Postat de: bibliotecaexersare Marazan Stefan | Ianuarie 1, 2016

IUBIREA NE/CONDITIONATA

Multa lume vorbeste despre iubire iar in cercurile unde spiritualitatea este cautata, se invoca iubirea neconditionata asa ca nu ma pot abtine si am sa spun si eu cateva cuvinte despre iubirea asta nazdravana.

Nu am sa mai amintesc tipurile de iubiri si alte aspecte pe care le~am discutat in alte articole ci am sa ma axez putin mai mult🙂 pe aceasta latura si anume iubirea neconditionata.

Indiferent ca vorbim de iubirea dintr~un cuplu ( cum ii spun cativa omuleti dragi mie: indragosteala) fie ca vorbim de alt tip de relatie interumana; iubirea exista sau nu ,PUNCT.

Imi vine in minte sfatul primit de la regretatul meu mentor care ne invata sa nu criticam din exterior, asa ca am sa va spun ca am fost in ambele tabere asa ca vorbesc in cunostinta de cauza. Daca veneati, in urma cu cativa ani, sa imi spuneti ca eu nu iubesc neconditionat, ati fi riscat sa va mananc cu fulgi cu tot, ar fi fost cea mai proasta idee a dumneavoastra.

Multa lume afirma ferm si tare ca iubeste neconditionat si asta inca pe mai.multi oameni (ma risc sa spun straini)….PE BUNE??? Asta ca sa nu folosesc varianta populara. Da, da foare bine la imagine sa spui ca tu iubesti pe toata lumea si asta neconditionat.

Nu o sa fiu atat de extremist incat sa spun ca nu exista iubire neconditionata ci am sa spun doar ca acest gen de iubire este extrem de rar.

Daca suntem sinceri cu noi insine, o sa observam ca atunci cand iubim…o facem conditionat. Recent am contrazis pe cineva drag mie intr~un exemplu de tip mama~copil si a ramas sa dezbatem ideea. DA, iubirea unei mame fata de copilul ei este cel mai apropiat exemplu de iubirea neconditionata…si totusi nu este asa.

Am sa ma fac singur carne de tun si am sa spun ca eu iubesc o fata mnunata si o iubesc din adancul sufletului si iubirea mea NU ESTE NECONDITIONATA!!!

Mi~a luat ceva timp pana sa inteleg ca iubesc „conditionat”. Pai dragilor eu o iubesc pe EA, pe EA si nu pe Marioara de la bacania din colt. O iubesc pe EA pentru tot ce este fiinta ei: pentru inteligenta ei pe care am descoperit~o in lungile discutii, pentru zambetul ei care imi topeste inima, pentru parul ei si faptul ca nu ma pot decide cum ii sta mai bine daca prins stil coc, lasat liber sau prins in coada, pentru modul in care si~a crescut singura copilul, pentru faptul ca vocea ei are o legatura directa cu sufletul meu si imi relaxeaza corpul….pot continua mult si bine; ideea este ca iubesc aceste aspecte ale EI. Daca iubesc aceste aspecte ale fiintei ei, atunci cum as putea sa o iubesc pe Marioara de la bacanie? Pe Marioara a carei voce ma enerveaza, pe Marioara care nu suporta copilutii, pe Marioara care…. Ati prins ideea??? Este iubire condtionata de existenta EI. Ca sa fie foarte clar am sa mai adaug ceva: ca adult find, asta venind cam 24 de ani legal vorbind, am iubit (ca indragosteala) trei fete. Da stiu….puteti sa spuneti ca sunt incapabil de iubire sau prost sau…ideea ramane aceeasi le~am iubit doar pe ele pentru ceea ce erau ele si pentru ceea ce era intre mine si ele.

FB_IMG_1451063862544

O sa spuneti ca in cazul mamelor este cu totul altceva…ASA ESTE, e vorba de o relatie mult mai pura. Cu toate astea, tot nu este iubire neconditionata: oricat de mult iubeste fata X copilutii, in primul rand il iubeste pe al ei pentru ca este…al ei si l~a purtat in interiorul ei luni de zile in care a trecut prin multe trairi, incercari…. DA, o mama si~ar da si viata pentru copilul ei. Asa este, si~ar da si viata pentru copilul EI, nu pentru oricare copil de pe strada. Accept ca mama find si femeie are o putere de a iubi mult mai mare decat un barbat poate INSA tot conditionat este. In ideea in care vreti sa ma contraziceti, sa stiti ca stiu sa fiu avocatul intunericului…faceti un experiment: daca sunteti femeie puteti sa treceti la actiune, daca sunteti barbat gasiti o femeie…ideea este ca iubind neconditionat copilutii le vreti tot binele din lume asa ca poti sa iti vinzi casa cu etaj si masina iar banii sa ii donezi orfelinatului pentru a asigura o viata mai buna copiilor de acolo ca doar ii iubiti neconditionat pe toti. Va sfatuiesc sa nu fortati nota pentru ca stiu sa fiu si mai intunecat😛

Revenind la cupluri, o cunostinta a afirmat astazi urmatoarea idee ” Lasati~va iubiti doar de oamenii care va pot transforma viata intr~o poveste […]”; trecand peste riscurile clare ale acestei idei, imi confirma faptul ca se iubeste conditionat.

As putea recurge si la argumente mai.puternice insa fiind ezoterice nu le invoc decat la nevoie😉

Si acum, daca tot am scris despre iubire (ne)conditionata am sa pun un bonus si …iar o sa dau cu mine de panou🙂

Dragii mei, indiferent daca iubiti conditionat sau neconditionat, nu luati iubirea cuiva ca pe un drept al vostru, ca pe ceva implicit la pachet…nu este asa. Mai adaugati cate un motiv de a fi iubiti, nu strica😉

Ar mai fi ceva. Exista limbaje ale iubirii, altfel spus e posibil ca eu sa exprim.iubirea intr~un fel iar tu sa ai alt tipar si sa ne dea cu virgula. O prietena mi~a recomandat o carte si anume ” Cele cinci limbaje ale iubirii”.

Spuneam ca o sa dau cu mine de panou asa ca…

Cinci posibile limbaje ale iubirii sunt:

* Cuvintele de incurajare

* Timpul acordat

* Darurile primite

* Serviciile

* Mangaierile fizice

Ei bine, daca sunteti una din persoanele care ma iubesc, am petru voi o veste buna si o veste proasta referitor la limbajul.meu🙂

Daca sunteti fata are ma iubeste si pe care o iubesc, Vestea buna este aceea ca oricare din patru limbaje il aveti, se potriveste cu siguranta la mine😉

Vestea proasta este aceea ca eu am nevoie de patru limbaje pentru a ma simti iubit ;;)

Daca sunteti din alta categorie, vestea buna este ca oricare din cele 2,5 limbaje le aveti ~ se potriveste. Hai sa nu va dau vesti proaste😛  Va dau, totusi, un citat al lui Geo Bogza:

„Atunci cand nu am sa mai pot iubi pe nimeni,am sa mor. Voi cei care stiti ca meritati dragostea mea, aveti grija sa nu ma ucideti”

 

 

 

 

Imagine preluata de pe internet

 

 

 

 


Lasă un răspuns

Categorii

