Postat de: bibliotecaexersare Marazan Stefan | Iunie 8, 2014

DARUIREA

Ca un fel de continuare la cele scrise despre judecarea celorlalti sau a noastra, am decis sa abordez tema daruirii…daruirii a multe cele. Cand vine vorba sa lasam sa iese din noi judecatile, suntem profesionisti insa atunci cand este vorba despre a da ceva bun, pana si iubirea sau iertarea…cam greu ne decidem sa o dam de ca si cand am depinde de ea, ar asigura pastrarea vietii noastre. Ei bine, faptul ca nu oferim iubirea sau  iertarea nu ne ajuta cu nimic ci din contra ne inrautateste viata cu tot ceea e implicat in ea.

Am sa incerc intai sa explic un aspect pe care multi dintre noi il uitam de mult prea multe ori. Ne este reflex deja sa spunem ca am da dar nu avem de unde….Ei bine aici nu prea ne spune nimeni ca pentru a da nu este necesar sa ai!!! Da, stiu ca poate suna putin ciudat fiindca daca nu am – nu pot sa dau ca nu am ce. Ei bine si DA, si NU fiindca exista un mare secret si anume acela ca DARUIND CEEA CE NU AI , VEI OBTINE SI TU ACEL CEVA.

Am sa folosesc un exemplu pe care mi-l asum si imi asum riscul de a-l folosi, insa scriind si pentru omuleti asta mi-a venit in minte. Imi amintes  de varsta copilariei, pe cand ajutam la stoarcerea mierii fascinat fiind de toate aspectele de la perfectiunea fagurilor contruiti de albinute pana la…gustul inegalabil al mierii pure. Ei bine haideti sa presupunem un scenariu in care noi nu suntem apicultori si prin urmare nu avem miere. Ok, nu avem miere insa suntem rugati sa ajutam pe cineva sa daruiasca miere altora asa ca acceptam, luam de acasa un polonic si incepem sa transferam miere din bidon in borcanasele pe care le dam altora. In momentul in care terminam activitatea de umplere a borcanaselor si de daruire, polonicul nostru ramane uns cu un strat substantial de miere asa ca vin eu si va intreb: daca noi nu am avut miere ci doar am daruit-o altora, la final, avem putina miere de degustat???

Da, stiu…cineva ar putea sa vina sa imi spuna ca nu despre asta este vorba in a da ceea ce nu ai ci tocmai in a da exact acel ceva pe care nu il ai pentru ca asta este extrem de greu. Daca eu nu am paine (destula), sa dau painea pe care o mai am. Aici intervin cele spuse de Pavel : „Trebuie sa ajutati pe cei slabi si sa va aduceti aminte de cuvintele Domnului Iisus, caci El a zis: Mai fericit este a da decat a lua.”

Vestea buna este aceea ca, daca reusim sa trecem peste blocajul ce apare la „prima mana” intervine o lege a Universului: legea vidului care ne spune ca nimic ce este scos nu poate lasa un gol, aparand ceva care sa umple acel gol lasat. Legea vidului spune ca, daca ne dorim haine noi – sa daruim din cele pe acre le avem, celor care nu au deloc iar cele noi vor veni sa le ia locul. Cand ne gandim la aceasta lege…parca suna mult mai bine.

Nu este ok sa pun accent pe acest aspect insa stiu ca la inceput de drum ne este mult mai usor sa abordam asa lucrurile incat sa devina realizabile.

Cand ne este recomandat sa daruim, inseamna ca este important sa daruim…nu neaparat bani, nu neaparat haine…putem darui din TIMPUL NOSTRU, putem darui ATENTIA NOASTRA, RABDARE NOASTRA…

SUNTEM MULT MAI BOGATI DECAT CREDEM CA SUNTEM

daruire 20140608_214530

Sunt genul de om care poate sa fie usor etichetat ca unul care nu zambeste asa ca…imi permit sa va repet acel sfat de a darui un zambet pe strada. Partea frumoasa este aceea ca atunci cand daruim pana si un zambet putem sa luam in calcul faptul ca este posibil ca acea persoana sa primeasca acel zambet ca fiind singurul lucru bun primit in acea zi de la oamenii din jur. Va dati seama cat de bogati suntem daca nimeni nu a avut sa dea ceea ce noi am daruit acelei persoane??? Poate un zambet poate o clipa pentru a-i explica pe unde sa o ia incat sa ajunga mai repede si sigur la o anumita destinatie, poate un sfat, un gand, o paine…poate IERTAREA NOASTRA sau poate IUBIREA NOASTRA.

DA, STIU…oameni foarte dragi mie si pe care ii admir din adancul sufletului mi-au spus ca nu poti sa oferi iubirea daca nu o ai….. Ei bine, desi sunt un impatimit al iubirii NECONDITIONATE, am acceptat de-a lungul timpului ca omul mai poate sa iubeasca pe cineva si pentru ceea ce face acesta pentru el/ea. Asa ca vin eu si , din nou imi permit luxul sa imi asum cele spuse, zic: daca ajung intr-un punct in care generez iubire in jurul meu, din directii diferite, creez un camp de iubire, o sursa de iubire si atunci deja lucrurile se schimba.

Multi dintre noi suntem pternic infipti in logico-rational asa ca…uneori scopul scuza mijloacele.

Si, NU, nu vreau sa sustin iubirea CONDITIONATA ci pe cea NECONDITIONATA doar ca atunci cand suntem la inceput de drum pe anumite segmente…decat deloc mai bine incepe fiecare de unde poate in acel moment iar ulterior ajunge unde este necesar si bine sa se ajunga.

Aveti idee cat de puternice sunt cuvintele si gandurile??? Sunt EXTREM de puternice asa ca haideti sa generam POZITIV.


Lasă un răspuns

Categorii

