun pe masa: ace de cusut (cu ureche mica), ace de cusut (cu ureche mare), ace cu gamalie, ace curbe, ace….credeti ca atunci cand vin cu un magnet, acesta o sa atraga doar acele de cusut cu ureche mare? Noup, le atrage pe toate fiindca sunt la categoria ACE si sunt toate din metal.

Am sa imi repet mie si am sa va sugerez voua un sfat dat de Buddha, intr-o forma frumoasa si extrem de concreta: „ Asa cum ploaia cade in mod egal asupra celor drepti si a celor nedrepti, nu iti impovara inima cu judecati ci revarsa-ti blandetea asupra tuturor”

Imi vie in minte o secventa patita de niste prieteni  de familie care ajunsesera la discutii (vizita la viitorii socrii) referitoare la „riscul” casniciei intre nationalitati diferite. Viitorul socru a primit o replica frumoasa:  „Stati linistit, copii nu o sa iese in dungi”

Judecam lumea ca e blond, bruna sau roscata; ca e inalta sau scunda; grasa sau slaba; desteapta sau proasta; culta sau inculta…

Dragii mei, am o mica intrebare( doua): IN COMPARATIE CU CINE? Si IN COMPARATIE CU CE?

Haideti sa ii acceptam pe cei din jurul nostru sa cum sunt sisa nu ne mai framante ce studii au, ce salar au, daca stau in casa de chirpici sau vila cu 3 etaje; daca poarta haine jerpelite sau de firma de la marile case de moda.

Credeti ca ne ajuta cu ceva sa judecam lumea???

Va asigur eu ca nu ne ajuta!!!

Cunoasteti gestul de a arata cu degetul? Ei bine , cand aratam cu degetul- un deget arata spre acea persoana, unul se abtine iar TREI arata spre NOI

judecare b

Va doresc o viata plina de iubire si iertare


Responses

  1. […] un fel de continuare la cele scrise despre judecarea celorlalti sau a noastra, am decis sa abordez tema daruirii…daruirii a multe cele. Cand vine vorba sa […]

  2. Nu putea fi spus mai bine !!! Un articol superb.

    • Buna Veronica
      Este punctul meu de vedere. Ma bucur ca ti-au placut randurile scrise de mine.
      Iti doresc o zi cat mai placuta


Lasă un răspuns

Categorii

